JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Jajamensan!!! :idea:

Jag pratade nyss med ägaren till VIOLA.....hon kommer den 29:e november.
O jag ska då hämta kissen i Uppsala...
Hon har fått två kullar ,fyra i varje......två blåa honor o en blå hane samt fem viltfärgade.
Det är ingen utställningskisse då hon inte trivs med att visa upp sig....men det gör bergis hennes bebisar!!!! :D :D :D :D :D

O vad kostar kissen???????

Inte ett skit,hon ville ha en parning med Marrakech som betalning ..o varsågod! :love: :love: :love: :D :D :D
 
Wow....det kommer att bli tokvackra småttingar av dem :love:

Fast ska jag vara helt ärlig så hade jag kunnat skära av mig armen för att få en viltfärgad avkomma från Marrakech.....mumma, viltfärgade abymysare :d

Nu när "Marre" är så ovanlig så kan man juh lite diskret undra vad en av hans barn kommer att kosta? Blir till att spara ett par år innan man får råd till en så´n snygging....tur att han inte är så gammal, kan kanske komma en kull lagom till jag sparat undan ett par tusenlappar :)

Kräver massor av foto på kommande kull :bow:

Mvh C + Gänget
 
Han är ju egentligen inte så ovanlig.....det e bara det att han ser helt annorlunda ut än de vanliga svenska abyssarna.
Han har: toffsar,massa,intensiv färg,storlek,markeringar.
Han har inte:stövlar,kort nos.

Det folk har upptäkt är ju just att han har nå´t som inte finns i Sverige......o det finns så pass bra avelshanar här så det är inte många som importerar.

Det är egentligen bara det som skiljer honom från de andra.Främst färgen,de andra bleknar i jämförelse!!! :p

Han är egentligen en ruskigt ful katt ,enligt expertisen.men ack så ball!

Det brukar vara så här när man ställer honom....först när han sitter i sin bur så gnäller folk o jag har hört fraser som :en skam för rasen osv.......KÄRRINJÄVEL SOM SA DET!!!

Tills han kommer på domarbordet...då tar han de flesta med charm. :love: :p

Hans barn kostar lika mkt som alla andra abyssar...cirkus 5500:-

Men jag vet ju att jag ska ha någon från denna kull som kommer med Wiola på foder hos någon....kan ju inte ha alla hemma.... :crazy:

Klart att det blir fler kullar.....om inte direkt efter honom så blir det efter hans bebisar ju....den blåa bebisen hos mig kommer paras i juni med en blå hane,min kompis katt.

O så har jag ju helt plötsligt innestående parningar med olika hanar i Danmark,Norge........o en i Göteborg.......ni fattar ju att jag måste ha lite honor så jag kan använda mig av mina parningar!

Kärringjäveln som sa så om honom när vi var i Västerås ringde mig fyra dagar senare o ville para med honom.
Då svarade jag: Kul att du ändrat uppfattning så fort angående honom!

Behöver jag tillägga att hon blev vansinnig o pratar inte med mig numera... :angel: :devil: :devil:
 
"Behöver jag tillägga att hon blev vansinnig o pratar inte med mig numera..." :bow: :bow: :bow:

Hur vågar hon uttrycka sig så om ...hrm, hrm...min drömprins :mad:
Visserligen har jag bara sett snyggingen på foto men med den färgen och framförallt hans hållning....grrrr :d

Sen måste jag medge att viltfärgade är såååå attans läckra...ser ut som riktiga "vildingar"....

Måste ordna egna foto så ni kan ta en kik på vårt senaste tillskott....Är 6 månader nu och har redan växt om våra vuxna hannar...en riktig nalle....blå/ vit, semilånghårig husis, så fruktansvärt söt.....så nu är man stolt ägd av 5 kisar....nåja, egentligen 6 stycken eftersom fröken Freja är sköldpadda och alla vet juh hur de är ;)

Ser framemot fler foto på fröken Wiola :love:

Mvh C + Gänget
 
Hans färg är som sagt otrolig...o så har han en mkt varm bottenfärg o ex ticking.... :love:
Han har ju fått två bebisar med Scilla,en blå o en vilt,den som var vilt ,en hane, såldes vid tre veckors ålder.... :(
Han var jättefin......sakna!!

Seån har han en kull i Alunda med Nubia,en söt liten sorrelbrud.fyra viltungar..en exporterades till Danmark o en till Norge.en är såld i Sverige o en är på foder .

Han var o parade en vilthona för ett tag sedan,närsom helst så kommer det två ungar efter henne.... :p
Hon är ultraljudad,,,,synd att man inte kan se vad det blir för färg på dem.... :smirk:


Ordna bilder på din bebis så ordnar jag på mina.... :p
 
Har ni kollat på den blåa honan ännu.......ingen som säger nå´t ju....*snyft* :cry: :cry: :cry:
 
Jag kan kattnappa henne :love: :love:
Älskar abyhonor, de har det näpna, pigga utrycket jag tycker om, och blått är ju flott :love:
(Fast det är klart, en bra viltfärgad är nog det snyggaste ändå)

Har förresten funderat bra länge på vad det är som ser konstigt ut på din pojke... och nu kom jag på det: det är ju benen! (Vet att du har sagt det, men från det till att koppla vad som är skumt med honom... hjärnan går på halvfart ibland :angel:)

*viskar* det föds en koratkull om nån vecka *hoppas, hoppas*, då kommer MIN efterlängtade blå hona...
 
Jag anser ju att det inte finns någon vackrare katt än Scilla
http://photo.starblvd.net/Wingardh1/2-2-1-1055072267?m=0&pg=1&ro=1&co=0

Hon är så ädel o sofistikerad.....fisförnäm oxå... :smirk:

Hon är vacker i sitt uttryck o i sin elegans...Marrakech är cool,ball o bastant.... :smirk:
De har ju sina olika fördelar allihop...o nackdelar... :crazy:

Men just med Scilla kan jag inte komma på en enda nackdel,tror jag.... :p...jo,att det är avelsstopp på henne numera..... :smirk:
men utseendemässigt så finns det inte mkt att dra ner på.

Blått är flott,,,helt sant!! :love:

Snacka om att ha hjärnan på halvfart..när jag läste att du kommer att få en blå hona ur den ofödda kullen.....tänkte jag: hur vet hon så säkert att dte blir en blå???? :smirk:

jättekorkat.... :o
 
Känner igen det där... kolla bilden i Våra katter, den som heter "Pimai familj", liten prinsessa, min pojke som vet att han äger hela världen, och bebbarna... Snacka könskaraktär hos dem :smirk:

Jag "vet" att det blir en blå, eftersom vi i Norden inte använder några linjer som gett maskat eller lila :smirk: Nu är det här iofs en ny kombination, med en hane med luckor i stamtavlan, men skulle man utesluta alla katter som man inte bevisat inte bär på felaktiga anlag skulle vi inte ha någon ras kvar...
I Europa nöjer man sig med at inte korsa två kända bärarlinjer med varandra, i norden är det under diskussion, men eftersom vi hittills inte har några kända bärare så tänker jag nöja mig med det tills vidare...
 
Jag gillar hanar bäst.......styrka o maskulina o ofta mkt keligare o mer tillgivna än honor.
¨Fast bruttorna har ju smäckrare uppsyn o look. :love:

Jag visste inte ens att det fanns nå´t annat än blå korater....jag tycker att det är fel, för de ska vara just blå,samma skit med ryssarna...de ska vara blå,o inte svarta eller vita .... :crazy:
 
Det händer att det föds lila eller blåmaskade ungar... :crazy:
Detta pga att man för länge sedan ansåg att koraten var en solid siames (mitten av 1800-talet tror jag...) och därmed ansåg att man kunde korsa dem. Numera använder man inga linjer man vet har den uppblandningen, eftersom koraten ska vara en helt ren ras, den har ju renavlats i Thailand i många hundra år... Lila kommer av att vissa thailändska uppfödare inte gjort skillnad på lila och blå (genetikkunskaperna var inte så stora på 50-talet, när man började ta korater till usa) utan ansett att de lila var dåligt färgade blå... Det råder delade meningar om hur aveln ska fortsätta, i usa och vissa europeiska uppfödare används ibland kända bärare av andra färger, men en katt som inte är blå kan inte registreras som korat. (Storbritannien la ett förslag till FIFé om att blå ungar efter Thai Bluepoint och Thai lilac skulle få registreras som korat, ingen röstade för...)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag ska börja borsta tänderna på alla damer här hemma. Jättebra tror jag, fruktansvärt tror katterna. Tänkte börja med Maggan, som...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: kma
·
Trädgård & Växter Oklart om det här borde klassas som "trädgård" eller som "matlagning", men; är det någon som testat att odla svamp med någon form av...
Svar
16
· Visningar
1 063
Senast: Sassy
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ Jag har en fundering angående diagnos och feldiagnosticering. När jag var runt 12 blev fick jag diagnosen autism samt en ovanlig och...
Svar
15
· Visningar
1 554
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp