Irländsk röd setter

daymint

Trådstartare
På ett ungefär, vilka priser brukar de ligga på som valpar??
Är 6000 bra pris på en 2-årig hane som är höftledsröntgad, ögolyst m.m??

Sv: Irländsk röd setter

Är det en stabil trevlig hund tycker jag priset är helt okej, är det en skithund är det dyrt.

Jo, fast då är ju hunden normalt sett 8 veckor. En omplacering på två år, som inte är problemhund, tycker jag 6000 kan låta rätt nomalt för.

Tack för era svar.Han blir tydligen 2 år i november.Ska enl. uppfödaren vara mkt trevlig, lugn och stabil.Har ingen jakt i sig, är ställd några gånger av nuvarande ägare, men har inte fått några toppresultat, då ägaren lever för detta så har hon insett att det blir bäst för honom att bli endast sällskapshund, dock en aktiv sådan.Han är som sagt ögonlyst samt röntgad ua.Ska naturligtvis vet bes.Ska få hälsa på honom på söndag:bump:.Men har inte träffat ägaren och hon ska ju tycka allt känns rätt också, har endast pratat med uppfödaren.Vet inte priset hundra men runt 6000-7000 vill inte ta sådant på telefon, känns lite oseriöst.
Har två små barn men det skulle inte vara några problem samt att vi har våran gamla 12-åriga stortantspudel.

Tack för era svar.Han blir tydligen 2 år i november.Ska enl. uppfödaren vara mkt trevlig, lugn och stabil.Har ingen jakt i sig, är ställd några gånger av nuvarande ägare, men har inte fått några toppresultat, då ägaren lever för detta så har hon insett att det blir bäst för honom att bli endast sällskapshund, dock en aktiv sådan.Han är som sagt ögonlyst samt röntgad ua.Ska naturligtvis vet bes.Ska få hälsa på honom på söndag:bump:.Men har inte träffat ägaren och hon ska ju tycka allt känns rätt också, har endast pratat med uppfödaren.Vet inte priset hundra men runt 6000-7000 vill inte ta sådant på telefon, känns lite oseriöst.
Har två små barn men det skulle inte vara några problem samt att vi har våran gamla 12-åriga stortantspudel.

Det fetade skulle automatiskt placera honom i "skithunds"-facket för min del. En irländsk röd setter som inte jagar är inte rastypisk. Vete 17 om jag skulle betala för den ens. Då ska den vara min själsfrände. ;)

Det fetade skulle automatiskt placera honom i "skithunds"-facket för min del. En irländsk röd setter som inte jagar är inte rastypisk. Vete 17 om jag skulle betala för den ens. Då ska den vara min själsfrände. ;)

Tänkte samma! En jakthund som inte jagar är inte värd något. :idea:

Låter som ett rimligt pris om det är en vettig hund. Att det inte finns något jaktintresse spelar ju egentligen ingen roll om han passar in i er familj, även om det inte är rastypiskt. Det är ju annorlunda om man vill använda till avel osv.

Ett tips när man köper vuxen hund är dock att be om att få låna den på prov i några veckor/någon månad, kanske mot en handpenning. Detta för att se att den passar med er andra hund, din familj osv. Har själv köpt vuxen hund, och då var det jätteskönt att få ha henne på prov i fyra veckor för att verkligen veta att det var rätt tjej!

Den är ju utställningsavlad, ingenting att köra med i skogen!

Det tragiska är att det finns människor som brinner för utställning, som inte kan nöja sig med alla hundratals icke-arbetande raser som finns, utan måste välja en fin jakthundsras som både finns i stor skala och faktiskt används praktiskt. Fy tusan så synd. :crazy: Blir rent arg när jag tänker på det!:mad:

jag tycker det låter dyrt. en bekant till mig har nyligen köpt en border collie i samma ålder och då var han uppflyttad ur lydnadstvåan, MH:ad, röntgad och även körd lite i vallning...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 028
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 958
Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
2 959
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 376
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka