Jag får inte plats...garderobstips önskas!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tiagirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 830
T

Tiagirl

Tycker bara jag har det "nödvändigaste" men ändå sprängs lådan och plåtskåpet vi har tillgång till i stallet. Jag behöver en garderob. *kommit på*
Och tyvärr så är det ju så att med ridlektioner/turridningar i stallet så försvinner grejer :mad: för klåfingriga vill-ha-ungar så det vore skönt med ett lås på allt.

Så är det någon som har kort på egenhändigt byggda skåp/garderober för inspiration och tips??
Skulle vilja ha plats för två sadelhängare och aaaaallt som blir i kringutrustning!

Sv: Jag får inte plats...garderobstips önskas!!

Ta en vanlig garderob. Typ en vit med hyllor och dörr. Sedan kan man ju borra fast en låsanordning i form av hasp därpå.. =D.

Lycka till!

Jag har saker i ett gammalt trasigt torkskåp... Tycker det funkar riktigt bra... Men man kan iochförsig inte hänga in sadlarna... Tror jag inte iallafall..

bygg ram av fyrkantsreglar så stor som du ska ha garderoben (och där du ska ha den) skruva sedan fast plywood(el likn.) och ordna dörr till det hela.. ha hellre 4 gångjärn än 2, för en tung dörr slår sig lätt och kan lossna om man inte fäst den ordentligt..

Tiagirl skrev:
Skulle vilja ha plats för två sadelhängare och aaaaallt som blir i kringutrustning!

Få plats med aaaallt i en enda ynklig garderob?! Jag får knappt plats i en hel sadelkammare! ;)

Som tidigare nämnt, det är enkelt att göra om en vanlig garderob (typ IKEAS billiga) och sätt lås på. Skruva upp sadelhängare inne i och sätt sen massa krokar och tränshängare på dörren. Ett par plastkorgar på golvet för linor och andra smågrejor. Ett garderobshyllplan högre upp (ovanför sadlarna) där du kan ha täcken o schabrak t ex ihopvikta.

Kom gärna med bild när du är färdig! :)

måste du ha allt i stallet då?
De jag har i stallet är den utrustninga jag använder och ett etxra täcke,resten har jag hemma istället

men annars tror jag oxå på en vanlig garderob,lätt att skruva ditt ett lås bara,skaffa då en garderob som det går att flytta hyllor mm ordenrligt i.

*asg* Hela mitt källarrum är ju fullt nu!!! Och det är allt jag ska sälja av, smörja upp, eller ha nånannangång!!! :D
Mitt egna rum i lilla huset, pyttelitet, som jag tänkte jag skulle ha och plantera alla vårens blommor i, sy saker hellre än bra, pyssla med papper och pennor osv osv. Det har enbart blivit en kaotiskt prylkammare som stinker häst(sambons kommentar...).

Ingen som kan ta med sig kameran ut i stallet idag och fota sina egenhändigt byggda förråd?
Är inne på sadelhängare och krokar och täckeshylla, men är övertygad om att alla bukisar har en egen stil på sina så lite inspiration vore kul!!!!

:bump:

Vi köpte 2 vanliga, vita garderober (tror de kostade antingen 1200 kr/st eller var det tillsammans).

Får bara plats med det nödvändigaste i stallet nu, så jag har resten hemma i källaren. funkar bra, då vet man var man har prylarna oxå.

som du ser har jag satt in mkt hyllor och korgar för att verkligen utnyttja utrymmet i garderoberna. det är oxå smidigt med många hyllplan, för då blir det inte så stökigt när man ska ha ex. det understa täcket!

en garderob är ju lätt att sätta lås på, men jag vet inte om den här enkla modellen håller för sadlar egentligen, känns tveksamt. jag tror min kompis har satt in en liten träbock i sin garderob, som hon sen hänger sadeln på.

träns, grimmor o grimskaft har jag på såna hängare med 4-5 krokar på, som man kan hänga över en vägg eller liknande.

1152950.jpg

piggis_83 skrev:
Vi köpte 2 vanliga, vita garderober (tror de kostade antingen 1200 kr/st eller var det tillsammans).

Får bara plats med det nödvändigaste i stallet nu, så jag har resten hemma i källaren. funkar bra, då vet man var man har prylarna oxå.

som du ser har jag satt in mkt hyllor och korgar för att verkligen utnyttja utrymmet i garderoberna. det är oxå smidigt med många hyllplan, för då blir det inte så stökigt när man ska ha ex. det understa täcket!

en garderob är ju lätt att sätta lås på, men jag vet inte om den här enkla modellen håller för sadlar egentligen, känns tveksamt. jag tror min kompis har satt in en liten träbock i sin garderob, som hon sen hänger sadeln på.

träns, grimmor o grimskaft har jag på såna hängare med 4-5 krokar på, som man kan hänga över en vägg eller liknande.

1152950.jpg

Snyggt! Vilken ordning - så duktig vill jag också vara! :o

hihihi... du menar alltså att du använder allt detta... Du hade ju det nödvändigaste där sa du....
JAg är iofs lika dan som dig men helt ärligt använder jag inte en tiondel av mina saker till hästen...

haha nä detta är det jag inte använder :angel:
närå, det nödvändigaste har jag i stallet.
dessa garderober har jag hemma i källaren, där har jag alltså "allt annat", tar me grejer till stallet som jag behöver, tar hem annat osv.
så det mesta i garderoberna använder jag ändå ju. men såklart inte ALLT....!

sen har jag lite grejer på ett annat ställe oxå, det är sånt jag absolut inte använder längre

Finns väl fler som har mkt grejer? ;)

Jag har mycket grejor men inte är jag nöjd för det =/

Ja... vi är nog ganka lika där... 1 sadelkammare hemma... mkt i mammas källare, i stallet, i bilen, i huset.... hihihi... Men är helt enkelt inte klok....
Nu har jag ändå sålt av en hel del på tradera....

Haha, ja jag trodde också du hade ALLT det där i stallet!!! Sådär mkt har inte jag alls i närheten av!!!
Men det är ju typ av den garderoben jag är ute efter. Såg att obs hade en för 999:- den här veckan så jag ska kolla på den efter jag varit på Förmedlingscentralen först.

Tänkte sambon(som än så länge är så hjälpsam med allt hästeriet!)kunde sätta nåt stag på baksidan som håller uppe sadelhängern. Han är så händig och säger jag att om han inte KAN så gör jag det själv och då skullle han klura på det tills han hittat på nåt bra!!! :D

Tack för bilden förresten!!!

Jag såg en smart lösning i ett nybyggt inackorderingsstall. Sadelkammaren för inackorderingarna hade stora garderober byggda på plats som var låsbara och hade ventilationshål. De var bredare, djupare och högre än vanliga garderober. Två sadelhängare satt i nedre delen av bakre väggen. Ovanför det fanns flera hyllor och på väggarna satt det krokar. Såg väldigt smart ut och utrymmet i sadelkammaren utnyttjades effektivt. Lätt att hålla rent i sadelkammaren också eftersom inget fick drälla utanför.

jag är jättenöjd med att vi köpte garderober till mina prylar. nu har man iaf det mesta på ett o samma ställe hemma. grejerna hålls rena o man slipper dom där små äckliga djuren, ja ni vet dom som har 4 ben o svans o som kan härja i källaren :crazy:

menar du katten... hihihi... Jag har inga möss.... som tur är...
Äter dom sig inte in i gardroberna??? Det gjorde dom hos min förra chef. JÄTTEKUL!
Tacka vet jag plåt i dom tillfällena... Men det blir ju betydligt dyrare...

nej katten ligger i soffan! ;)
nej tack o lov är inte mina möss så smarta att dom tänkt på det än, hoppas dom inte är inne o smygkollar här :eek:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka