Jacsons sadlar - kvalitet

krocket

Trådstartare
Hur är kvaliteten på Jacsons sadlar i allmänhet, och dressyrsadlarna (Arthur de Luxe och New England) i synnerhet? Någon som vet?

;) Krocket - sadelspekulant

Sv: Jacsons sadlar - kvalitet

Jag har en Celine. Visserligen köpt begagnad, men verkar prisvärd. Jag ska köpa en dressyrsadel så småningom och funderar på att bl a prova Jacsons sadlar då. Hör gärna av dig med erfarenheter om du hinner före.;)

Jag provred en av mina häster i en Jacson Santa cruz?? hoppsadel tror jag. Jag gillade den, men det är väl ingen superkvalite men det kan man väl inte vänta sig, de är väl inte så dyra

*svarar alla*

Tack för svaren. Är det fler som vill uttala sig om Jacson-sadlar så är jag nyfiken. Har inte provat dessa sadlar själv, men om det visar sig att ngn av dem passar min rumpa så kan jag tänka mig att pröva om den även passar min unghäst. Tycker att de ligger bra i pris för en första sadel - får väl vara beredd att byta när plutten vuxit till sig oavsett vilket sadelmärke jag väljer, alltså vill jag inte börja med ngn riktigt dyr. Men jag tänker kanske fel?

;) Krocket - nöjd med sin gamla Kieffer...

Nej, jag tycker inte att du tänker fel. Jag har köpt begagnade sadlar till min häst från det jag köpte honom som 3-åring. Nu först när han är 6 år börjar jag fundera på att lyxa till det med en ny sadel.

I och för sig har vi avverkat två nya westernsadlar också under dessa år. Att hitta begagnade sådana i rätt storlek var snudd på omöjligt och det var western jag skulle hålla på med innan jag halkade tillbaka till engelskt ifjol.

Jag har en Jacson Dressyrsadel och har ridit i en jacson santa cruz hoppsadel i snart 1 år..Tycker att de passar bra och är mkt sköna att rida i...ny kostar dessa 6500..prisvärt! De är dessutom snygga!:love:

//Krizz

OK - då är jag kanske inte helt fel ute i alla fall. Men jag har inte provat ngn av sadlarna än så det är inte säkert om det blir en Jacson. Tyckte i alla fall att det var en billig prisklass att börja i... Annars blir det troligtvis en begagnad - ett alternativ som ju oftast är bättre än en medioker ny.

;) Krocket

Trevligt att höra! Hur är de att stoppa om? Vad tycker du om lädret i dem?

;) Krocket

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har sökt information om några sadlar under sista tiden, då jag är på jakt efter en dressyrsadel av god kvalitet. Men kvalité... 2
Svar
24
· Visningar
4 382
Senast: palle
·
Hästmänniskan Jag undrar om någon har testat att använda märk-DNA till dyr utrustning? I så fall får ni gärna dela med er av hur det fungerat, har ju...
Svar
2
· Visningar
1 080
Senast: nickan1
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 004
Senast: Barrel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka