Islandsridbyxa frön H***S

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Angeli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 949
A

Angeli

Är det någon som har/ har provat islandshästridbyxan som H**ks säljer? Jag har fått ett par i present men undrar om de är lite för stora för mig... det är min "vanliga" ridbyx-storlek men dessa byxorna sitter ganska löst runt låren och hela benen (längst ner är det boot-cut så det är ju ok).
Någon som vet om byxorna skall sitta mer tight upptill?

Sv: Islandsridbyxa frön H***S

Ska sitta? Det är väl bara att känna efter hur man vill ha det? Vill du ha dem tightare, köp en storlek mindre. Känns det bättre med löst, kör på de du har... Visste inte att det fanns en standard man var tvungen att köra på...

Jag har köpt sådanna byxor. gillar dom jätte mycket. Mina sitter ganska tight, men det beror ju på hur man själv vill ha dom.

Nä, givetvis är det ju individuellt och upp till var och ens smak.
Jag ville bara få lite synpunkter då jag inte har provat den här typen av byxa förut.

OK. Ja, dom verkar väldigt bekväma att rida i!!

Det beror väl förmodligen på hur du är skapt.
Jag har ett par som jag köpt till rabatterat pris eftersom fothällorna satt snett.
De sitter ganska tight på mig efterosm jag fyller ut dem, men de är väääldigt elastiska.
Men jag är nöjd med dem till det priset. De är inte heller så höga i midjan som ridbyxor kan vara.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 544
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag åkte jag in till närmaste tätort för att leta efter lite ridkläder. Det finns, så vitt jag vet, bara två ställen som säljer sånt...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Magiana
·
Utrustning Hej kära Bukefalister! Jag är på jakt efter några par nya ridbyxor, men hittar inga som riktigt verkar passa mig :( Jag har en...
Svar
12
· Visningar
3 775
Y
Utrustning Jag har ingen jättehäst, men likförbannat är en massa utrustning för liten. Nägon som har bra tips, jag har lusläst nätet men inte...
Svar
12
· Visningar
1 782
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka