Islandshästtråden - bilder, snack & frågor om isisar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såklart inte! Jag är ju själv lång och kvinna och står stadigt på jorden sas. Men jag tänker att de flesta "stora män" väger mer än till exempel jag gör (75-80kg).
Ja, det är jag övertygad om att de gör! Tänkte bara att om man sätter gränsen så snävt som 60-65kg så är det rätt få plötsligt som ens "får" rida islandshäst och då kan vi nog säga hejdå till stora delar av sporten. En del tycker säkert att det är det lämpligaste, att göra islandshästen till barnponny, men jag tycker att vi kastar bort lite väl mycket bra då, utan att veta om vi egentligen tar bort något som är skadligt för hästen.
 
Man behöver inte vara "stor man" för att komma över 60-65kg. Det räcker att vara lång kvinna, alternativt överviktig kvinna. Och helt ärligt finns det ju MASSOR av kvinnor som rider islandshäst och väger över 70kg!

När jag var vältränad + normalviktig vägde jag 80 kg. 165 cm lång. Så man kan även vara vältränad kvinna och väga mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 513
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 257
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Crossline
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 469
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp