Bukefalos 28 år!

Jäkla skitkropp

Jag orkar inte mer.
Allting kroppsligt bara går åt helvete. Är det inte det ena är det det andra.

Jag har ont, foglossning som gör att jag knappt kan gå. Eller sitta. Knappt ligga ner heller.
När jag väl ligger ner måste jag ligga på vänster sida annars får jag fruktansvärd halsbränna. Eller blir yr om jag ligger på rygg. Yr blir jag ändå visserligen, för tydligen vill blodtrycket inte vara med.
Jag sover nästan ingenting längre. Någon timme per natt bara.
Nu har jag tydligen dessutom fått graviditetsdiabetes och det fick liksom bägaren att rinna över. Jag kan inte hantera det beskedet alls. Ska in på tisdag och få en blodsockermätare, men jag är livrädd för ens ett litet stick i fingret så jag vet inte hur jag ska lösa det.

Just nu känner jag bara att jag hatar hatar hatar min kropp. Jag vill inte mer. Jag orkar inte mer.
 

Som jag sagt, jag vet inte om min telefon är kompatibel.
Jag träffar ingen sköterska, siffrorna ska skickas in i ett separat system en gång i veckan.
Ja men läser du av med mobilen behöver du inte nåt papper.
Använder du mannens mobil så är det ju bara att skärmdumpa och läsa av
 
Ja men läser du av med mobilen behöver du inte nåt papper.
Använder du mannens mobil så är det ju bara att skärmdumpa och läsa av
Och då måste jag ha med maken när det ska läsas av. Dvs sju gånger om dagen. Inte en chans att jag kommer ihåg tider och håller koll på en massa papper.

Och som jag sa, mobilen är kanske inte kompatibel. Hans finns inte heller med på listan över "okej" enheter.
 
Och då måste jag ha med maken när det ska läsas av. Dvs sju gånger om dagen. Inte en chans att jag kommer ihåg tider och håller koll på en massa papper.

Och som jag sa, mobilen är kanske inte kompatibel. Hans finns inte heller med på listan över "okej" enheter.
Men ni kanske kan byta mobil tillfälligt då?
Eller köpa avläsaren till
Gör inte saker mer komplicerade än de behöver
Det går snabbt att vänja sig vid att kolla.
 
Men ni kanske kan byta mobil tillfälligt då?
Eller köpa avläsaren till
Gör inte saker mer komplicerade än de behöver
Det går snabbt att vänja sig vid att kolla.
Jag har sagt en miljon gånger, jag har ingen annan mobil att byta till. Ingen av våra är kompatibla enligt hemsidan.
Jag har inte ens fått besked från vården om hur vi ska göra, så jag kommer inte köpa någonting alls förrän jag vet.
 
Då är det såklart klokt att kolla :). Jag kollar varje år men beror väl mest på att jag bär linser och vill sköta ögonen enligt socialstyrelsens rekommendationer 😊

Du! Jag kom på!! Man kan ju faktiskt uppleva synförändring av graviditeten med ju! Sorry jag stirrade mig blind på diabetes meeeen det har ju varit den röda tråden här ju..
 
Du! Jag kom på!! Man kan ju faktiskt uppleva synförändring av graviditeten med ju! Sorry jag stirrade mig blind på diabetes meeeen det har ju varit den röda tråden här ju..
Aldrig hört. Mysko att det bara påverkar ena ögat i så fall. Inga andra symtom, typ torrhet eller nåt sånt
 
Och så kommer jag glömma bort pappret nånstans och ändå glömma att föra in siffrorna i MVCs system.
Jag tror inte vi kommer nån vart här mer. Jag önskar dig lycka till och jag hoppas för din och bebisens skull att du lyckas vända ditt fokus från att problem till lösningar.

Som jag skrev tidigare i tråden: som förälder uppstår det mängder med situationer där man måste göra saker man inte är bekväm med, situationer där man utmanas och bara måste lösa problemet för barnets skull. Jag hoppas att du kan få stöd i det vid behov i framtiden.
 
Jag tror inte vi kommer nån vart här mer. Jag önskar dig lycka till och jag hoppas för din och bebisens skull att du lyckas vända ditt fokus från att problem till lösningar.

Som jag skrev tidigare i tråden: som förälder uppstår det mängder med situationer där man måste göra saker man inte är bekväm med, situationer där man utmanas och bara måste lösa problemet för barnets skull. Jag hoppas att du kan få stöd i det vid behov i framtiden.
Jag försöker verkligen allt jag kan. Här du har fobi någon gång? Hela kroppen låser sig och det blir stört omöjligt att göra någonting. Det handlar inte om att jag inte är bekväm, jag är skräckslagen.
 
Jag försöker verkligen allt jag kan. Här du har fobi någon gång? Hela kroppen låser sig och det blir stört omöjligt att göra någonting. Det handlar inte om att jag inte är bekväm, jag är skräckslagen.
Det är klart man behöver offra sig som förälder, men det kommer lösa sig för dig. Det är sällan det ingår som förälder att utsättas för sin fobi om den inte är typ bajs. Man kan hindra barn att ha ormar och de behöver inte träna sina eventuella akupunktur eller tatuerarambitioner på dig 😂. Jag skriver som tidigare, det här löser sig och jag tycker inlägg av den typen är onödiga vill jag tillägga. Man gör så gott man kan och oftast blir det bra.
 
Det är klart man behöver offra sig som förälder, men det kommer lösa sig för dig. Det är sällan det ingår som förälder att utsättas för sin fobi om den inte är typ bajs. Man kan hindra barn att ha ormar och de behöver inte träna sina eventuella akupunktur eller tatuerarambitioner på dig 😂. Jag skriver som tidigare, det här löser sig och jag tycker inlägg av den typen är onödiga vill jag tillägga. Man gör så gott man kan och oftast blir det bra.
Tack, behövde få höra det tror jag.

Har världens ångestpåslag igen och känner bara att allt jag gör är fel..
 
Som jag sagt, jag vet inte om min telefon är kompatibel.
Jag träffar ingen sköterska, siffrorna ska skickas in i ett separat system en gång i veckan.

Det finns en annan app som tankar ner blodsockret och kurvorna direkt till vården. Så de kan se det även om jag inte är på plats.
 
Det finns en annan app som tankar ner blodsockret och kurvorna direkt till vården. Så de kan se det även om jag inte är på plats.
MVC vill tydligen ha det i sitt eget system. Jag vet inte varför, jag har inte pratat med dem. Väntar fortfarande på att någon ska ringa upp..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Jag vet knappt vad jag ska ta mig till för ångesten sliter mig i stycken. Allting bara snurrrar och snurrar och snurrar så fort att det...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 328
Senast: startpompe
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 098
Senast: Dimmoln
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 854
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp