Jag är så lycklig så jag spricker!

Åh vad roligt att läsa, det ger lite hopp.

Vilken fin rumpa han har :love:

image.jpeg
Älskar hans gullerumpa! :love:
 
Jag har knappt fått rida ponny. Jag växte tidigt och hela lågstadiet var jag ett minst ett huvud längre än alla andra i klassen, och "min" ridskola hade inte så många ponnysar och eftersom jag alltid var längst så hamnade storhästarna i mina händer. Men nu var det som sagt dags att ta igen ponnyåren!

Var livrädd att känna mig alldeles för stor för honom, men känns som jag har mer häst under mig nu än när jag hade mitt halvblod på 167 cm.

Hur som helst så gör han mig lyckligast i världen! :love:
Så roligt att höra, grattis till lilla underverket!!!
 
Vad roligt att höra! :) Jag vill ju mest uppdatera hela tiden, men känns lite "knäppt" att ha en egen tråd för bara mig och min häst...:o
Jag kommer att bli extremt besviken om du inte fortsätter att uppdatera tråden! Jag har lyckats bli lite kär i din ponny bara genom dina bilder och beskrivningar, och det tror jag knappast att jag är ensam om. ;)

Och grattis till din nya vän, förresten! :heart
 
Åh, jag uppdaterar så gärna! Ifall någon blir irriterad så får den säga till helt enkelt.

Idag hade jag tänkt vänta tills kvällen att rida så vi fick lite sällskap, men när jag var dit och lunchade så kunde jag ju inte låta bli. Han åt upp sin lunch sen hängde han över staketet och undrade varför jag aldrig hämtade in honom för! :love: Så vi red ut en vända mitt på dagen endå! :p Jag tänkte vi skulle försöka rida samma vända som igår för den var så mysig, Trevor ville svänga ner på en stig som jag var bombsäker på att den var för tidig, men när vi gick ner på stigen jag trodde det var så kom vi inte alls dit vi red igår, så han hade nog rätt iallafall. :D Jaja, vi yrade runt lite, sen vände vi och fortsatte på vägen som tillslut ledde oss hem. Hittade på en kanonfin bred sandstig vi tog en galopp på också.

Sov piss i natt, lite migrän och lite ångestkänsla i kroppen, så det var precis vad som behövdes och jag är glad att jag inte väntade till kvällen, för då hade jag gått och mått halvkasst hela dagen. Nu släppte allt direkt!

Jag menar, hur glad blir man inte när man ser hur pepp han är att få komma ut i skogen med mig? :love:
 

Bifogade filer

  • image.jpeg
    image.jpeg
    364,7 KB · Visningar: 221
Åh, jag uppdaterar så gärna! Ifall någon blir irriterad så får den säga till helt enkelt.

Idag hade jag tänkt vänta tills kvällen att rida så vi fick lite sällskap, men när jag var dit och lunchade så kunde jag ju inte låta bli. Han åt upp sin lunch sen hängde han över staketet och undrade varför jag aldrig hämtade in honom för! :love: Så vi red ut en vända mitt på dagen endå! :p Jag tänkte vi skulle försöka rida samma vända som igår för den var så mysig, Trevor ville svänga ner på en stig som jag var bombsäker på att den var för tidig, men när vi gick ner på stigen jag trodde det var så kom vi inte alls dit vi red igår, så han hade nog rätt iallafall. :D Jaja, vi yrade runt lite, sen vände vi och fortsatte på vägen som tillslut ledde oss hem. Hittade på en kanonfin bred sandstig vi tog en galopp på också.

Sov piss i natt, lite migrän och lite ångestkänsla i kroppen, så det var precis vad som behövdes och jag är glad att jag inte väntade till kvällen, för då hade jag gått och mått halvkasst hela dagen. Nu släppte allt direkt!

Jag menar, hur glad blir man inte när man
ser hur pepp han är att få komma ut i skogen med mig? :love:

Så underbart fin han är 😍
 
Idag spanade vi in beteshagen, och provsmakade lite. Happy horse! :bump:

Ska börja vänjas in 30 min om dagen nu till en början eftersom han dels är tjock och dels inte varit igång alls så har det inte varit tal om något gräs alls till en början iom att det blev foderbyte pga flytten. Naturligtvis haft lite att noppla med i vinterhagen, men lyckan lös igenom flughuvan i dag! :p
 

Bifogade filer

  • image.jpeg
    image.jpeg
    157,9 KB · Visningar: 173

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 097
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
4 991
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 900
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp