Jag fryser ihjäl! Tips på kappa

Jag börjar väl bli gammal och vek, aldrig frusit så mycket som den senaste veckan :arghh:

Jag vill ha en riktigt varm kappa/lång jacka som inte är klumpig och osmidig.
Den ska täcka hela låren ordentligt och fungera bra i sadeln. Inte flaxa runt utan fortsätta värma även i sadeln.
Rider inte i högt tempo när det är kallt ute utan det är mycket skritt och långsam trav.

Skulle definitivt rekommendera uhip!! Lever i min på vintern! 👏🏼
 
Hur är den i storlek? Svårt med S, M och L storlekar. Jag har 38/40. 38 i uhip kändes lite tight, 40 som en säck 😂
Den ser bra ut om jag kan vänja hästen att något ligger över rumpan.

Jag drar ungefär storlek 40 i "överdelar" för närvarande. Jag har storlek 40 i Uhip (dock ingen kappa, utan en Arctic jacka, som sagt. Har haft en likadan i 38 och den satt lite väl tajt även om den gick på utan våld) och M i min ELT.
Jag har mycket ylletröjor av det tjockare slaget och ska jag ha en sådan under så tycker jag att min kappa blir väl tajt, skulle vilja ha en till i en storlek större isf. Planen är att börja träna och tappa några kg/trimma till kroppen, dock :angel: .

Längdreferens: jag är ca 165cm lång med relativt långa ben. (Min Uhip-kjol slutar precis ovanför knäet på mig när jag sitter i sadeln.)

Hittade lite mått på en återförsäljares hemsida, klipper å klistrar:
"Storlekar XS- XXL.

Enbart om du ligger mellan 2 storlekar kan du behöva gå upp en storlek.

Bystmått: XS 46 cm S 50 cm M 54 cm L 58 cm XL 62 cm. XXL 66 cm. Längd 113 cm (exkl krage/luva)

Bystmåttet är mätt rakt under armhålan till andra sidan med jackan liggandes plan på marken. Är du osäker på storleken, mät på samma vis på en jacka du redan har där storleken är bra."
 
Jag drar ungefär storlek 40 i "överdelar" för närvarande. Jag har storlek 40 i Uhip (dock ingen kappa, utan en Arctic jacka, som sagt. Har haft en likadan i 38 och den satt lite väl tajt även om den gick på utan våld) och M i min ELT.
Jag har mycket ylletröjor av det tjockare slaget och ska jag ha en sådan under så tycker jag att min kappa blir väl tajt, skulle vilja ha en till i en storlek större isf. Planen är att börja träna och tappa några kg/trimma till kroppen, dock :angel: .

Längdreferens: jag är ca 165cm lång med relativt långa ben. (Min Uhip-kjol slutar precis ovanför knäet på mig när jag sitter i sadeln.)

Hittade lite mått på en återförsäljares hemsida, klipper å klistrar:
"Storlekar XS- XXL.

Enbart om du ligger mellan 2 storlekar kan du behöva gå upp en storlek.

Bystmått: XS 46 cm S 50 cm M 54 cm L 58 cm XL 62 cm. XXL 66 cm. Längd 113 cm (exkl krage/luva)

Bystmåttet är mätt rakt under armhålan till andra sidan med jackan liggandes plan på marken. Är du osäker på storleken, mät på samma vis på en jacka du redan har där storleken är bra."

Tack 😍
Då tar jag M!
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har blivit halt på vänster bak efter ett ihopsläpp. Vi åkte in till klinik och gjorde en hält utredning. Reagera lite på högt...
Svar
6
· Visningar
2 710
Senast: Jiovedi
·
Hästvård "Det är okej att ge upp" sa vet. under senaste besöket (1 vecka sen) Så till problemet: Jag har alltid grubblat på denna häst sen den...
2
Svar
28
· Visningar
5 108
Senast: Madick
·
Hästvård Jag undrar lite kring hur ni hanterar en sträckning som inte riktigt vill ge med sig? Det hela började med att hästen i fråga fick...
Svar
0
· Visningar
1 039
Senast: Janni
·
Hästvård Min häst är ett irlänskt sto, som är (någonstans 10-11-)12år, och hon är stor. Inte speciellt hög (168cm) och absolut inte tjock, faktum...
Svar
7
· Visningar
1 168
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp