Jag ångrar vår valp

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare litenmy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 21 954
Sv: Jag ångrar vår valp

Som andra redan har skrivit; känslorna kan komma. Eller inte. I så fall är det ingen katastrof, hon får bli husses hund. Barnen hjälper till efter ålder och förmåga, och så får matte rycka in som reserv när ingen annan kan.

Även om du aldrig kommer att älska den här hunden är jag övertygad om att ni blir goda vänner så småningom. Ställ inte så hårda krav på dig själv, hunden bryr sig inte! Hon har nog hellre en matte som är snäll men likgiltig, än en matte som ska gosa utan att egentligen vilja det.

Sv: Jag ångrar vår valp

Min pappa är inte mycket för hundar och i början så klappade han väl bara lite på de i familjen lite grann för min skull. Men nu när han ser vilken kontakt man kan få med dem så älskar han dem. Han dyrkar min tik och älskar min unghund som annars är typiskt en sån hund han inte skulle gilla (skällig och intensiv). Och den kärleken kom efter att både jag och min mamma varit borta över en helg, hundarna började ty sig till honom också och han upptäckte kontakten :banana:

Jag tror det fixar sig, om du börjar hitta på roliga saker med valpen så kommer det säkert! För mig är det lite vad som krävs för att det ska klicka... Och kan säga att det tog tid innan min pappa accepterade hundarna helt, de led inte. Lärde sig bara att alla inte är lika intresserade...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 125
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 622
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 368
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka