Jäävla galning till "stallvärd"!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Stämmer, var bara tvungen att fråga!
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Personen fick denna uppgift av sin ARBETSGIVARE, då ska han inte göra på detta sättet. Ska varken förstöra eller flytta flera hundra meter. Hade varit en helt annan sak om han sagt på ett normalt sett att detta går inte, var vänlig flytta bort balarna. Nej, personen äger inte stallet eller marken, utan hyr av en annan.
Som jag tidigare skrivit så har alla "rätt" till att förvara hö däruppe, det har aldrig snackats om att ngn tagit in för mkt, denna mängd hö är MINDRE än vad ngn nånsin haft!
Nej, det blev för mkt för människan helt enkelt som inte klarade av en enda bal ens-och då "skyllde han på att det blev för mkt helt enkelt.:mad:
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Jo, men du måste förstå mej. Saken är den att vi hade bara ca 600 kg hö , när personen blev helt tokig. Personen hade lugnt kunnat sagt till at : Nej, detta är för mkt, ni går helt enkelt hitta en annan lösning/ ha det utomhus sålänge. NEJ personen blev MKT våldsam svor och var mkt agressiv och i sin ilska förstörde vårat hö.
Alltså hade vi MKT mindre hö än vi brukar, dessutom hade vi ett helt "bås" som är vårat vanliga ställe vi brukar förvara höet på, som var helt TOMT! Det hade garanterat fått plats med MINST3 balar till. En bal hade jag tänkt ställa under tak, den sista-ja det var ju ett problem det erkänner jag. MEN som jag tidigare sagt är det fel att säga att det inte skulle fått plats, vi hade ju inte ens ett ton vi HAR inte ens ett ton däruppe nu!:mad: Och även om människan anser att han kan bestämma/göra vad fasen han vill så FÅR han inte förstöra samt flytta vårat hö flera hundra meter utan vårt godkännande. Dessutom ligger dom på en annans mark just nu.:crazy:

FÅR och FÅR,,, skaffa eget ställe - alltså ett eget stall med egen mark om ni vill ha fullkomlig bestämmanderätt. :angel:
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Varför använder du citationstecken runt ordet rätt? Har du rätten att förvara hö där eller inte?

Rätta mig om jag har fel, men summan av detta är alltså att:

Du frågade inte om fick placera sex rundbalar på marken som han hyr. Du hade gjort iordning ett utrymme för balarna, men du frågade inte om du fick ta upp fyra rundbalar upp på loftet.

Vad säger erat avtal om höförvaring? Antal kilo, vilken typ och vars ska det stå?

Stallägaren anlitades av någon oberoende person till att hjälpa med flytten av balarna. Han hade sönder en och flyttade resten bort på ett fält (varav en ner i lera?).

Vad var överrenskommelsen? Hur många balar skulle han flytta och vars skulle dom stå?
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Jo, men nu är det ju så att vi inte har eget stall och måste ändå göra det bästa av situationen.
Eftersom ingen verkar ha förstått att det alltid har varit så att var och en har tagit 1-2 ton hö/gång utan att något hänt i flera år:
VI HAR ALLTID TAGIT IN CA 4-4,5 ton per gång innanmen då uppdelar på 3 personer. Så plötsligt säger människan att det blir gör MYCKET av ca 600-900 kg??!:eek:
Man tror ju inte det är sant! BARA för människan är lat INGET annat kan jag LOVA! Får vi inte ta upp minst 2 balar till skickar vi räkning då allt hö som är flyttat garanterat kommer bli förstört, det accepterar vi INTE.:mad:
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Om du städat undan och gjort plats utan att fråga om lov först förstår jag att stallägaren blir förbannad. För oavsett om det bara var skräp där, så är det kanske så stallägaren vill ha det.
När man hyr, betalar man för det utrymme man använder, oavsett hur mycket "ledig" plats det finns. Om ni vill ha mer plats att förvara hö, kanske ni ska fråga om lov först och vara beredda att betala mer.
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

*K-L*

Jag undrar egentligen vem som är "galningen" i den här historien...:devil:

jag hade inte blivit glad om ngn börjat röja i mina uthus utan lov!:mad:
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Du vill tydligen bara ha medhåll, inte den allmänna synen på det som inträffat.

Jag tycker att ni från början hanterat det hela fel. Som upplagt för att stöta sig med den som sköter stallet. Och om man sedan fortsätter att hävda att allt är någon annans fel utan att se att man kanske till del själv har skuld i det - då är det svårt att kompromissa och få till en bra lösning...
 
Senast ändrad:
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

och då kan man väldigt snabbt stå utan stallplats kanske:angel:
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

hehehe, ja, jag tror ni har rätt här ovan,,, ! både om att man kan bli utan stallplats och att man kanske ska hålla en rätt låg profil om man inte äger nått själv...

du säger oxå att "förut har vi kunnat ta hem många ton, och NU helt plötsligt gnäller han över 600 kilo",,, hehehe, ja, droppen kanske har runnit över bägaren tillslut! du verkar inte stencool själv heller precis"!!!
:D;)
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Det personen blev förbannad av EGENTLIGEN VAR JU FÖR ATT HAN var tvungen att "jobba" o dessutom på lunchrasten haha ni verkar ju fasiken ionte fatta ett skit jag försööker verkligen att skriva så ni ska förstå men herregud. Menmen detta är ju internet, inte verkligheten. Jag HOPPAS att ni hade fått en annan uppfattning om ni sjävla sett händelsen, men jag tror faktiskt det. Frustrerande bara att det inte går få er att förstå poängen i det hela:crazy:. Jo kalla du MEJ galen gör det men vad fan grundar du det på?? Att jag missbedömde balarnas storlek? Att jag bara ville ha in mitt foder under tak? Galning kallar jag ngn som SKRIKER så man nästan blir döv, springer fram, ställer sej 2 cm från ansiktet och gallskriker+ svär samt är MKT våldsam. Men det kanske är normalt för dej?
Stallplats? Personen har ingen grund el ens anledning att göra så, isf är det olagligt o blir garanterad anmäld.
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Ironi här ser jag. Roligt? Du kanske finner lycka i andras olycka? Tänk efter innan du skriver såntdär, INTE kul för 5 öre:mad:.
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Hum, tycker du att 600 kg är MYCKET?? Du kanske ger tycker man ska köpa foder i gång /månad?? Herregud vi kan inte göra så, måste köpa mera åt gången, går åt mkt mat åt hästen också 1 bal kommer gå åt på några veckor ju! O flina inte, detta är inte kul!
Vad menar du med att jag inte verkar stencool heller, precisera dej tack.
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Äh, har fått nog ta bort den jävla tråden tack! Lovisaleonora är du verkligen moderator? Fin inställning du har, kan vemsomhelst bli moderator på denna sida? Bara nyfiken inget illa menat, till skillnad från vissa här som verkar älska sånt? Vi kommer ingenvart tråden har ju spårat ur genom att hoppa på MEJ och det var väl FAAN inte det som var meningen??:mad::mad: Fråga: Är ALLA här bönder? bönder har en negativ inställning till hästfolk..
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Jag är inte bonde, men jag har ändå en negativ inställning till vissa hästmänniskor.

Immer
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Äh, har fått nog ta bort den jävla tråden tack! Lovisaleonora är du verkligen moderator? Fin inställning du har, kan vemsomhelst bli moderator på denna sida? Bara nyfiken inget illa menat, till skillnad från vissa här som verkar älska sånt? Vi kommer ingenvart tråden har ju spårat ur genom att hoppa på MEJ och det var väl FAAN inte det som var meningen??:mad::mad: Fråga: Är ALLA här bönder? bönder har en negativ inställning till hästfolk..

:D men usch, får du inte medhåll? Vad har man då forum till?

ALLA här kan väl inte vara bönder, men jag tror att alla här är nyfikna på hur din bonde skulle berätta den här historien...;)
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Vaddå medhåll, ville från början ha tips på vad jag skulle göra, tänkte om det kanske var ngn som varit med om liknande idioter.
Ja du, "bonden som inte är bonde ens, skulle nog snacka massa skit som vanligt, men det är inte intressant vad den människan skulle säga det intressanta är att personen gjort FEL, nästan slagit ner en annan person i sin ilska tom. Inser nu att i ett forum iaf som detta kommer man ingenvart. Antingen har jag skrivit på ett sätt så situationen inte verkar vara som den verkligen ÄR, alltså blivit grymt missförstådd/förklarat DÅLIGT, eller så fattar folk URtrögt/allmänt dumma. Jag Jag väljer att tro det första faktiskt.
Ser nu hur jag skrivit men orkar inte få er att fatta. Seriöst:crazy:
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Jovisst, det kan jag med ha, men de flestas bemötande får mej att undra.
 
Sv: Jäävla galning till "stallvärd"!

Ja men faktiskt; du har skrivit på ett ytterst obalanserat sätt, med svordomar och dålig svenska.
Du borde i framtida inlägg lugna dig och tänka igenom hur du skall förklara så folk förstår vad du säger. Därtill bör du använda styckeindelning och ett vårdat språk, så skall du se att du blir tagen på större allvar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 635
Senast: Lhas
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 199
Senast: manda
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 009
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp