Bukefalos 28 år!

Jag är fantastisk.

Jag är någon, jag är någon du behöver möta. Det sägs att jag är gränslös, hejdlös, tyngdlös och hämningslös. Det sägs att jag kan flyga.

Sa hon ödmjukt. :D
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag är mästare på självkritik och brukar ha enormt höga krav på mig själv men sedan jag blev gravid har jag blivit så enormt mycket mer harmonisk. Jag gör det jag kan och tycker att jag är skitbra faktiskt! Jag har ett bra liv och det är ett resultat av dels hårt arbete men också pga en himla massa tur. Jag skulle dock önska att jag vore bättre på att tänka långsiktigt; investera mina pengar bättre, göra strategiska karriärsvägval baserat på långtidsplan och lägga undan pengar till resor. Men än är det inte försent och jag har delvis börjat se över dessa punkter.
 
Jag har dragit ner mycket på mina krav på mig själv och är rent praktiskt väldigt nöjd, med jobb ( börjar nytt om 2 veckor) och allt annat, har bra vänner och trevliga tränigskompisar för hundträningen, unghunden börjar gå i den riktning jag vill och har potential till att bli riktigt bra. Det som saknas är någon att dela allt med. Har varit singel ett par år nu och känner att jag saknar tvåsamheten. Att inte ha någon att komma hem till gör att jag ibland bokar upp mig på för mycket aktiviteter vilket gör att jag sen måste ta en paus för jag vilat för lite...
 
Jag är någon, jag är någon du behöver möta. Det sägs att jag är gränslös, hejdlös, tyngdlös och hämningslös. Det sägs att jag kan flyga.

Sa hon ödmjukt. :D

Nu fick du mig att le för första gången idag :D
Har stått i tvättstugan och gråtit en skvätt över jobbet jag inte fick. Men det är väl okej att göra, så länge jag lägger det bakom mig och tar nya tag imorgon!
 
Jag är också bra, har en finfint liv med sambo, bostadsrätt, en 5-årig utbildning, en gullig katt, fina vänner, en fantastisk medryttarhäst, hyfsat bra relation med föräldrar och svärföräldrar osv. Men är alltför duktig på att fokusera på det "icke perfekta", dvs. att jag inte har något fast jobb än och en resttenta på 4 hp. Sååå onödigt när det allra mesta är fint och jag är tamigfan duktig på det mesta.
 
Nu fick du mig att le för första gången idag :D

Underbart! :love:

Det här med sinnesstämning svänger ju. Men jag vet att jag är fantastisk även om jag inte alltid känner mig sådan. Bra dagar brukar jag komma dansandes in i vardagsrummet efter att ha stirrat i hallspegeln (sådär som man gör, ni vet) och säga till min sambo "I'm so prettiiii!" eller något i den stilen.

Andra dagar när jag får höra att jag är fantastisk på något sätt så händer det att jag fnyser/muttrar typ "Yeah right. :meh:" och när han insisterar "Men joho!" så replikerar jag:
"Jag vet.
dancing-guy-smiley-emoticon.gif
"

Funkar bra att applicera på alla ömhetsbevis.. typ "Jag älskar dig", "Du är så fin", "Du är inte så dum", "Du luktar häst". :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 899
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 797
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 454
Senast: cirkus
·
Relationer För mitt inre ser jag henne sitta med Gurkan i knät och sejdeln höjd för finns det ett liv efter detta är det i Valhalla @åke befinner...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 045
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp