j*kla katt!!

B

**BORTTAGEN**

Nu har min inneboendes katt börjat riva av tapeterna! :mad: Först ut var hallen. Klöste och bet bort en fläck av den ljusa tapeten. Sen rev han bort en lång och djup remsa från min nytapetserade köksvägg! :cry:
Dessutom har han varit och gnagt på min stora orientmatta som jag har i mitt rum!
Kissen är söt, men det går inte att vända ryggen till så håller han på att förstöra min lägenhet!
Jag vill inte bo i en lägenhet med sönderrivna tapeter och uppätna mattor! :crazy:
Nu har jag försökt få min inneboende att höra om katten kan få ett nytt hem. Förhoppningsvis kan en familj på landet ta hand om honom, håll tummarna för att han inte hinner förstöra min lägenhet totalt innan han omplaceras bara! :crazy:

Nirak
 
Klipp klorna sa ska den i alla fall sluta klosa pa tapeterna.

Kloklippning hjälper nog inte i det fallet, man tar ju inte bort hela klon s a s så det finns tillräckligt med klor kvar för att klösa på tapeterna.
 
Har kissen tillräckligt med tillåtna klösgrejjor?

Våra skulle nog riva huset om de inte hade sin klöspelare, sisalklös uppsatt på en vägg och framförallt wellpapplådorna som är till för just kloväss. Numera låter de t.o.m. våra frestande (omoderna ;)) stråtapeter vara i fred.
 
Smeta på lite konc.citron på utsatta ställen som mattkanter och tapetskarvar... funkar bra för oss :idea:
 
Jag har använt blomsprutan på min katt när hon gjort liknande saker... Nu håller hon inte på med sådant längre, men om det beror på blomsprutan vet jag inte. Nackdelen är ju att man inte alltid är hemma och har blomsprutan i högsta hugg...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra längre med katterna, jag och sambon. Vet ju hur bra Buke är på detta med problemlösning så jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 693
Senast: Asko
·
Katthälsa Jag har ett problem nu som jag undrar hur ni skulle resonera med. Jag har två katter som vi kan kalla den vita och den svarta. De har...
Svar
14
· Visningar
3 717
Senast: Mula
·
Hemmet Ja.. Jag vet inte var jag ska börja.. Förra året i december blev det, efter tre års bönande och tjat, klart med att min hyresvärd...
Svar
7
· Visningar
1 784
Senast: Sonic76
·
Övr. Katt Någonstans har jag fått för mig att det här med katter är ganska smidiga djur att hålla sig med. Mormors katter låg mest i fönstren och...
2
Svar
28
· Visningar
2 090
Senast: Åska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp