Från Mac + iPhone till Mac + samsung

Wysiwyg

Trådstartare
Har haft min iPhone i 3 år och aldrig varit missnöjd. Den har verkligen hålla för det mesta och jag har aldrig saknat någon funktion. Tidigare ledsnade jag jättesnabbt på telefonerna (eller hade sönder dem snabbt). Jag har helt enkelt trivts väldigt bra med min telefon!

Nu börjar jag ana att den håller på att ge upp dock. Den stänger ner appar, skickar inte sms och hänger sig ibland. Har således börjat fundera på ny telefon och samsung är verkligen en stark kandidat! Deras S4 hs jag blivit riktigt intresserad av och just nu lutar det nog åt den.

Men hur blir den ihop med en macdator? Kommer de kunna synkas när jag behöver koppla ihop telefonen med datorn? Hur är det med apparna? Många som kostar mycket? Virus? Någon som gått från iPhone till samsung och varit nöjd? Varför/varför inte?

Känns som en stor grej att köpa, det kostar ju så in i bomben mycket så jag vill verkligen bli nöjd. Men jag vill inte bara köpa en version 2 av telefonen jag har nu för asdyra pengar om det finns något som faktiskt är bättre.
 
Sv: Från Mac + iPhone till Mac + samsung

Jag bytte från iPhone 4 till Samsung Galaxy S3 och är supernöjd. Hade dessutom Mac i början och det funkade utmärkt. Fick använda ett litet program (Android File Transfer) för att kunna köra drag-n-drop då S3:an inte funkar som flyttbar disk på Mac (jämfört med iTunes så var det himmelriket).

Det tog lite tid innan jag fick till tlefonen precis som jag ville men det tyckte jag mest var kul. Så länge man inte laddar hem appar från obskyra sidor så behöver man inte oroa sig för virus. Jag har ett gratis antivirusprogram som kör en sökning en gång i veckan, det enda den någonsin reagerat på är att den tycker att sms:en från Posten, DHL och Schenker är "suspicious". :D

Har inte betalat för många av apparna jag har heller. De jag betalat har jag kunnat testa gratis först så det inte behöver bli någon grisen-i-säcken-situation. Jag har dessutom en Samsungplatta så alla appar jag har betalat för kan jag dunka in på plattan också och alla bokmärken och sånt synkas via gmail-kontot, himla praktiskt.

Jag är överlag så jävla nöjd med den här luren, ska mycket till för att jag ska byta märke och modellserie nu.
 
Sv: Från Mac + iPhone till Mac + samsung

Tack för svar!

Har en iPad så egentligen är det väl på ett sätt smart att fortsätta på iPhonestigen men o andra sidan har jag inget jättebehov av att ha samma saker på platta och telefon.

Vad upplever du är största (och bästa?) skillnaden på iPhone och samsung galaxy?
 
Sv: Från Mac + iPhone till Mac + samsung

gick från iPhone till Samsung, ångrar inte en sekund, däremot synkar den rätt dåligt med min mac, men kanske är jag som gör fel...
 
Sv: Från Mac + iPhone till Mac + samsung

Tack för svar!

Har en iPad så egentligen är det väl på ett sätt smart att fortsätta på iPhonestigen men o andra sidan har jag inget jättebehov av att ha samma saker på platta och telefon.

Vad upplever du är största (och bästa?) skillnaden på iPhone och samsung galaxy?

Jag tror den största skillnaden är flexibiliteten; jag kan arrangera allt precis hur jag vill, använda precis vilket program jag vill för sms/kalender/fotogalleri osv osv.

iPhone är mer användarvänlig, helt klart, men Samsungen är mer anpassningsbar. Den är mer användarunderhållande, kan man säga!

Den näst största fördelen med Samsung är att jag inte behöver använda iTunes. Det funkade helt okej på Mac även om jag tyckte det var förjävla drygt, men på PC är iTunes ett enda "hej kom å hjälp mig".
 
Sv: Från Mac + iPhone till Mac + samsung

Varför inte då? Vad har en iPhone som samsung inte får till?

Nejdå, jag var rätt oseriös i mitt inlägg ;)

Gällande exakt vad som skiljer sig i prestanda mellan olika iPhone- och Samsungmodeller kan jag inte svara på, men själv tycker jag att iPhones gränssnitt och användarvänlighet är svårslagna :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 346
Senast: hastflicka
·
Äldre Dags för mig att köpa en ny telefon då min nuvarande har alldeles för lite plats samt hänger sig konstant och är sjukt seg (Samsung...
2
Svar
22
· Visningar
1 401
Senast: pepp
·
Äldre Min iPhone börjar bli så in i BOMBEN seg och nu är jag faktiskt less på den. Då jag arbetat heltid snart ett år och kanske kommer börja...
Svar
7
· Visningar
1 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp