Sv: Jag behöver ett snabbt svar!!!
Men det säger också en del av din kunskap, du köpte en Prestige för att någon annan tyckte att det var en bra sadel.
Om det hade varit så enkelt att fixa till bommen på en Prestige (de kan inte värma om den rakare, annat än att göra bomvidden mindre, man kan inte värma om det som sätet är byggt på, hade många gjort det. För om de ska göra en bomrakare måste de tillverka en ny bom, oh det gör de knappast för en person. Isf har de byggt en sadel på en annan bom, men vad jag vet gör inte Prestige det. Men jag vet inte, jag frågade dom i april men har fortfarande inte fått något svar, fast jag har skickat 2 mail. Men så stora företag bruklar inte vara villiga att göra specialsadlar.
Bara för att Frank Bainsen följde rygglinjen bra betyder inte att den inte var för lång, hade rätt bomvidd, hade jämn och fin stoppning, hade rätt sätesstorlek för dig (och var jag ahr förstått har du så stor rumpa att det inte finns någon FB som är stor nog åt dig, för en 18" är som en 17,5, både i dressyr och hopp). S¨bara för att alla andra tyckte den låg bra betyder inte att de har kollat allt detta, eller hur?
Men vem bryr sig om Malin B? Tror du att bara för att Malin gör en sak att det är bra? Jag tror inte hon skulle skada sin häst alls, men tror du att alla hästägare som har fått förstörda hästar av dålig utrustning har medvetet gjort det? Tror du att alla som inte vet bättre skadar sina hästar frivilligt?
Jag ahr RIDIT i Jacson sadlar med, flörutom Celinen. För den var alldeles för lång i 17,5 och i XXW skulle ta 4 månader att få hem och det skulle avra köptvång.Men Jean Luc och New England har jag provridit, och fy säger jag bara...
Av de 75 sadlar jag ahr provat har jag provridit minst hälften. Resten har inte varit någon ide att provrida. Men jag ahr provat oftast 1-5 modeller av varje märke jag har provat och någon av de har jag antingen provsuttit, provridit i skritt (innan man märker att hästen bara sdäger blä) eller provridit ett helt dressyrpass/hopplektion. Så visst fan har jag provridit många sadlar...
Jaså du, jag ska leta upp tråden så får ju alla se för sig själva.
Här är den:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=584696&highlight=jean
Är jag otrevlig? Knappast.
Var har jag sagt att du ska byta? Jag ahr bara sagt att du kanske borde tänka efter vad det är för sadel du har, för även om du inte gillar lädret på Prestigen kommer Prestigen hålla för större påfrestningar än vad en Jacson kommer göra.
Det var förra tisdagen, på fredagen var han int halt i ridhuset, (lät honom vila helt dagarna emellan, sprang inte med honom och kollade) på lördagen var han halt och var halt i ridhuset, men visade ytterst lite på grusvägen. På måndagen var vi hos vet som konstaterade att det förmodligen var en mindre sträckning, som hade visat sig i det djupa underlaget men att han var helt frisk då. Och han sa att han inte var överansträngd, för det hade inte försvunnit så snabbt. Och du ahr läst båda de trådarna efter jag skrev det, det vet jag eftersom du har svarat i en av dom, och där står det allting. Där står det klart och tydligt att han inte är halt och bara hade råkat ut för en mindre sträckning. Men det är ju sånt du bara inte ser, eller hur?
Nämen vad ledsen jag blir att du säger så. Jag tror nog jag hellre träffar folk IRL som vet vad dom snackar om och inte svmlar sig igenom inläggen.