Jämförelse klippmaskiner

Sv: Jämförelse klippmaskiner

Och just det när jag skrev sladdlöst så menar jag rent generellt, ingen speciell maskin. Jag var helt inne på en sladdlös när jag skulle byta, men valde bort det efter att ha pratat med återförsäljaren som är en vän till min sambo.
 
Sv: Jämförelse klippmaskiner

ja du, jag vet inte vad son varit problemet med deras maskiner.
Den låter lika mkt som sambons rakapparat, inga problem att prata som vanligt med den på så den måste ligga ganska lågt. Har haft min i två år nu o är verkligen jätte nöjd! Gav strax under 3k för den.
Maskinen är väldigt lätt o ligger bra i handen, jag kan i lugn o ro klippa min häst, behöver ingen medhjälpare, ingen risk för att han ska trampa på ngn sladd. Jag ser bara fördelar med min maskin.
Flash har alltid drogats innan hos tidigare ägare, inga problem alls med denna, Pluto har aldrig blivit klippt o är väldigt ljudkänslig, infa problem alls. Så för mig är det ett självklart val.
Antingen har andra fått dåliga exemplar eller så är mitt väldigt bra :D
 
Sv: Jämförelse klippmaskiner

Du måste haft tur :) De tre som fanns på mitt förra stall var inte bra alls. Samtliga 3 är reklamerade. Helt värdelös klippning. Eller rättare sagt, de tuggade bara och klippte små ränder i fortfarande lång päls....
 
Sv: Jämförelse klippmaskiner

Okej..
Jag antar att egentligen så är progressen tillräcklig för mig. Och det är ett stort plus att den väger lite..
Vad jag förstod så är det väl inte så stor ljudskillnad? 70d mot 72-78d. Men det kanske är mer skilland än vad jag tror..

Men om jag tänker på vad jag egentligen behöver eller vad man ska säga så kanske moser avalon också duger.. Om man inte är rädd att hållbarheten ska vara sämre eftersom att den är batteridriven..
För den är ju ännu mindre och ännu lättare. Tror även att den är ännu tystare..
Men det lär å andra sidan ta längre tid att klippa med den för jag tror att huvudet är mindre..

Usch det är så himla svårt att bestämma sig..:crazy:
 
Sv: Jämförelse klippmaskiner

När jag läser vad du skriver så känns det verkligen som om den maskinen skulle passa mig..
Men jag blir lite avskräckt av de negativa kommentarerna..

Upplever du att det tar lång tid att klippa eftersom att huvudet är något mindre än på en vanlig maskin? (om jag nu har fattat rätt..)

Köpte du i butik eller på internet? (var?)
 
Senast ändrad:
Sv: Jämförelse klippmaskiner

jag helklipper dock inte, men det går snabbt, den tar all päls lätt o snabbt med ett drag.
Köpt på nätet.
 
Sv: Jämförelse klippmaskiner

Om du har lust så får du väldigt gärna PMa vart du har beställt den från :laugh:

Har fortfarande inte bestämt mig, det är sjukt svårt..
 
Sv: Jämförelse klippmaskiner

KL

Kan man alltså förvara skären i en plastpåse med olja långvarigt? dvs kan de ligga i den påsen med olja hela de typ 11 månader som det blir mellan sista klippningen (januari) och nästa klippning (okt/nov)?

Upprepar min fråga då ingen svarat på den :o:bow:
 
Sv: Jämförelse klippmaskiner

Jag har en moser avalon klippte min ena häst som får riktigt med tjock, tät ocj kraftig päls med den på ca 45 - 50 min häromdan (han e inte liten) det har inte gått att klippa han överhuvudtaget förut lyckades med droger förra året (är jag köpte denna maskinen) och i år behövde jag inget han stog helt still. klipper min andra runt 60 min oxå (med huvud och ben) och han är ännu strörre

De e flera i stallet som har likadan Moser Avalon och dom funkar fin fint på de alla hästar dom har klippt även på dom som e lite rädda av sig med dom stora brötiga

Så jag rekomenderar den varmt e den bästa jag klippt med ngn sin snabb smidig och tyst :love:
 
Sv: Jämförelse klippmaskiner

Okej kul att höra lite fler positiva kommentarer!

Just nu lutar det åt Moser Avalon. Jag resonerade så att den egentligen bäst motsvarar vad jag behöver.
Spelar ju ingen roll hur dyr och bra maskin jag köper om jag ändå inte kommer nära hästen på grund av ljudet..
 
Sv: Jämförelse klippmaskiner

Okej kul att höra lite fler positiva kommentarer!

Just nu lutar det åt Moser Avalon. Jag resonerade så att den egentligen bäst motsvarar vad jag behöver.
Spelar ju ingen roll hur dyr och bra maskin jag köper om jag ändå inte kommer nära hästen på grund av ljudet..

Hur har det gått?
Köpte du en Moser Avalon och är du nöjd isåfall?
Jag har letat lite info för jag är intresserad av att köpa en klippmaskin. Den ska vara tyst och lätt både för min och hästens skull. Så jag är nyfiken!
 
Sv: Jämförelse klippmaskiner

*KL*
Vi köpte en Avalon nu i höst.
Var ute efter en liten och smidig maskin, men framförallt var kravet att den måste vara tyst och inte vibrera alltför mycket pga fega hästar. Så när jag hittade Avalonen billigt slog jag till!
Är absolut nöjd. Den är verkligen tyst!
Och visst orkar den klippa tjocka ponnypälsar, klipper snyggt och fint. Men inte går det fort, inte. Har helt enkelt inte lika hög frekvens som de starkare maskinerna, så när det blir mycket päls kan man inte ta alls långa drag.

Vore roligt att höra vad det blev - om du köpt nån än?
 

Liknande trådar

Utrustning Min lilla klippmaskin gav upp häromdagen, och nu letar jag efter en ny. Jag hade en Sectolin som funkade bra i ett år, sen blev den bara...
Svar
19
· Visningar
3 834
Senast: caballus
·
Utrustning Jag måste pga medicinska skäl klippa min shettis. Hon har en ganska tjock och tovig päls så jag behöver en relativt rejäl maskin, och...
Svar
17
· Visningar
2 564
Senast: MrsPuff
·
Utrustning Jag var helt inne på att införskaffa en Moser Avalon till min svårklippta häst, för jag ville h en batteridriven klippmaskin och den...
Svar
3
· Visningar
1 944
Senast: willy
·
Utrustning Jag vill ha en lättare och tystare klippmskin till hästarna. Båda är känsliga för ljudet och jag vill ha en lättare maskin att hålla i...
2
Svar
20
· Visningar
7 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp