Bukefalos 28 år!

Jag behöver hjälp!

Sv: Jag behöver hjälp!

Om det blir fel vet jag ju inte, men med tanke på att han stressar upp sej och får panik så fort jag är borta 2minuter ( kan liknas vid en skotträdd hund som får panik) så vet jag inte riktigt om jag vågar prova. :crazy:
Han har vart utan mej 4 timmar som längst, då jag var inne på sjukhuset och då var han hos min mamma (som är jätte populär i vanliga fall ). resultatet av det var inte speciellt skojj. När jag kom hem så hade jag en hund som låg och hade gnagt sönder sina tassar och som var extremt stressad. Som tur är så är min mors granne distrikts veterinär så han hade gett Mulle en lugnande spruta. Men det märktes inte på honom.
Hon hade inte lyckats få nån som helst kontakt med hunden på dom timmarna. Vill inte gärna att han ska bli en vandringspokal som får flytta från hem till hem för att ingen klarar av (står ut med) honom

Jag tycker du resonerar rätt i det fallet. Med tanke påatt du fortfarande inte kommit så att du kan gå på TOA utan att han blir orolig, och han har mycket svårt att knyta an till din sambo ens efter så lång tid och diverse försök så anser jag att om du inte orkar så är det bästa för MULLE att faktiskt få slippa mer och inte behöva börja om på nytt och kanske få göra det om och om igen. Ibland är faktiskt det bästa i given situation att bespara hunden mer, även om det kanske finns en chans att det skulle lyckas så kan priset för det sett ur hundens synvinkel vara för högt!
 
Sv: Jag behöver hjälp!

Alexandra_W skrev:
Jag tycker du resonerar rätt i det fallet. Med tanke påatt du fortfarande inte kommit så att du kan gå på TOA utan att han blir orolig, och han har mycket svårt att knyta an till din sambo ens efter så lång tid och diverse försök så anser jag att om du inte orkar så är det bästa för MULLE att faktiskt få slippa mer och inte behöva börja om på nytt och kanske få göra det om och om igen. Ibland är faktiskt det bästa i given situation att bespara hunden mer, även om det kanske finns en chans att det skulle lyckas så kan priset för det sett ur hundens synvinkel vara för högt!

Klokt! :bow: Det var så jag resonerade angående min hund. Jag gjorde så gott jag kunde, när jag inte kunde göra mer så fick ta ansvar så tillvida att jag tänkte på hunden först.

Usch, det är ledsamt, mulles_matte. :cry: Jag önskar så att jag kunde ge dig ett råd som fungerade och så var alla nöjda och glada. Tyvärr är det inte så lätt. All heder till dig som försöker och har tålamod. Du är säkert Mulles allt och orkar du inte mer, då hade jag faktiskt inte rått dig att omplacera honom heller. Jag säger som Alexandra_W - bespara Mulle situationer där han känner osäkerhet/otrygghet.

För övrigt vill jag tacka alla förstående bukefalister här. :love:

Jag var lite rädd för kritik, och som ni förstår är det svårt att ta. Det är nu tio år sedan jag sade adjö till min schäfer, men smärtan är djup och jag tänker ännu ofta på henne. Jag undrar ibland fortfarande om jag inte kunde gjort mer, eller om jag gjorde rätt - men dessa tankar leder ingen vart, jag blir bara ledsen och klandrar mig själv. :cry:

Jag gjorde i alla fall så gott jag kunde och hennes välbefinnande satte jag framför mitt eget. Ibland tänker jag att det är det som är viktigast - att jag inte svek henne utan fanns där till sista stunden. :cry:
 
Sv: Jag behöver hjälp!

Alexandra_W skrev:
Jag tycker du resonerar rätt i det fallet. Med tanke påatt du fortfarande inte kommit så att du kan gå på TOA utan att han blir orolig, och han har mycket svårt att knyta an till din sambo ens efter så lång tid och diverse försök så anser jag att om du inte orkar så är det bästa för MULLE att faktiskt få slippa mer och inte behöva börja om på nytt och kanske få göra det om och om igen. Ibland är faktiskt det bästa i given situation att bespara hunden mer, även om det kanske finns en chans att det skulle lyckas så kan priset för det sett ur hundens synvinkel vara för högt!

Jo. Jag har bestämt mej för att ge han ett år till. Gör han inte nåt ynka framsteg och vi fortfarande står på ruta noll då så... :cry:
Tycker det är fel mot han att han ska behöva må så dåligt så fort jag är borta en liten stund, men jag ska göra allt jag kan för att han ska klara av det lite bättre.

mulle_orig_SE.jpg
Mulle som valp när han var oförstörd
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
757
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 614
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 301
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 291
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp