Jacka från Mountain Horse med inbyggd skyddsväst

S

Sesselja

Är det någon som har en sådan? Hur är den att rida i? Är den klumpig? Hur varm är den? Hur mycket kostade den?
 
Jag har ingen själv, men en bekant har.
Enligt henne så är den bekväm, jämfört med väst.
Varm? Hmmm, det är ju en "sommar-jacka".
Jag tror dagspriset ligger på ca. 1700:-.
 
Räknas den som en sommarjacka? Vet en som rider i sin nu.
 
Sommarjacka

Jag rider också i min sommarjacka.
Men jag har både underställ och tröja under.
Fungerar det också, iaf ner till -10.

Man köper en storlek större, så man får plats med extra under.
 
Min syster har en, verkar inte vara rätt för detta vädret mer höst/vår. jag tycker den är bekväm.
 
Jag har provet den och tycker den verkar ganska bra. Det var några skydd på axlarna som var klumpiga men de kunde tas bort. Jag tror nog man kan rida med den nu den verkade varm och sen så värmer ju "skydden" också. Den kostade omkring 2000kr.
 
Re: Sommarjacka

Hos oss blir det sällan mer än 10 minusgrader så det hade nog funkat för mig att rida på vintern med den (med underställ och tjock tröja under).
 
skulle INTE rekomendera den!
när man använder väst så ska ju västen bäras så nära kroppen som möjligt för att undvika att det bildas luftfickor som gör att västen inte skyddar..

därför tycker jag att d blir väldigt fel då skydden ligger i en "pösig" jacka som du har UTANPÅ alla andra kläder...
 
borde det inte vara obekvämt att göra andra saker än att rida i den då? För 2000:- får man ju dessuto både en riktig säkerhetsväst och en jacka.
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 968
Senast: mars
·
Hästmänniskan Funderar på att köpa mountain horse Alicia, i en av de längre modellerna, men hur varm är den? Duger den som vinterjacka till en som fryser?
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Luem
·
Hemmet Hur gör man? Är det tennisbollar i torktumlaren som gäller? Hjälper det? Direkt efter första tvätten har mina olika västar och jackor...
Svar
6
· Visningar
643
Utrustning Någon som hunnit testa den ännu? Hur mycket varmare är Igloo än Nordic eller Ice, till exempel? Villhöver en ny varm kappa som klarar en...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp