jacson dressyrskydd

orion_x

Trådstartare
Funderar på att beställa sådana men vet inte om jag ska ha vita eller bruna. Har inte hittat någon bild på de bruna. Är de snygga? Min häst är mörkbrun, och kommer förhoppningsvis att ha en brun sadel. Är de vita lätta att hålla rena? Tänkte om de tål ridhussmuts och så.

Sv: jacson dressyrskydd

Det är ju bara kasta in i tvättmaskinen. Luddet är svårt att hålla kritvitt men det funkar, det vita konstlädret är lätt att hålla vitt, men blir det sprickor i skydden (vilket brukar komma ganska omgående vid anvädning) är det svårt att få bort den grådaskiga tonen.
Själv har jag Jumpers Horseline skydden, likadana fast annat märke och jag köpte bruna, nöjd förutom att kvalitén inte är så super.
Funtar på att köpa vita Jacson (eller JHL, vet inte än) o ha på framridningar så småning om.

Ah, har du nån bild på färgnyansen?
Är ju taskigt om de blir grådassiga, fast det syns väl kanske inte på håll kan jag tänka.

Jag använder mina vita nästan dagligen, dom har faktiskt inte blivit speciellt smutsiga ännu, men å andra sidan så har inte den värsta lerperioden kommit ännu.

Ah, så bra. Har dina spruckit?
Vita är ju egentligen helt klart snyggast, och jag ska nog mest använda dem när jag åker iväg och tränar.

Jag har vita, rider med dom flera gånger i veckan och de håller sig fint, inte sprickor.. bara luddet som blir snuskigt. Men det är ju bara att kasta in i tvättmaskinen så blir de fina igen.
Ska köpa ett par bruna när jag får min nya sadel! Jättebra skydd för typ inga pengar alls!

jag skulle ta de bruna, tycker vit ser så överdrivet ut.

Själv har jag svarta, toppenskydd!

Hur gör ni för att dom inte ska spricka?
Jag har JHL-skydd, min vän likaså, dom spricker. En annan vän har Jacson och dom spricker också.
Vad gör vi för fel? :D Alltså inte spricker så det är stora revor, utan små, små sprickor som det fastnar grus o smuts i.

Haha, jag rider i lera, grusig paddock, I skogen, stooora vattenpölar. Och sen lägger jag dom på garageuppfarten några dagar innan jag ids tvätta dom.. Så jag tar sååå väl hand om mina skydd :angel:

*kl* men är det någon av er som har bild på den bruna färgen?;)

Här finns en bild på bruna JHL och Jacson är ju en direkt kopia av dem.
http://www.sikon.nu/material/jhl.jpg

Jag själv har vita JHL och de är helt okej. Tycker de är bättre i kvalité än Jacson, framförallt luddet känns bättre.
Jag har inte heller upplevt några stora problem med sprickor, jag har fått en jätteliten spricka i ett av benskydden, men den kom i samband att jag red fram i värsta lergyttjan till en tävling. Ett under att min vita skydd blev ngt sånär rena igen!;)

Såg att du själv hade hittat samma länk! Färgen är som jag kommer i håg lika. Jacsons är inte fullt lika tjocka tycker jag.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Ramona
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka