Islandshästtråden 2 - bilder, snack & frågor om isisar!

Marknadsgatan var väldigt, väldigt liten, typ tre eller fyra företag.
Wow förvirrande..!? Det är ju en jättestor tävling, på VSM hade de 3 företag och då var det ett litet startfält i år, jag hade absolut trott ”alla” skulle varit på Margaretehof…alltså typ fler än bara islandsmärken också!
 
Jag streamade lite i onsdags, var på plats igår och idag blir det streaming igen :) Sammanfattningen av att vara på plats är att jag gillar Margaretehof som plats - väldigt fint, välhållet och vackert - tävlingsarrangemanget är bra men lite "långsamt" (van vid Sundabakki-tävlingarna :D), marknadsgatan en besvikelse och foodcourten trevlig och bra. Och så har de RIKTIGT kaffe! :heart (den där röda vagnen från Fogarolli's)
Jag har deadline för terminens sista uppsatsinlämning idag och det är superirriterande, vill bara sitta och titta på tävlingarna 😂

————

Sen hade jag återkoll på sjukhuset idag och de ville lägga in mig igen 😐 Jag är inte den mest medgörliga patienten efter senast så det blev inte så efter vi typ kom överens om en annan korttidsplan på nåder och sedan smet jag illa kvickt 🤪 Börjar kännas som en trend när det vankas tävling 🙈
 
Wow förvirrande..!? Det är ju en jättestor tävling, på VSM hade de 3 företag och då var det ett litet startfält i år, jag hade absolut trott ”alla” skulle varit på Margaretehof…alltså typ fler än bara islandsmärken också!
Ja, jag vet inte.... kanske kommer fler i helgen, det var ju "bara" torsdag när jag var där. Och ganska lite publik, mest tävlande och "närmast sörjande". Men väääldigt hög nivå på tävlingen, massor av superfina hästar!!
 
Ja, jag vet inte.... kanske kommer fler i helgen, det var ju "bara" torsdag när jag var där. Och ganska lite publik, mest tävlande och "närmast sörjande". Men väääldigt hög nivå på tävlingen, massor av superfina hästar!!
Ja det lilla jag lyckats kolla på Alendis och läst på islandsnyheterna är ju väldigt imponerande, vilket startfält alltså! Massa världsmästare såg jag!
 
Jag har deadline för terminens sista uppsatsinlämning idag och det är superirriterande, vill bara sitta och titta på tävlingarna 😂

————

Sen hade jag återkoll på sjukhuset idag och de ville lägga in mig igen 😐 Jag är inte den mest medgörliga patienten efter senast så det blev inte så efter vi typ kom överens om en annan korttidsplan på nåder och sedan smet jag illa kvickt 🤪 Börjar kännas som en trend när det vankas tävling 🙈
Men nej! Självklart vill man inte vara på sjukhus när det snart är tävling, men jag tänker att de har en rimlig anledning att lägga in dig? Hur mår du?
 
Jag har deadline för terminens sista uppsatsinlämning idag och det är superirriterande, vill bara sitta och titta på tävlingarna 😂

————

Sen hade jag återkoll på sjukhuset idag och de ville lägga in mig igen 😐 Jag är inte den mest medgörliga patienten efter senast så det blev inte så efter vi typ kom överens om en annan korttidsplan på nåder och sedan smet jag illa kvickt 🤪 Börjar kännas som en trend när det vankas tävling 🙈
Alltså. Du kanske ska ta och lyssna på dom? Mår du bättre fysiskt blir du bättre för din häst (det är så man brukar kunna övertyga mig när jag är trasig men vill ändå).

Det är bara er första riktiga tävlingssäsong, det blir fler!
 
Men nej! Självklart vill man inte vara på sjukhus när det snart är tävling, men jag tänker att de har en rimlig anledning att lägga in dig? Hur mår du?
Alltså. Du kanske ska ta och lyssna på dom? Mår du bättre fysiskt blir du bättre för din häst (det är så man brukar kunna övertyga mig när jag är trasig men vill ändå).

Det är bara er första riktiga tävlingssäsong, det blir fler!
Nej men jag tyckte inte de var rimliga 😂 Även om läkaren var isländsk så måste vara lite bättre än andra 🤪

Men jag följer en plan och så så jag är ju inte helt ute vind för våg, och jag mår bra, de hade gjort ett misstag med medicinen som gjorde att den senaste veckan har livet varit smärtsamt (trodde jag typ hade djävulens träningsverk så jag har ju ba kört på 🤷‍♀️ men nu vet jag att det inte var det) men nu när det blev påkommet och dos justerad så är smärtan borta.

Jag tycker nog dom är lite överdrivna och kan ge sängen till någon som mår sämre!
 
Promenad med Brella
IMG_8732.jpeg
 
Jag spenderade en heldag i stallet idag utan att ens motionera hästen 😂

Det skulle sovas lite i boxen, jag delade manen och sen kom ett rejält åskoväder som jag väntade ut innan jag släppte ut igen. Helt underbart och det kändes verkligen som sommar. Jag ska se om jag kan få någon att visa mig ridvägen till havet, det skulle vara härligt.
 
Jag spenderade en heldag i stallet idag utan att ens motionera hästen 😂

Det skulle sovas lite i boxen, jag delade manen och sen kom ett rejält åskoväder som jag väntade ut innan jag släppte ut igen. Helt underbart och det kändes verkligen som sommar. Jag ska se om jag kan få någon att visa mig ridvägen till havet, det skulle vara härligt.
Som den absoluta drottningen du är av Varje Dag Är En Ny Chans Till En Ny Anledning Att Låta Hästen Vila är jag inte förvånad 😂 🤪 Men han var ju bara för gullig som la sig ner i boxen, hade inte kunnat störa den sötklimpen heller 😌

Åh när du kollat in om er väg till havet är mer ridvänlig i alla gångarter och sett hur badplatsen ser ut måste du säga till, jag kan ju ta släpet upp till er och joina för en tur!! 😍
 
Igår tvättade jag släpet och satte på nya dekaler, på kvällen tränade vi i ridhuset efter åskskuren (jag var hemma och sov då så med hästen i hagen fick jag sedan testat hur Top Reiter-täcket torkar SÅ SNABBT) och idag är det Mors Dag-galopp på Göteborg Galopp bredvid ovalbanan så jag tänkte åka och träna på ovalen på morgonen innan deras första start och innan det ska komma åskskurar igen.
 
Som den absoluta drottningen du är av Varje Dag Är En Ny Chans Till En Ny Anledning Att Låta Hästen Vila är jag inte förvånad 😂 🤪 Men han var ju bara för gullig som la sig ner i boxen, hade inte kunnat störa den sötklimpen heller 😌

Åh när du kollat in om er väg till havet är mer ridvänlig i alla gångarter och sett hur badplatsen ser ut måste du säga till, jag kan ju ta släpet upp till er och joina för en tur!! 😍
Vi är riktigt bra på att vila oss i form 🤣🤣🤣
Lite mer seriöst så har jag varit lite trasig och rejält stressad nu så vi är inne i en ordentlig period av 'det blir vad det blir'

Absolut. Jag har redan tänkt tanken att du skulle komma och hälsa på och rida ut 😁
 
Alltså nu har plötsligt min packlista för helgen växt sig helt crazy, jag tänkte ju innan att utöver det jag vanligen redan har i transporten/bilen och tar med på bortaträningar så är det väl inte så mycket mer än boxhinkar, hö & sovarrangemanget för mig 😂

Kollade vädret och det ska regna/åska en del varje dag så då kom jag på att lite täcken kan vara bra, vilket ledde till att ta med täckeshängaren, och javisst krokar, vad har jag mer på min box hemma som kan vara bra (BELAMRAD BOX)..? Putssaker? Och skoputs såklart! …. Sen tillkom 500 till nödvändiga bra att ha utifall att saker…

😳 plötsligt väldigt överväldigad

Och sen den där tråden om festande i stallar på meetings? Hoppas inte detta gäller islandsvärlden för det är inte mitt vibe. Men då blir kanske mitt transportkrypin som sovplats bra 😅 Testade med solsängen, passade perfekt i storlek i tomma spiltan och det var ju faktiskt riktigt mysigt 😊
 

Liknande trådar

  • Låst
Islandshäst Jag har sökt men tror inte det finns en dedikerad islandshästtråd, och många ämnen har trådar som är väldigt gamla, så tänkte vi som...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 425
Senast: Fazeem
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
59 60 61
Svar
1 219
· Visningar
82 892
Senast: KesoNeso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 995
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 613
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp