Jag behöver lite hjälp här...

jag har också nyligen ställts inför en ekonomisk kris, men jag har redan en häst som jag då blev tvungen till att flytta hem till mina föräldrars gård.
Jag är hemskt glad över att jag hade det alternativet då jag inte hade någon ekonomisk buffert. (be warned!)

Jag hoppas att du får möjlighet att skaffa egen häst igen i framtiden!
 
Okej, då förstår jag mer, då är det ju det där med 'egna' pengar, och då svarar du ju bara för dig själv så då är det ju okej att mörka =)
 
Hade också en ekonomikris när jag köpte min första häst. Stolt och dum hade jag lovat mina föräldrar att jag skulle klara av att sköta och betala för hästen själv. (fick första hästen när jag var 14)

Sagt och gjort, vi köpte en gammal travare och det tog inte många månader innan denne blev sjuk. jag hade ju självklart INTE råd med kostnaderna för veterinär så jag fick krypa på knä för mamma och pappa.

Men mina föräldrar är änglar, dom hade ju förstått att det skulle bli så förr eller senare (och jag hade faktiskt vart duktig och tagit ett extrajobb och dela ut reklam + att jag sattbarnvakt och gjorde allt för att kunna finansiera hästen HELT på egenhand.)

Så dom batalade veterinärskostnaderna och hjälpte mig med att lägga upp en budget och spara extrapengar på ett konto för sånna tillfällen.
Nu vågar jag inte tänka tanken att köpa en häst utan att ha en ordentlig sparpeng, även om den sinar snabbt så har man iaf lite mer tid på sig att komma på fötter efter en monsterutgift. :)
 

Liknande trådar

B
Hästmänniskan Läste dagens tidning imorse och höll på att få fnatt, det är visst ett stall som erbjuder stallplats, foder, strö, VACCINATION, SKONING...
2
Svar
31
· Visningar
2 483
Senast: Zaga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp