Isbitar i bilen

Såhär ser de ut när man hinner få tag i dem innan de exploderar. Så min bil klarade sig!
Visa bifogad fil 112281

Nar vi bodde i Saudi Arabien, i Jeddah som ligger vid Roda Havet, hade vi ett "beach house". Dar flyttade min ena avkoma och hans kompisar coke burkar fran kylskapet till frysen, hur lange vet jag inte, men ett antal timmar. Nar det blev morkt smog de ut burkarna och forsvann uppat omradet.
Sonen's omma moder ... jag🧐 ... blev mycket misstanksam nar jag horde nagra rejala smallar fran basket planen. Dar stod ynglingarna (kanske 9 ar) och slangde halvfrusna coke burkar pa vaggen till muren som gick runt omradet. Det var rejala explotioner! och ingen av dem forstod nar jag ifragasatte varfor i hela fridens dar de valde coke och inte sprite 🙄 Inte forran vi fick aka ut igen nasta dag sa de kunde stada av den mess de astadkommit. :devil:
 
Asså en 1,5 liters PET-flaska kan mycket väl explodera i frysen under natten om någon skulle ha råkat glömma den i frysen under natten…….. pratar absolut inte av egen erfarenhet :p
En gäst hade glömt en flaska bubbel i frysen i bygdegården.
Det gick att lyfta ur isen nästan hel men det var värre att städa glasbitarna.
 
Det går ju att frysa pet-flaskor, men de ska vara halvfulla max. Annars sker det explosioner, sägs det.
 

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 767
Senast: mackan
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
4 895
Senast: Zuzzi
·
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
12 613
Senast: Tarantino
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 607
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp