Jackson Fleccetäcke

Taz

Trådstartare
Hejsan!

Hittade ett snyggt täcke på jacksons hemsida och undrar om det är någon som vet var man kan köpa det i Skåne (södra helst) eller om man kan beställa det någonstans.

Det är det täcket som är tvåfärgat fleccetäcke i två olika blåa. Marin/LJUSBLÅ.

(tyvärr vet jag ej hur man lägger in bilder så ni får gå in på jacksons hemsida)

Jag har hittat det på någon hemsida med då har dom inte haft den storleken jag skulle ha ( 135cm) och kunde inte beställa hem heller :cry:

Skulle bli jätteglad om någon visste, det är alldså stl 135 cm.
:bump:

Sv: Jackson Fleccetäcke

Alla som är återförsäljare av Jacson kan nog ta hem täcket åt dig! Hör med Granngården och din lokala ridsportsbutik tex!

Hejsan!
Tack för ditt svar!

De ridsportbutiker jag har har hittat på internet som säljer täcket har jag frågat om dom kan ta hem det i min storlek (för dom har haft alla stl utom 135 cm) och då har dom inte kunnat det!!

Så nu är det det om någon annan vet var dom säljer det eller någon annan internetbutik som jag inte kollat, ge gärna förslag.

Jag köpte ett sånt i Travshopen på Mantorp... De kanske kan skicka mot postförskott elller så...

Hejsan!

Att jackson tillverkades i Sjöbo visste jag inte, tack för upplysningen :bow:

Fick mail från en försäljare att jackson ska sluta sälja just detta täcket :cry: så jag får väll jaga på innan alla blir sålda

Även Ekohallen som finns lite här och var i Skåne saluför Jascons sortiment. Kanske har de täcket?

Så här ser det ut i alla fall:
2_fergat_fleecetacke.jpg

Ett tips är att kolla www.tradera.se
där finns det några auktioner med tvåfärgade fleecetäcken. Vet ej vilka storlekar dock..

snigelfarmor skrev:
och jacson tillverkas i SJÖBO dvs Södra skåne :)

/jenny

Det är jag tveksam till. :smirk: Att huvudkontoret finns i Sjöbo är naturligtvis obestridligt, men jag tror knappast det sitter folk och syr täcken och ridbyxor mm där. Större delen av Jacsons grejer tillverkas nog i utlandet.

Immer

Har för mig att Jacsons produkter faktiskt tillverkas i Sjöbo (Vollsjö tror jag tom. att det är). Var själv där och fick ett par felsydda skinnridbyxor tillfixade.

Hos Stallshopen i Tomelilla har dom en massa Jacsontäcken (säkerligen detta också) och dom brukar inte vara svåra med att beställa hem om dom inte har just det man är ute efter.

Hejsan!

Tack för tipset, jag ska ringa och höra med dom.

Tyvärr kan dom inte beställa hem för det tillverkas inte mer, jag har pratat med dom i Sjöbo och han sa det chefen? tror jag det var jag prata med.
Så tyvärr det var bara dom täckena som var ute på marknaden så jag fick jaga där :smirk:

Liknande trådar

Körning Jag och min man har äntligen hittat ponnyn med stort P!!! :banana: En russvalack på 11år kommer hem inom kort. riktigt fet är han för...
Svar
4
· Visningar
1 235
Senast: Apollo
·
L
Körning Jag är så ledsen...:cry: Var för kan det inte finnas billigare alternativ till oss som vill köra med större/grövre hästar? Bara för...
Svar
7
· Visningar
3 208
Senast: LindaK
·
Utrustning Hejsan! Undrar om ett täcke jag sett på ridsportshopen.com (vet ej hur man lägger in bild tyvärr) Det finns under täckeskampanj och...
Svar
5
· Visningar
905
Senast: Taz
·
Övr. Hund Hejsan! Jag har två tikar som jag vill ställa ut igen. Den ena tiken är en riktigt snygging och har visat att hon tycker det är kul o...
Svar
12
· Visningar
1 595
Senast: Flinisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda 2022