Isolde, 13, är obotligt sjuk – nu vill socialen att hon slutar rida

Status
Stängd för vidare inlägg.
Isolde, 13, opererades för en hjärntumör för två år sedan.
Hennes prognos är dålig, men hästen Vallis håller flickans låga uppe.
Nu vill sociala myndigheter att stoet säljs.
– De anser att det är en onödig utgift, säger mamma Jaqueline.
 
Absolut, men det är fult att ljuga sig till pengar. Sen kanske folk får skylla sig själva ändå som inte läser på och tänker till om vad dom skänker till och folk är för goda för sitt eget bästa ibland.

Hade det varit ärligt så hade jag inte brytt mig alls, och folk får fortfarande skänka till vad dom vill men dom bör ju få veta hur det ligger till.
Nu har ingen av dem i artikeln tiggt några pengar så då kan du ju ta och lägga ner den diskussionen.
 
Nu har ingen av dem i artikeln tiggt några pengar så då kan du ju ta och lägga ner den diskussionen.
Men det är artikeln dom länkar till för att få folk att skänka. Sen vad som var meningen med artikeln från början spelar mindre roll. Det är hur den används som räknas.
 
Om inte socialen kan kräva att en som äger en häst som inte har med familjen att göra tvingas sälja sin häst för att familjen ska få bidrag så ja. Hur kan familjen tvingas sälja en häst dom inte äger.
Det står väl i artikeln? Jag menade inlägget på Facebook om insamlingen, står det så där också?
 
Det står väl i artikeln? Jag menade inlägget på Facebook om insamlingen, står det så där också?
Artikeln är länkad i beskrivningen till insamlingen, "läs deras historia här" osv. När det gäller i beskrivningen på insamlingen så står det tydligt att dom måste "göra sig av med det enda som skänker Isolde glädje och hjälper hennes rehabiliteringsprocess, nämligen hennes häst".
 
Det är ju inte de i artikeln som länkat utan de som håller i insamlingen, skilj på sak och person.
Jag har inte skrivit någonting om dom som skrivit artikeln, det är inte vad jag reagerar på. Dom har väl ingenting med saken att göra dom som skrivit artikeln.
 
Artikeln är länkad i beskrivningen till insamlingen, "läs deras historia här" osv. När det gäller i beskrivningen på insamlingen så står det tydligt att dom måste "göra sig av med det enda som skänker Isolde glädje och hjälper hennes rehabiliteringsprocess, nämligen hennes häst".

Jag läste inte ALLS så..

Jag läser mer att de måste göra sej av med möjligheten till glädje o rehab. Kostnaden på 400 måste bort sen om det var bileneller nåt annat kommer ju inte fram alls.

Inte att just den hästen måste bort, det står väl tom att den inte är deras i aktuell artikel..
 
Jag har inte skrivit någonting om dom som skrivit artikeln, det är inte vad jag reagerar på. Dom har väl ingenting med saken att göra dom som skrivit artikeln.
Jag har inte skrivit någonting heller om journalisten/-isterna utan de som artikeln handlar om, mor och dotter. Inte konstigt att du inte kan hålla isär vad det handlar om! :eek:
 
Jag läste inte ALLS så..

Jag läser mer att de måste göra sej av med möjligheten till glädje o rehab. Kostnaden på 400 måste bort sen om det var bileneller nåt annat kommer ju inte fram alls.

Inte att just den hästen måste bort, det står väl tom att den inte är deras i aktuell artikel..
Alla tolkar inte allt lika, jag läste artikeln först där det står att dom måste sälja sin häst, då är det lätt att tolka även det som står i beskrivningen att det är deras häst.

Dessutom om man tolkar det som du, då bör mer varningsflaggor dyka upp huruvida saker och ting är sanna eller ej, för som sagt, soc tvingar inte någon att sälja någon annans häst. I artikeln så står det både att det är släktingars häst och att dom tvingas sälja hästen.
 
Senast ändrad:
Jag har inte skrivit någonting heller om journalisten/-isterna utan de som artikeln handlar om, mor och dotter. Inte konstigt att du inte kan hålla isär vad det handlar om! :eek:
Men det spelar ingen som helst roll vem som gör insamlingen, det har liksom inte med saken att göra. Det är hur dom samlar in pengar som har med saken att göra. Och mamman är i nuläget knappast ovetande om situationen med insamlingen eller vad som står i artikeln. Vem som startade den har mindre med saken att göra tycker jag.

Det handlar om att folk bör veta vad dom skänker så mycket pengar till.
 
Men det spelar ingen som helst roll vem som gör insamlingen, det har liksom inte med saken att göra. Det är hur dom samlar in pengar som har med saken att göra. Och mamman är i nuläget knappast ovetande om situationen med insamlingen eller vad som står i artikeln. Vem som startade den har mindre med saken att göra tycker jag.

Det handlar om att folk bör veta vad dom skänker så mycket pengar till.
Folk skänker ju pengar till Isolde
Och hennes familj. Det vet nog alla om. Och följer man trådar i insamlingar så verkar ingen kräva något annat heller.
 
Du. Måste. Skilja. På. Sak. Och. Person!
Det är fortfarande inte de som artikeln handlar om som står för insamlingen! :banghead:
Och vart menar du att pengarna ska gå? Om det inte är till dom i artikeln. Det står tydligt och klart att pengarna går till dotterns möjlighet att ha kvar sin häst. Vem som har skapat insamlingen spelar ingen som helst roll.

Visst om insamlingen startade snabbt och mamman inte hann med men nu bör hon veta om den och bör kunna svara och förtydliga många saker som uppenbart inte görs.
 
Nu har ju aftonbladet kommit med en artikel att hästen stannar i familjen tack vare insamlingen vilket gör det ännu luddigare. Då var det alltså familjens häst?
 
Det här är en av dom rörigaste otydligaste insamlingar jag sett, ingenting stämmer. Och familjen satt ju isolerad hemma pga att dom inte kunde åka till stallet? Kan dom det nu pga..vad? Har ny bil köpts?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Fjordhästen Vallis hjälper cancersjuka Isolde att hålla modet uppe. Men sociala myndigheter tycker att hästen är en onödig utgift och...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag har varit en till ganska jobbig dag men inte sååå dålig som några har varit nu. Men inte bra heller. Men iallafall så läkaren har...
Svar
11
· Visningar
1 655
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp