Jag får inga mail med hur jag kan spåra mina paket längre men ”Mina Paket” och Postnord apparna hittar vissa av dem - hur?

95johsv

Trådstartare
Höll på att få ett gäng paket returnerade precis för jag inte hämtade dem. Enda orsaken det löste sig var att postnord skickade ett sms med påminnelse på ena. Jag kollade då i både postnord appen och i ”mina paket” och såg det fanns fler. Jag är inte inloggad eller har registrerat mig på något vis i dessa. Jag har inget sms från varken de jag handlat av eller email med något paket id (sökte manuellt nu). Jag väntar på fler och se att ett paket med postnord ligger i appen, inte andra. Båda borde vara på väg.

Hur vet apparna? Går den på mobilnumret och har hittat det via enheten? Varför får jag inga email längre med en länk där jag kan spåra paketen? Innan har jag tagit numret från dessa mail och lagt in i appen manuellt.

Tror jag reagerade på detta någon gång innan men nu är det flera paket som är på väg som jag inte ser någonstans… :arghh:
 
Rätt nyligen har PostNord ändrat rutinen, så att man behöver registrera ett specifikt konto i appen för att tracking och aviseringar skall funka. Innan kopplades och aviserades försändelserna automatiskt mot email och/eller mobilnummer.
 
Rätt nyligen har PostNord ändrat rutinen, så att man behöver registrera ett specifikt konto i appen för att tracking och aviseringar skall funka. Innan kopplades och aviserades försändelserna automatiskt mot email och/eller mobilnummer.
Jo jag såg det och såg också att jag får upp det i appen. Men varför får jag inte mailen, dvs de jag kopierade ifrån innan? Nu vet jag ju inte om något paket är på väg eller ej alls.
 
Jag har både PostNords app men sen en annan som heter typ mina paket eller liknande. Den tittar försändelserna via mobilnumret.
 
Mitt problem jag har nu är att jag inte får mailen eller sms så jag inte kan lägga in i appen. Funderar på om de som sänder lägger in numret men iom postnord vill man ska regga får man inte något mail eller sms för att ”det ska appen lägga in via ens registrering”. Kanske?
 
Mitt problem jag har nu är att jag inte får mailen eller sms så jag inte kan lägga in i appen. Funderar på om de som sänder lägger in numret men iom postnord vill man ska regga får man inte något mail eller sms för att ”det ska appen lägga in via ens registrering”. Kanske?

Har du validerat dina mailadresser i PostNords app?
 
Nej, det är det jag inte vill göra… Jag vill kunna lägga in manuellt endast för att få möjligheten till BankID. Samt då veta att något är på väg :angel:

Bevisligen funkar ju inte det. Det är sällan jag får mail om skickade paket, de går direkt in i appen. Jag tänker att någonstans får en ju göra det som krävs för att appen ska fungera... eller så använder en inte en del appar.
 
Bevisligen funkar ju inte det. Det är sällan jag får mail om skickade paket, de går direkt in i appen. Jag tänker att någonstans får en ju göra det som krävs för att appen ska fungera... eller så använder en inte en del appar.
Jag tycker det är konstigt om man ska tvingas att skaffa en app. Tex om man inte har en smartphone eller så.
 
Jag tycker det är konstigt om man ska tvingas att skaffa en app. Tex om man inte har en smartphone eller så.

Du är ju inte tvingad att använda en app, det går ju att få pappersavi (men det är ju av förklarliga skäl dyrare). Men framförallt är det ju inget PostNord rår över, det beror ju helt och hållet på säljaren vilka tjänster denne valt.

Att det krävs verifiering av mail och telefonnummer i appen är verkligen inget märkligt, det är ju en säkerhetsfråga.
 
Du är ju inte tvingad att använda en app, det går ju att få pappersavi (men det är ju av förklarliga skäl dyrare). Men framförallt är det ju inget PostNord rår över, det beror ju helt och hållet på säljaren vilka tjänster denne valt.

Att det krävs verifiering av mail och telefonnummer i appen är verkligen inget märkligt, det är ju en säkerhetsfråga.
Vad jag tycker är udda är att jag inte får mail eller sms med att ett paket är på väg vad gäller postnord. Av två paket kom ett upp i appen det andra inte och jag fick maila säljaren och fråga och fick då numret. Kunde utan problem lägga in i appen (som jag alltid gjort). Jag är alltså inte ute efter att appen ska hitta något automatiskt, jag undrar varför inte mailen eller smsen kommer längre. Samt att undrar hur appen kunde hitta de paket den faktiskt hittade. Jag antar att säljaren lägger in både nummer och mail och jag då borde få antingen mail eller sms.…
 
Vad jag tycker är udda är att jag inte får mail eller sms med att ett paket är på väg vad gäller postnord. Av två paket kom ett upp i appen det andra inte och jag fick maila säljaren och fråga och fick då numret. Kunde utan problem lägga in i appen (som jag alltid gjort). Jag är alltså inte ute efter att appen ska hitta något automatiskt, jag undrar varför inte mailen eller smsen kommer längre. Samt att undrar hur appen kunde hitta de paket den faktiskt hittade. Jag antar att säljaren lägger in både nummer och mail och jag då borde få antingen mail eller sms.…

Fast jag tror det där ligger på säljaren och inte PostNord. De går ju efter den information de får och lägger säljaren inte in något sådant så kan ju appen inte hitta det. Det går utmärkt att skicka paket utan att ange mail eller mobilnummer till köparen, även om det inte är så vanligt idag.
 
Jag har läst nånstans att postnord ändrat något så att har man tidigare haft appen men inte har den kvar så kommer inga aviseringar med sms/mail längre. Man måste alltså registrera sig i appen för att få dom.
 
Fast jag tror det där ligger på säljaren och inte PostNord. De går ju efter den information de får och lägger säljaren inte in något sådant så kan ju appen inte hitta det. Det går utmärkt att skicka paket utan att ange mail eller mobilnummer till köparen, även om det inte är så vanligt idag.
Säljaren säger de har lagt in. Det är större företag som gör det per automatik.
 
Jag har läst nånstans att postnord ändrat något så att har man tidigare haft appen men inte har den kvar så kommer inga aviseringar med sms/mail längre. Man måste alltså registrera sig i appen för att få dom.
Jag har ju lagt in i appen manuellt och fått mail innan. Nu får jag inga mail eller sms. Jag fattar inte varför liksom…. Fick dock påminnelse sms på ett paket som gjorde att jag hittade det hela O_o
 
Jag har ju lagt in i appen manuellt och fått mail innan. Nu får jag inga mail eller sms. Jag fattar inte varför liksom…. Fick dock påminnelse sms på ett paket som gjorde att jag hittade det hela O_o
Det här funderar jag på också
Ska enligt (privat)säljare ha ett paket på G, alltid fått info om det i appen. Nu ingenting trots att jag reggat mig.
Undrar hur jag ska få ut det om jag inte har fått nån kod?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp