Jag fattar mej inte på henne!?!?*långt*

Sv: Jag fattar mej inte på henne!?!?*långt*

Jag skulle aldrig ge upp min dotter så jag kan mkt väl förstå mamman, ett hon kanske uppfattas som egoistisk och allt vad det nu kan vara.... det är ju hennes BARN... inte henns hund.... utan barn! Att mamman kanske agerat lite konstogt, flyttat osv. kanske är svårt att förstå för utomstående, men hon hade kanske sina skäl? Jag hade aldrig flyttat en meter utan min dotter men det är ju jag.
 
Sv: Jag fattar mej inte på henne!?!?*långt*

Jag vet inte vad jag ska skriva om denna historien.
Mer än att det finns alltid 2 versioner av en historia...
Det är så lätt att ta en sida och tro att det är så till punkt och pricka, men jag brukar tänka att när 2 parter inte drar jämt helt, så kan en historia skilja sig VÄLDIGT åt..
:bow:
 
Sv: Jag fattar mej inte på henne!?!?*långt*

Jag tar ingen sida. Jag vill bara dottern bästa! Å just nu tror ja hon har det bra med den lösningen dom har nu.
 
Senast ändrad:
Sv: Jag fattar mej inte på henne!?!?*långt*

Den tar inget sida. Jag vill bara dottern bästa! Å just nu tror ja hon har det bra med den lösningen dom har nu.

Nej, det var inte så jag menade. Och jag tror inte du har 'valt sida' på det viset.
MEN du har bara hört den ena versionen.
Det var så jag menade...:)
 
Sv: Jag fattar mej inte på henne!?!?*långt*

Nej, det var inte så jag menade. Och jag tror inte du har 'valt sida' på det viset.
MEN du har bara hört den ena versionen.
Det var så jag menade...:)

Jag har nästan bara hört dotterns version. Pappan är inte den mest talförda individen. Och jag pratar inte om det om inte han börjar. Har även hört lite av mammans version oxå. Men bara i början har nästan inte pratat med henne på ett halv år typ.

Jag vill bara att dottern ska få det bra...jag bryr mej inte om om det är hos mamma eller pappa. Men just nu låter det som på dottern att hon tycker det är bäst hos pappa. Men det är nästan lika bra hos mamma eftersom hon får gå kvar i samma skola eftersom dom pendlar hit.
 
Sv: Jag fattar mej inte på henne!?!?*långt*

Fick veta i går att dom ska till tingsrätten om några veckor...hur går dom till väga där för att bestämma vem dottern ska vara hos??
Sen bestämmer dom väl inte då kanske utan det tar väl lite tid!
 
Sv: Jag fattar mej inte på henne!?!?*långt*

Jag tycker att det här är en obehaglig tråd. Jag tror att man som utomstående ska passa sig jäkligt noga för att ha några synpunkter på andra människors brustna familjer. En 7-årig, lite tillbakadragen tjej kan ha mycket svårt att "våga" stå för vad hon vill. Kanske vill hon faktiskt bo hos mamman, men eftersom hon kommer att göra pappan ledsen om hon säger det så låter hon bli. Eller tvärtom. Vad tjejen säger till ts (som jag också tror tar pappans parti om det gäller att välja mellan föräldrarna) kan också vara färgat av detta. Skilsmässor är mkt uppslitande för barnen.

Flickan skulle säkert må bra av att få prata med en psykolog. Kanske kan ts försiktigt föra detta på tal till hennes föräldrar.

Att "inte förstå hur mamman tänker" tycker jag är ett märkligt uttalande. Klart att ts inte gör det. Hon är väl knappast insatt i hela skilsmässoförloppet eller vet vad som sägs när flickan är hos mamman. Av egen erfarenhet skulle jag nog vilja påstå att det där med att flickan mår sämst på måndagar snarare tyder på att hon inte vill lämna sin mamma. Annars vore måndagen en bra dag; äntligen tillbaka hos pappa och kamraterna i skolan, medan fredagen skulle vara mardrömsdagen. Men det behöver förstås inte vara så heller.

Hoppas det ordnar sig till det bästa för tjejen. Att mamman skulle vilja ha henne bara för att kunna kvittera ut underhåll tror jag inte på. Det kostar att ha barn också.
 
Sv: Jag fattar mej inte på henne!?!?*långt*

Jag tycker att det här är en obehaglig tråd. Jag tror att man som utomstående ska passa sig jäkligt noga för att ha några synpunkter på andra människors brustna familjer. En 7-årig, lite tillbakadragen tjej kan ha mycket svårt att "våga" stå för vad hon vill. Kanske vill hon faktiskt bo hos mamman, men eftersom hon kommer att göra pappan ledsen om hon säger det så låter hon bli. Eller tvärtom. Vad tjejen säger till ts (som jag också tror tar pappans parti om det gäller att välja mellan föräldrarna) kan också vara färgat av detta. Skilsmässor är mkt uppslitande för barnen.

Flickan skulle säkert må bra av att få prata med en psykolog. Kanske kan ts försiktigt föra detta på tal till hennes föräldrar.

Att "inte förstå hur mamman tänker" tycker jag är ett märkligt uttalande. Klart att ts inte gör det. Hon är väl knappast insatt i hela skilsmässoförloppet eller vet vad som sägs när flickan är hos mamman. Av egen erfarenhet skulle jag nog vilja påstå att det där med att flickan mår sämst på måndagar snarare tyder på att hon inte vill lämna sin mamma. Annars vore måndagen en bra dag; äntligen tillbaka hos pappa och kamraterna i skolan, medan fredagen skulle vara mardrömsdagen. Men det behöver förstås inte vara så heller.

Hoppas det ordnar sig till det bästa för tjejen. Att mamman skulle vilja ha henne bara för att kunna kvittera ut underhåll tror jag inte på. Det kostar att ha barn också.

Jag tror dottern vill bo hos både mamma å pappa som hon har det nu...dom har henne varannan vecka nu. Hon trivs säkert lika bra hos mamma som pappa det tvivlar jag inte alls på. Hon har inte sagt att hon inte tycker om att vara hos mamma. Men hon vill inte lämna skola och alla kompisar hon fått här är en av största hon inte vill flytta till mamma för eftersom då blir det ju ny skola och måste hitta nya vänner!

Just nu hoppas jag att det går fort att bestämma vilken hon får bo hos. Även om dottern inte vet något om det nu. Men hon känner nog på sej att det är något på gång!

Hon har blivit så mycket mera framåt tjej nu sen hon började skolan. Inte lika blyg som förut.

Jag tar varken mammans eller pappans parti heller...jag hoppas mest av allt att mamman kan övertyga sin nya man att flytta hit så dom kan ha delad vårdnad och dottern får gå kvar i skolan. Men jag vet inte hur det går! Huvudsaken dottern får det bra!!

Å sen är det dottern själv som säger att hon mådde dålig på måndagarna eftersom mamma tjatat så mycket om att hon ska flytta dit. Inte jag som antagit det!
 
Sv: Jag fattar mej inte på henne!?!?*långt*

jag har barn och tycker du snackar skit.
det är väl självklart barnets bästa man tänker på!
Min sambo skulle gå under utan våran dotter.

Jag tycker inte att jag har mer rätt till henne bara för att jag bar henne. Hade hennes pappa kunnat vara gravid så hade han gladeligen burit ett barn i 9 månader!

Vi lever inte i Stenåldern längre.


:bow:Amen:bow:
 
Sv: Jag fattar mej inte på henne!?!?*långt*

ja det är väl möjligt, men det är inte fadern som burit, fött och ammat barnet och oftast inte heller tagit största ansvaret vid nattvak och sjukdom osv.

det finns i dom alldra flesta fall en stor skillnad på att vara mor eller far.

har du barn själv ?

Då borde man också ha tillräcklig respekt för att se till barnets behov i första hand och sina egna i andra hand.

Är hon arbetslös kan hon ju dessutom flytta närmare.
 
Sv: Jag fattar mej inte på henne!?!?*långt*

Jag pratade lite med dottern när jag följde henne till bussen i morse.

Jag sa att hon kommer nog att flytta till mamma snart nu när hon fått både kanin och kattunge där.
Nä sa hon och flinade jag vill inte byta skola.
Jag men visst trivs du hos mamma oxå sa jag.
Ja det gör jag men jag vill inte byta skola sa dottern igen då!

Jag tycker det pratar sin klara språk om vart hon ska få bo ja.
Men det ultimata vore ju om mamman kunde flytta närmare så hon fick bo varannan vecka och gå kvar i samma skola. Kan inte sluta hoppas på det .
 
Sv: Jag fattar mej inte på henne!?!?*långt*

och jag blir "tamejtusan" upprörd när inte hela inläggen kan läsas och innebörden förstås :mad:

man kan inte lägga skuld på EN förälder när man inte vet allt som händer/hänt för att DET KRÄVS 2 för att det ska bli en konflikt :idea: fattar du tanken ?

trådskaparen bryr sig om barnet, det är heller inte ifrågasatt :idea: har du läst och förstått ?

Fast om vi utgår ifrån att det TS skriver stämmer, att barnet inte vill flytta till mamman... är det då verkligen så att konflikten skapas av två parter? Är det inte så att mamman skapar en konflikt genom att vara självisk? Hon vill ha barnet hos sig (vilket är fullt förståeligt) trots att barnet inte vill flytta dit. Ska pappan strunta i barnets vilja, bend over och flytta barnet till mamman?

Som jag ser det är det här mamman som skapar en helt onödig konflikt. Hade barnet velat flytta till mamma och byta skola hade det varit en helt annan situation, men nu vill mamman flytta barnet till sig av enbart egoistiska skäl.

Jag hoppas att barnet slipper byta skola mot sin vilja. Att samhället tar sitt ansvar och ser det orimliga i att rycka upp barnet från sina nyfunna vänner i skolan bara för att mamman vill ha sitt barn, om det nu blir så att mamman sätter igång en rättslig tvist om detta.

Om det nu är så att mamman knyter an starkare till sitt barn som du säger borde hon väl se till barnets bästa, inte till sitt eget?
 
Sv: Jag fattar mej inte på henne!?!?*långt*

Det har gått till tingsrätten nu....dom var där i veckan! Skulle inte bli färdigt förens februari typ. Tills dess så har dom henne varannan vecka! Hur går dom till väga när dom beslutar vilken förälder barnet ska bo hos??
 

Liknande trådar

Övr. Barn Speciell situation. Min dotter har bott heltid hos mig de senaste 10 åren (Hon är 17 år nu). Hennes pappa har betalt 2000;- i underhåll...
2
Svar
31
· Visningar
4 385
Senast: TinyWiny
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 219
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 298
Senast: Tassa
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 248
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp