Bukefalos 28 år!

Jag är fantastisk.

MM

Trådstartare
Kan du ge dig själv det berömtet du förtjänar?

Själv är jag fantastisk. Och så känner jag mig. Jag lever livet jag vill leva och kommer komma ännu längre. Det tar bara lite tid att ta mig vidare, med lite hjälp. Men jag är på G!

Hur ser ni på ert liv? Lever ni det liv ni vill leva?
Är ni nöjda med tillvaron?
Vad hade ni velat förändra, och hur?
 
Jag är fantastisk :D Om någon hade frågat mig för ett år sen var jag skulle stå i dag så skulle jag aldrig kunnat tro att jag skulle vara där jag är just nu. Jag är när jag stannar upp i nuet ganska nöjd med min tillvaro trots att den inte är perfekt. Livet känns egentligen ganska bra och jag är stolt över mig själv att jag utvecklas och tar mig framåt mot mitt mål och det liv jag vill leva. Jag är glad att jag är jag helt enkelt :love:
 
Jag är nöjd med tillvaron. Jag är mitt i min drömutbildning, är frisk och kry och har en suverän sambo. Har en fin familj hemma i norr och en fin bonusfamilj här i Örebro (sambons).

Det enda jag är vansinnigt missnöjd med är vårt boende, men nästa månad är det äntligen dags att flytta in i vår nyproducerade bostadsrätt (bara väntat knappt två år...).
 
@Tassetass

Har ni väntat i två år så förstår jag hur det känns att äntligen få komma i mål! Så jävla härligt För er :banana:
 
Tyvärr känner jag mig inte fantastisk just nu. sökte ett jobb och dom sa nej :( Så känner att jag sitter på botten nu. Men hoppas det blir bättre snart. Bara ut och söka nya jobb, även om jag verkligen hade velat ha detta.
 
Vilken bra tråd! :up:

Jag är fantastisk! :D Jag är duktig på mitt jobb, jag tar för mig men är inte rädd att be om hjälp. Jag ser till att få det jag behöver utan att trampa på någon annan och jag är bra på att ta hand om mig själv. Ovanpå det är jag gift med världens finaste man, har underbara vänner och familj, har mitt drömjobb och är helt enkelt väldigt nöjd med allt!

@Matmissbrukaren Du kommer säkert få ett annat jobb! Jag sökte mitt drömjobb även året innan jag blev anställd men blev bortsorterad innan sista intervjun. Nästa år gick det bättre, och jag fick jobbet!
 
Tyvärr känner jag mig inte fantastisk just nu. sökte ett jobb och dom sa nej :( Så känner att jag sitter på botten nu. Men hoppas det blir bättre snart. Bara ut och söka nya jobb, även om jag verkligen hade velat ha detta.
I morgon är en ny dag att vara att vara fantastisk på, det är genom motgångarna vi växer som människor,och som gör att vi kan njuta när vi väl når målet ;) Superpeppkram!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Tyvärr känner jag mig inte fantastisk just nu. sökte ett jobb och dom sa nej :( Så känner att jag sitter på botten nu. Men hoppas det blir bättre snart. Bara ut och söka nya jobb, även om jag verkligen hade velat ha detta.
Du är inte ensam om att känna så gällande jobbsökande. Törs knappt ens berätta hur många jobb jag sökt och fått nej och några ja, men bara vik så i september är det dags igen att söka stenhårt...
 
Du är inte ensam om att känna så gällande jobbsökande. Törs knappt ens berätta hur många jobb jag sökt och fått nej och några ja, men bara vik så i september är det dags igen att söka stenhårt...
Det är inget ovanligt - de flesta som söker jobb får nog räkna med många, många ansökningar innan det blir napp. 50-60 ansökningar är inget ovanligt.
Själv vet jag inte ens hur många jag sökt under mina år utan fast anställlning.

Det tragiska är faktiskt att det säkraste sättet är genom kontakter. Vilket innebär att den som inga kontakter har är i ett sämre läge.

Det viktigaste är att hålla fast i sin självkänsla fast man får nej.
 
Det är ju alltid deprimerande att få nej till ett jobb man hoppats på. Men jag brukar tänka att jag VET att saker blir som de ska vara, ibland ser jag bara inte vägen dit.

Att jag får ett nej idag, betyder att det dyker upp något annat, viktigare, imorgon (eller nästa vecka) som jag behöver vara ledig för. Att våga känna så, och lita på att det löser sig i stort, är något jag tränat länge på. Och jag är mycket nöjd med utfallet.

Du får helt enkelt söka vidare, tänka på vad du annars kan känna är aktuellt att göra. Något liknande någonannanstans?
 
Vilken härlig tråd! Jag är nöjd med mitt liv. Det enda som jag skulle vilja ändra på är min utbildning tror jag. Jag ångrar att jag inte tog skolan och utbildning mer på allvar innan jag fick barn. Men det är inte försent än!
 
Just nu är jag väldigt stolt över mig själv! För ett år sen bodde jag i en lägenhet i en stad jag inte ville bo i, med en sambo jag inte längre var kär i, och jobbade på ett jobb där jag mest kände mig stressad och inte trivdes. Men jag lyckades få jobb närmre min hemstad, flyttade hem till familjegården och in i drängstugan och köpte ett par hästar. ÄR SÅ NÖJD MED DETTA! Har velat flytta hemåt och skaffa häst i säkert fem år och äntligen har jag gjort det!

Och jag har fått både detta och föregående jobb via annons på internet, utan kontakter, så den vägen fungerar också ibland. :)
 
Vilken intressant tråd! Spännande att läsa hur ni känner! :)

För mig varierar det väldigt mycket. Jag har en ganska narcissistisk sida och kan i vissa perioder anse att jag är både den snyggaste, smartaste och snällaste människan jag själv känner :D Medan andra perioder kan jag falla totalt och undra vad min sambo ser hos mig och må dåligt över att jag inte bidrar med mer till samhället. Då jämför jag med andra och tycker att alla andra är mycket mer framgångsrika och bra människor än vad jag är. Men överlag har jag nog ganska bra självkänsla.

Jag är ständigt på språng och funderar varje dag över nästa steg i livet. Får ofta bromsa mig själv och ta en sak i taget. Men det gör också att jag alltid är på väg mot nya mål och jag gillar det :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Vilken härlig tråd! Jag är nöjd med mitt liv. Det enda som jag skulle vilja ändra på är min utbildning tror jag. Jag ångrar att jag inte tog skolan och utbildning mer på allvar innan jag fick barn. Men det är inte försent än!

Nu vet jag inte hur gammal du är, men jag är mitt i min utbildning och fyller 31 i år. Hann jobba ett gäng år innan skolan och få lite bäring i livet och jag är helt säker på att jag njuter hundra gånger mer av att plugga nu än vad jag hade gjort om jag (gått klart gymnasiet och) pluggat vidare direkt.

Barn har jag inte heller ska sägas, men det planeras för sådana också och det kommer också bli prima. :D
 
Det är inget ovanligt - de flesta som söker jobb får nog räkna med många, många ansökningar innan det blir napp. 50-60 ansökningar är inget ovanligt.
Själv vet jag inte ens hur många jag sökt under mina år utan fast anställlning.
Jag har sökt minst så många - med ett par vik som resultat (och just de fick jag inte via annons) känns jäkla hopplöst :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 348
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 897
Senast: Mabuse
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 174
Senast: Jeps
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 393
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp