Bukefalos 28 år!

Jättetjock

B

blissare

svans har mín kille!:love:
den är tjock och fin men ack så jobbig nu när det är blött och kladdigt ute,han tycker själv att den är jobbig,lyfter bakbenen högt eftersom den slår upp på magen,vi har flätat och så men det håller inte,svårt att få runt gummiband,funderar nu på någon form av svanspåse men de jag har sett ser så små och smala ut,sedan måste den vara lätt att sätta på så att våran utsläppare kan göra det.
P6060036.jpg
Har ni några tips och råd kanske hemmasydd???:idea:
 
Sv: Jättetjock

-Finns det ingen i hela vårt avlånga land som har detta bekymmer??:confused: :confused:
 
Sv: Jättetjock

använd riktiga, tjocka hårtofsar när du flätar :idea:
 
Sv: Jättetjock

Svansen är jättefin och jag förstår att du är stolt över din hästs fina svans. MEN jag hade nog tagit fram saxen och kapat en del ifall den besvärar honom mycket. Säger detta med risk att få stryk!
 
Sv: Jättetjock

Hej!

När min tjej fick jättemugg fick vi tipset att göra en vanlig knut på svansen och sen sätta en strumpa över. Det höll hela dagar och mugen läkte jättefint!

/ Lavinia
 
Sv: Jättetjock

Svansen är jättefin och jag förstår att du är stolt över din hästs fina svans. MEN jag hade nog tagit fram saxen och kapat en del ifall den besvärar honom mycket. Säger detta med risk att få stryk!
skulle tyvärr ge dig samma tips...mindre risk att den blir full med lera och att han blir besvärad.Funkar rätt bra på en annan häst med hypertjock svans i mitt stall.Men jag förstår om du inte gärna vill klippa den!!
 
Sv: Jättetjock

hej,
ta en sån där vet rap linda (eller vad dom nu heter) du vet sånna som är självhäftande. de e bara o fläta svannsen uppåt först, o sen ta lindan över det, superbra. brukar ha det när ston ska föla tex.:banana:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej Skulle behöva lite råd eller om någon varit med om likande... Historik Min häst fick gaskolik för två veckor sedan, så han stod...
2
Svar
22
· Visningar
2 624
Senast: Malska82
·
Hästhantering Hej. Jag har en supertrevlig 2,5 åring hemma som jag haft i ca 2 veckor. Han kom direkt från bete när jag fick honom och har varit...
Svar
17
· Visningar
5 188
Senast: tara
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 663
Senast: Efwa
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 627
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp