Bukefalos 28 år!

Jäkla skitkropp

Jag orkar inte mer.
Allting kroppsligt bara går åt helvete. Är det inte det ena är det det andra.

Jag har ont, foglossning som gör att jag knappt kan gå. Eller sitta. Knappt ligga ner heller.
När jag väl ligger ner måste jag ligga på vänster sida annars får jag fruktansvärd halsbränna. Eller blir yr om jag ligger på rygg. Yr blir jag ändå visserligen, för tydligen vill blodtrycket inte vara med.
Jag sover nästan ingenting längre. Någon timme per natt bara.
Nu har jag tydligen dessutom fått graviditetsdiabetes och det fick liksom bägaren att rinna över. Jag kan inte hantera det beskedet alls. Ska in på tisdag och få en blodsockermätare, men jag är livrädd för ens ett litet stick i fingret så jag vet inte hur jag ska lösa det.

Just nu känner jag bara att jag hatar hatar hatar min kropp. Jag vill inte mer. Jag orkar inte mer.
 

Läste i min journal nu. Läkaren ska konsultera en annan läkare och återkommer till KHV i eftermiddag. Tydligen var det inte så lätt..

Och vänster öga går inte öppna alls nu. Får inte upp ögonlocket. Inte inflammerat, inget som har klibbat igen. Jag kan lyfta det med fingrarna men det trillar igen direkt. Står i kö till nätläkare (jag vet, inte bra med nätläkare, men vad ska jag göra annars klockan sex på morgonen?).
 
Läste i min journal nu. Läkaren ska konsultera en annan läkare och återkommer till KHV i eftermiddag. Tydligen var det inte så lätt..

Och vänster öga går inte öppna alls nu. Får inte upp ögonlocket. Inte inflammerat, inget som har klibbat igen. Jag kan lyfta det med fingrarna men det trillar igen direkt. Står i kö till nätläkare (jag vet, inte bra med nätläkare, men vad ska jag göra annars klockan sex på morgonen?).

Nätläkare har ingen plats när det gäller sådana symtom. Om du menar att ögat är helt som vanligt förutom att du förlorat motorisk kontroll över ögonlocket så tycker jag att du ska åka till akuten.
 
Nätläkare har ingen plats när det gäller sådana symtom. Om du menar att ögat är helt som vanligt förutom att du förlorat motorisk kontroll över ögonlocket så tycker jag att du ska åka till akuten.
Och hur ska jag ta mig dit? Jag har fem mil till akuten och kan inte köra bil.
 
Någon från vården skulle hört av sig i torsdags eller igår. Inte hört ett ljud. Förmodligen är det inte alls bråttom då.
 
Helt galna myrkrypningar i benen nu. Hjälper inte att röra på benen, det kryper ändå. Blir inte bättre av att ena katten la sig på mina ben.

Ångesten kryper närmare också. Känner hur det börjar surra i huvudet igen.
 
Helt galna myrkrypningar i benen nu. Hjälper inte att röra på benen, det kryper ändå. Blir inte bättre av att ena katten la sig på mina ben.

Ångesten kryper närmare också. Känner hur det börjar surra i huvudet igen.
jag har riktigt hemsk RLS (myrkrypningar) och det som funkar bäst för mig är att ställa sig i duschen, varmt rinnande vatten tar bort det i princip helt, det är dock lite olika vad som hjälper för folk men det kan ju va en enkel grej att prova
 
jag har riktigt hemsk RLS (myrkrypningar) och det som funkar bäst för mig är att ställa sig i duschen, varmt rinnande vatten tar bort det i princip helt, det är dock lite olika vad som hjälper för folk men det kan ju va en enkel grej att prova
Jag klev precis ur duschen.. min hud går nog inte med på mer varmvatten idag.
 
Jag klev precis ur duschen.. min hud går nog inte med på mer varmvatten idag.
Kallvatten kan funka bättre för många (också haft problem med rls och hade ganska bökigt under min graviditet). Och andas (för ångesten alltså). Det är snart över. Jag (och många med mig) tyckte inte alls om att vara gravid, jag har aldrig mått så otroligt dåligt under så lång tid som då. Men det gick över av naturliga skäl.
 
Kallvatten kan funka bättre för många (också haft problem med rls och hade ganska bökigt under min graviditet). Och andas (för ångesten alltså). Det är snart över. Jag (och många med mig) tyckte inte alls om att vara gravid, jag har aldrig mått så otroligt dåligt under så lång tid som då. Men det gick över av naturliga skäl.
Jag vet att det går över. Men det hjälper inte nu. Jag orkar verkligen inte med det här.. och det känns som om vården idiotförklarar mig bara för att jag är tjock.
 
Helt galna myrkrypningar i benen nu. Hjälper inte att röra på benen, det kryper ändå. Blir inte bättre av att ena katten la sig på mina ben.

Ångesten kryper närmare också. Känner hur det börjar surra i huvudet igen.
Stackare ❤️‍🩹 Äter du magnesium? Det hjälpte mig bra när jag hade myrkrypningar och vadkramper som gravid.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Jag vet knappt vad jag ska ta mig till för ångesten sliter mig i stycken. Allting bara snurrrar och snurrar och snurrar så fort att det...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 328
Senast: startpompe
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 098
Senast: Dimmoln
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 854
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp