Bukefalos 28 år!

Irriterad....

H

heineken

Jag var ute med min hund igår, jag hade honom i spårlinan, och vi gick efter elljusspåret, och in på några småstigar o.s.v. Vi var helt enkelt ute och lullade i skogen. Min hund hittade något intressant, och ställde sig och nosade för brinnande livet, och jag ställde mig och svarade på ett mess som jag fick. Helt plötsligt kom det en hund från ingenstans i 180 knyck, och sprang rätt på min hund, dom nosade på varandra, och jag kortade linan så att den blev ca en meter lång. Den andra hunden la upp ena benet på min hunds rygg, varav han sa ifrån och morrade till. Då kommer ägaren till hunden och ger mig världens avhyvling, därför att min hund morrade, han frågade om min hund bet den andra hunden, och det sa jag att han inte gjorde, han bara sa ifrån, och dom kommer människan med ett utlägg om att med schäfrar kunde man minsann inte vara säker på nånting o.s.v.. :confused: :mad: Jag fick inte en syl i vädret, och när han hade skällt klart på mig så tog han sin hund, muttade och gick igen. Jag fattar fortfarande inte vad jag gjorde fel.. Var det inte han som gjorde fel, som hade sin hund lös om han inte hade någon koll på den? :confused: :confused:
 
Sv: Irriterad....

Många ställer till en scen och skäller, för att slippa ur sitt eget misstag.

Om jag varit Du hade jag talat om både det ena och det andra för honom. :mad:
 
Sv: Irriterad....

han gjorde fel när han gnällde och skällde ut dig surgubbe :mad:
Däremot så vet jag inte om man kan säga att han är dum bara för att hans hund sprang fram till din hund när han hade den lös det kan ju hända vem som helst. Vem vet han kanske tränade den på att va lös? Synd med sådana människor som är så griniga hela tiden va hade han för hund själv då? Pekingnese eller? Tänkte eftersom han va så rädd för din schäfer ;)
 
Sv: Irriterad....

Nej, att han hade hunden lös gjorde inte mig något, det gick ju bra, men det är just det att han började skälla ut mig..
Det måste ha varit en blandning mellan collie och något annat. Hunden var ganska stor..
 
Sv: Irriterad....

Idiot. :mad: Och det finns gott om dem tyvärr. Läs min tråd "Har ni varit med om nåt liknande" för att se beskrivning på annan idiot. :angel: Den ligger längre bak i detta forum nånstans.
 
Sv: Irriterad....

Ja, det finns mycket lustiga människor... :smirk:
Men om min hund hade bitit den andra hunden, vems fel hade det blivit då? Hans fel som hade hunden lös utan uppsikt eller mitt, eftersom min hund bet? :confused: :confused:
 
Sv: Irriterad....

Vet faktiskt inte men skulle gärna vilja ha reda på det oxå.. :confused: Finns ju lag om att ha hunden under uppsikt o kontroll iaf så han bröt ju lagen först hur som helst. Borde finnas lag om att man inte får skälla ut hundägare som har sin hund under kontroll när man inte har det själv oxå. :devil:
 
Sv: Irriterad....

moraliskt eller juridiskt sett? juridiskt sätt har du alltid ansvar för vad din hund gör, oavsett hur provocerad den är.
 
Sv: Irriterad....

Aha.. Ok.. Jag har funderat lite på det.. Tack! :)
 
Sv: Irriterad....

Men rent juridiskt har det ingen betydelse om hennes hund hade bitit den om hennes var kopplad. Då kan man gå vidare och fråga sig varför den inte hade munkorg osv...

Du har ALLTID strikt ansvar för vad din hund gör.

//E
 

Liknande trådar

Övr. Hund Några av mina vänner har lite olika hundproblem och jag är nyfiken på hur ni skulle lösa dessa. Hur skulle ni råda dem? Familj med två...
2
Svar
22
· Visningar
3 358
Senast: Frost116
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
22 136
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 876
Senast: Gumman123
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 809
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp