Jag är så lycklig så jag spricker!

Va glad jag blir för din skull, verkligen ett kvitto på att de kommer bra saker ur de dåliga (även om det är jobbig väg dit). :D :heart
Lycka till nu med allt. :up:
 
Så fina tillsammans! :love:

Får jag fråga hur lång du är?:D

172 cm är jag, så 25 cm längre än vad han är hög. Jag som är van med 165-hästar upplever detta väldigt smidigt, även om jag alltid använder pall oavsett så kommer jag ju upp utan problem även utan. Om han skulle råka tappa mig någon gång vill säga... :o:p Enkelt att sadla, täcka osv. Mycket yta kvar i transporten. Jag har helt klart missat något innan! :love:
 
172 cm är jag, så 25 cm längre än vad han är hög. Jag som är van med 165-hästar upplever detta väldigt smidigt, även om jag alltid använder pall oavsett så kommer jag ju upp utan problem även utan. Om han skulle råka tappa mig någon gång vill säga... :o:p Enkelt att sadla, täcka osv. Mycket yta kvar i transporten. Jag har helt klart missat något innan! :love:
Låter ju jättesmidigt! Vilken lycka att hitta så himla rätt :love:
 
Va glad jag blir för din skull, verkligen ett kvitto på att de kommer bra saker ur de dåliga (även om det är jobbig väg dit). :D:heart
Lycka till nu med allt. :up:

Tack, till dig och alla andra! :heart
Ja, förhoppningsvis så kanske någon annan också behöver se och höra att det kan faktist bli riktigt bra också tillslut, även fast man i princip har gett upp och ligger på botten och känner att allt bara är nattsvart. Och att allt skit faktist på något sätt kan göra en bättre.

För två,tre år sen visste jag inte ens om jag skulle överleva, och jag brydde mig inte heller. Att ha både ångest och depression är att leva i en kropp som hela tiden är beredd att slåss för att överleva, medans hjärnan bara vill dö. Att tänka sönder och överanalysera allt, samtidigt som man inte orkar bry sig om nått.

Det värsta är att jag aldrig trodde det skulle kunna drabba mig. Men helt plötsligt så var man mitt i det. Att det går så fort att hamna där, men tar sån lång tid att ta sig ur. Men fy bubblan vad fantastiskt det är när man väl gjort det! :love:

Och när man dessutom får "fira" med att köpa häst (ponny...) så blir det genast ännu bättre. :bump::banana:
 
Tack, till dig och alla andra! :heart
Ja, förhoppningsvis så kanske någon annan också behöver se och höra att det kan faktist bli riktigt bra också tillslut, även fast man i princip har gett upp och ligger på botten och känner att allt bara är nattsvart. Och att allt skit faktist på något sätt kan göra en bättre.

För två,tre år sen visste jag inte ens om jag skulle överleva, och jag brydde mig inte heller. Att ha både ångest och depression är att leva i en kropp som hela tiden är beredd att slåss för att överleva, medans hjärnan bara vill dö. Att tänka sönder och överanalysera allt, samtidigt som man inte orkar bry sig om nått.

Det värsta är att jag aldrig trodde det skulle kunna drabba mig. Men helt plötsligt så var man mitt i det. Att det går så fort att hamna där, men tar sån lång tid att ta sig ur. Men fy bubblan vad fantastiskt det är när man väl gjort det! :love:

Och när man dessutom får "fira" med att köpa häst (ponny...) så blir det genast ännu bättre. :bump::banana:
Visst är det en härlig känsla när man bestigit berget och står på toppen och blickar ut mot framtiden. :D

Håller själv på med att bestiga ett berg och måste erkänna att din glädje får det att bli mer motiverande att ta sig till toppen.

Stort tack för att du delade med dig.:heartheart
 
Grattis till köpet och en imponerande resa! Ponnyer kan verkligen vara fantastiska för ens livskvalitet :love:

Verkligen! Har haft honom i snart en vecka, och jag kan redan säga att han kommer vara en "once in a lifetime" :heart Här kommer han få vara tills den dagen han ska få galoppera vidare.

Fast jag kunde ju tagit ett annat färgval.... :o:nailbiting::angel: Han gick från skimmelskäck, till smutsskäck....
 

Bifogade filer

  • image.jpeg
    image.jpeg
    91 KB · Visningar: 251
Han är såå snygg!! :love::love: Det är något särskilt med den rasen och skimlar är ju rätt ovanliga där :love: Varmt lycka till i framtiden!
Tala gärna om vilken tråd du tänker uppdatera i så jag kan följa med :angel::D
 
Han är såå snygg!! :love::love: Det är något särskilt med den rasen och skimlar är ju rätt ovanliga där :love: Varmt lycka till i framtiden!
Tala gärna om vilken tråd du tänker uppdatera i så jag kan följa med :angel::D

Jadu, finns det någon passande tråd? :confused::p Då får någon gärna tipsa mig så flyttar jag dit! :bump:
 
Vilken fighter du är, så jävla grym!
Underbart söt häst 😍
Stort lycka till!

Tack så mycket! Visst är han?! :love:

Idag blir det för övrigt eldprovet! Efter år av uppehåll, och innan dess några "problem"hästar med tillhörande olyckor (förutom min fina älskade Figge som gick bort ute i hagen.:cry:) så ska vi ta oss ut helt ensamma i skogen. :nailbiting::p Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort för mig! Mitt självförtroende har legat i skosulorna minst sagt när det gällt det mesta, men i dag ska vi över den spärren också. Känner mig inte ens nervös, bara väldigt väldigt förväntansfull! :love:

Jag litar på honom. :heart
 
Så underbart att läsa :heart
Blir tårögd, både av att läsa om din resa och av glädjen du förmedlar! Det ger hopp!
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
367
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
4 979
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 894
Senast: Yrsel
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 241
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp