Isolering med cellulosa

fejko

Trådstartare
Nu när elpriserna rasar iväg funderar vi på att isolera övervåningen med cellulosaplattor.
Någon som har testat detta material? Gillar mössen att bygga bon i det?
 
Nu när elpriserna rasar iväg funderar vi på att isolera övervåningen med cellulosaplattor.
Någon som har testat detta material? Gillar mössen att bygga bon i det?
Nyligen använt det och diskuterat just det med säljaren. Han sa att vissa som haft problem och isolerat med cellulosa har blivit av med problemet. Andra har kvar problemet. Grejen med detta är att gångarna rasar igen liksom när de gräver så den är ju inte så tacksam för dem att bygga i.
 
Nyligen använt det och diskuterat just det med säljaren. Han sa att vissa som haft problem och isolerat med cellulosa har blivit av med problemet. Andra har kvar problemet. Grejen med detta är att gångarna rasar igen liksom när de gräver så den är ju inte så tacksam för dem att bygga i.
Tack för svar! Är det lös cellulosa då eller är det plattor. Om det är lös cellulosa hur gör ni så att det håller sig på plats? Vi hade tänkt att ha det för att isolera väggen.
 
Nu när elpriserna rasar iväg funderar vi på att isolera övervåningen med cellulosaplattor.
Någon som har testat detta material? Gillar mössen att bygga bon i det?
Vi har cellulosa i de renoverade delarna av huset (byter ut efterhand) och hittills inte märkt några musproblem. (Eller ja, inte specifikt där vi har cellulosaskivor, men in kommer dom ju ibland :laugh: )
 
Vi har också 🐈🐈 men de får inte komma in för jag är allergisk.
Då är det ju svårt för dem att jaga mössen i huset åt dig 😉

Tack för svar! Är det lös cellulosa då eller är det plattor. Om det är lös cellulosa hur gör ni så att det håller sig på plats? Vi hade tänkt att ha det för att isolera väggen.
Vi har använt lösull i tak och snedtak. Det ligger på plats med plast och glespanel och så rör man inte när det är klart. I stående väggar har vi glasfiberskivor men jag gissar att det är samma princip om man använder lösull i väggarna som i tak/snedtak. Du får ställa frågan till de som kör ut det. Jag har en bra kontakt om du bor i Stockholmsområdet. Samma företag finns dock i flera delar av landet så är de ens i närheten av så bra som de var här är det definitivt värt att ta in dem.
 
Tack för svar! Är det lös cellulosa då eller är det plattor. Om det är lös cellulosa hur gör ni så att det håller sig på plats? Vi hade tänkt att ha det för att isolera väggen.

Det är blandat med någon sorts ’klister’ när man sprutar det löst på väggar. I golv och tak är det ’löst’ fluff 😄
 

Bifogade filer

  • CC444618-1AD1-432B-A260-CFBCEA8614E0.jpeg
    CC444618-1AD1-432B-A260-CFBCEA8614E0.jpeg
    110,2 KB · Visningar: 19

Liknande trådar

Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
665
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 469
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 243
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 249
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp