Irriterande annonser

Sv: Irriterande annonser

Just det, glömde det självklara. En bra extriör bild, eller en trevlig bild på hästen under markarbete/hoppning så man kan uppskatta lite grann om hur hästen ser ut.

Men det stör mig på mkt mer än på avels ston. Kollar man tävlings häst och så står det "bra/fin stam". Vad är det för lönt med att skriva det? Då kan man ju lika gärna skriva ut stammen!
Och är det någon som letar avels sto, så vill man ju gärna veta stammen då det har stor betydelse, man vill ju som sagt slippa ringa runt en massa onödiga samtal.

Det är väl rätt normalt prisläge. Ponnyer är rätt '"dyra".. tävlingsponnyer på FEI nivå går ju loss på flera hundrá tusen oftast

Nirak

FEI ponnier är utbildade också. Och om hästen har så pass mycket potential och visat det så betalar man för vad man får. Men oinridna skräphästar som har "kapacitet" (tror man..), är de värda så mycket? Bara jag som är snål då :angel:

Något jag irriterar mig lite på är när man vinklat kameran när man fotograferat så att bilden "lutar" och hästen ser ut att gå helt okay.
Om man då vrider på huvudet så att ridunderlaget blir platt så ser hästen rejält framtung ut. :angel: *har sett mer än en sådan bild...*

Fast jag håller med, det mest irriterande är när det är ej angett pris eller ingen bild öht.

Som många andra sagt, en bra, seriös annons innehåller ras, mankhöjd, ålder, kön, utbildningspunkt, pris och en bra bild (jag ser helst både en ridbild samt en exteriörbild på hästen)

Det är lite knasigt när man ser annonser där det står "utvecklingsbar dressyrhäst" eller liknande, och på bilden ser en framtung, omusklad häst som enligt annonsen är utbildad msv ooh oftast lite gammal...

Och när de skriver vad hästen är utbildad, och så visar det sig att de tex har hoppat något hinder på den nivån hemma, stor skillnad mot att ha gått runt en bana på samma nivå:smirk:

Håller helt med! Det är ju bland det viktigaste att veta när man letar häst.. Hur mycket man måste/kan hosta upp ut plånboken liksom.

Om man är ute efter en svårt klass häst så vet nog de flesta att man inte får en färdig sån för exempelvis 20 000.De flesta kan bedöma i vilken skala en häst ligger, om man är realistisk.
Sen vill vissa ta ut fantasipriser men om de får sålt hästar för det så är snarare köparna dumma:angel:

*kl*
Vad sägs om läromästaren som det begärs 50 000:- för och han går LA dressyr LB hopp? Är det en läromästare? :confused:

Håller med:bow:
Och alla bra foderhästar! Vart är dom någostans? Det måste väl finnas någon ridhäst i hela sverige som inte är lastgammal,travare,nordvensk eller triangelmärkt?

Jag blir toooooooookig:D

Jag med har letat sen i höstas efter den rätta :crazy: Som tur är har jag redan en men letar efter ny.

Kl
Den bästa annons jag sett var införd i lokalblaskan under rubriken Hästar till salu
Två stycken helsyskon
0515-xxxxx

Jag ångrar så att jag inte ringde.

Annars är en favorit en bild på en hoppande häst där han seglar över hindret låååångt över hinderstolparnas höjd - men man ser inte marken...hmmm

Jag retar mig också över det. Retar mig också numera över när man inte ids lägga ut en bild, alla känner åtminstone någon som har kamera?

Måste säga också (fast det hör inte riktigt till ämnet) att jag blir också förundrad över annonserna med typ "ansvarsfull medryttare/fodervärd/stallhjälp finns" och det är en suddig mobilkamerabild på en tonårstjej som sminkat sig hårt och tagit på sig tröjan som bäst visar tuttarna :crazy: inte skulla jag ringa på nån med en sån bild...skulle ni det? Jag vill se någon som ser seriös ut och så bild när dom gör något med en häst :idea: inte sysslar med fotomodellminer i sovrummet :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Min dotter har en foderhäst. En varmblodstravare,7 årigt sto. Hon har inte haft föl,är inte inkörd. Hon kan alla gångarter men inget... 2
Svar
20
· Visningar
1 353
Ekonomi & Juridik Prutar ni när ni köper häst? När gör ni det i så fall? Innan eller efter besiktningen? Hur lägger ni fram det? Jag är jättedålig på... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 325
Senast: IngelaH
·
Ekonomi & Juridik Hejsan! Det måste väl vara fler än jag som märkt av den stora höjningen på hästarnas priser sedan Corona?! Jag letar efter en helt...
Svar
16
· Visningar
2 570
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag blir mer och mer säker på att jag vill ta upp hästeriet igen. Jag sålde min häst 2010 och har sedan dess mer eller mindre varit helt... 2
Svar
30
· Visningar
3 956
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025