Jätteviktig tråd om Ahlgrens bilar

Tycker du att det är skillnad i smak på de rosa, gröna och vita bilarna?

  • Ja

    Röster: 286 86,9%
  • Nej

    Röster: 43 13,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    329
Min syster var stensäker när hon med blindtest ville bevisa att hon kunde skilja dem åt. Hon övertygade mig genom att missa tio på raken.. 😁 Men för mig är färgerna fortfarande viktiga, går ju inte äta dem i fel ordning..!
Fast det bevisar väldigt lite. Även vinexperter kan missa blindtest på rött och vitt vin (inte ens värst ovanligt) och jag tror det är få som skulle hävda att det inte är nån smakskillnad på rött och vitt vin... :D
 
Det är helt klart skillnad, gröna är godast.

Men jag äter dem inte en och en utan likt @Voff har jag en procedur, fast jag tar tre bilar och tar dem längs med varandra, den i mitten ska vara uppochner så det blir jämntjockt, sen tar jag båda ändarna och snurrar ett halvvarv så det blir en trefärgade skruv :D
 
Jag tycker ju att vita är godast, men jag hörde att tillverkaren själv hade uttalat att det faktiskt är exakt samma, bara olika färgO_o
 
Det är helt klart skillnad, gröna är godast.

Men jag äter dem inte en och en utan likt @Voff har jag en procedur, fast jag tar tre bilar och tar dem längs med varandra, den i mitten ska vara uppochner så det blir jämntjockt, sen tar jag båda ändarna och snurrar ett halvvarv så det blir en trefärgade skruv :D

Vi skulle kanske ta en bilätardejt :D
 
Är det förresten någon som provat att göra pannacotta på bilarna? Ser ju festligt ut! Men jag är gördålig på köksbestyr och då vill jag inte slösa på bilarna...
 
Efter lite googlande ska det antagligen inte vara olika smak, bara färgämnen som skiljer de åt.
Jag håller dock inte med. Måste köpa en påse och göra ett blindtest!
Det var aftonbladet som drog den slutsaten utifrån analys av innehållsförteckningen.

Innehållsförteckningen säger dock endast något om hela påsens innehåll inte om det är olika i bilarna eller inte.
 
P.g.a livsavgörande viktig diskussion i hemmet måste jag ställa frågan här. Seså, rösta på nu bara! Och rösta rätt för bövelen! :devil:
Absolut! Dessutom klarade nästan alla (3) kollegorna att skilja dem åt i ett smaktest på en fikarast :laugh: .

Men tydligen ska enda skillnaden vara färgämnena, dock ger antagligen färgämnena smak?

(Jag har aldrig begripit att folk hävdar att karamellfärg inte smakar btw, det smakar definitivt och inte gott heller.)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 304
Senast: Habina
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 809
Senast: lundsbo
·
Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 331
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 107
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp