Jag genomför just nu lite små uppdateringar

Det handlar till att börja med om buggrättningar och uppdateringar av vissa tilläggsprogram till forumet.

I närtid (favorituttryck den senaste tiden) kommer jag sedan även uppdatera själva forumet. Vid den uppdateringen kommer det inte gå att nå sidan under själva uppdateringen (precis som vanligt).

Det handlar i princip enbart om buggrättningar, tror inte det blir någon ny funktionalitet denna gång.
 
Detta är konstigt, då jag inte vad jag vet har ändrat något runt uppladdning av bilder. @godisklubba undrar om det är samma eller ett annat problem du har?
Sorry, missade detta innan! Det problemet med bilder har löst sig :)

Nu har jag istället ett nytt problem. När jag läser i datorn upplever jag att texten är väldigt ljusgrå. Mer ljudgrå än den var innan, även om jag väljer färg på min text när jag skriver till svart.
För mig gör det att det blir mycket mer ansträngande att läsa, vilket i sin tur gör att jag undviker att läsa längre poster :/
 
Jag vet inte om det är kopplat till uppdateringarna men jag har problem med att taggningsfunktionen när jag skriver från mobilen (Chrome, Android). Dels så fladdrar/blinkar listan med förslag på användare när jag börjar skriva användarnamnet vilket gör att jag ibland inte kan välja alls. De gånger själva taggandet fungerar så har jag istället svårt att fortsätta meddelandet. Taggningsmarkeringen på namnet försvinner så fort jag försöker fortsätta skriva. Det sker inte varje gång och ibland kan jag lösa det genom att skriva om flera gånger.
 
Jag vet inte om det är kopplat till uppdateringarna men jag har problem med att taggningsfunktionen när jag skriver från mobilen (Chrome, Android). Dels så fladdrar/blinkar listan med förslag på användare när jag börjar skriva användarnamnet vilket gör att jag ibland inte kan välja alls. De gånger själva taggandet fungerar så har jag istället svårt att fortsätta meddelandet. Taggningsmarkeringen på namnet försvinner så fort jag försöker fortsätta skriva. Det sker inte varje gång och ibland kan jag lösa det genom att skriva om flera gånger.
Testa att rensa webbläsarens cache, låter som att det kan vara problem som kan lösas med det. :)
 
Jag vet inte om det är kopplat till uppdateringarna men jag har problem med att taggningsfunktionen när jag skriver från mobilen (Chrome, Android). Dels så fladdrar/blinkar listan med förslag på användare när jag börjar skriva användarnamnet vilket gör att jag ibland inte kan välja alls. De gånger själva taggandet fungerar så har jag istället svårt att fortsätta meddelandet. Taggningsmarkeringen på namnet försvinner så fort jag försöker fortsätta skriva. Det sker inte varje gång och ibland kan jag lösa det genom att skriva om flera gånger.
Det här påtalade jag för länge sen men vi var för få som hade problemet så inget gjordes. Jag har slutat tagga folk typ 🤷‍♀️
 
Det här påtalade jag för länge sen men vi var för få som hade problemet så inget gjordes. Jag har slutat tagga folk typ 🤷‍♀️
Nu kommer jag inte ihåg, men jag antar att forumet uppdaterats sedan dess, vilket kan innebära att ev. bugg har rättats. Det blir gärna vad jag tror.

Om man verkar vara ganska ensam om problem och de inte löser sig bör man fortsätta tala om att man fortfarande har problem.
Problem som bara drabbar ett fåtal och som jag själv inte drabbas av är väldigt svåra att felsöka.

Det är viktigt att försöka hitta vad som är specifikt för de användare som drabbas. Kan det vara att de använder samma operativsystem, samma webbläsare.

Har du provat att rensa cachen i webbläsaren. Ibland när man tittar på en webbsida kan något gå snett och om det som går snett då sparas i cachen kan det som går snett upprepas då det hämtas från den lokala cachen och inte från servern.
 
Nu kommer jag inte ihåg, men jag antar att forumet uppdaterats sedan dess, vilket kan innebära att ev. bugg har rättats. Det blir gärna vad jag tror.

Om man verkar vara ganska ensam om problem och de inte löser sig bör man fortsätta tala om att man fortfarande har problem.
Problem som bara drabbar ett fåtal och som jag själv inte drabbas av är väldigt svåra att felsöka.

Det är viktigt att försöka hitta vad som är specifikt för de användare som drabbas. Kan det vara att de använder samma operativsystem, samma webbläsare.

Har du provat att rensa cachen i webbläsaren. Ibland när man tittar på en webbsida kan något gå snett och om det som går snett då sparas i cachen kan det som går snett upprepas då det hämtas från den lokala cachen och inte från servern.
Jag provade allt det där då, men inget funkade så då löste jag det genom att minska min inläggsfrekvens. Android med Chrome.
 
Om någon annan har liknande problem med taggning får ni gärna skriva här.

Jag testade nu med min android och chrome och för mig fungerade det bra.

Frågan är om android och/eller chrome-version kan ha betydelse?
 
Jag har forskat lite mer runt detta.

En annan användare som hade problem med taggning på ett annat forum löste det genom att byta tangentbord på mobilen.
Det var samsungs tangentbord i det fallet på en S6 som ställde till det. Han installerade Gboard från Google och det löste hans problem.

Återkom om denna lösning löst någons problem eller inte.
 
Jag har forskat lite mer runt detta.

En annan användare som hade problem med taggning på ett annat forum löste det genom att byta tangentbord på mobilen.
Det var samsungs tangentbord i det fallet på en S6 som ställde till det. Han installerade Gboard från Google och det löste hans problem.

Återkom om denna lösning löst någons problem eller inte.
Justja, det pratades det om sist också. Jag har dock slut på minne på telefonen och tyckte därför att det var en ganska dålig lösning, det var därför jag struntade i det.
 
Justja, det pratades det om sist också. Jag har dock slut på minne på telefonen och tyckte därför att det var en ganska dålig lösning, det var därför jag struntade i det.
Du hade alltså redan fått en möjlig lösning på problemet, men valde att inte prova den. Jag blir lite matt.
 
@Gunnar ibland har jag problem med att ladda upp bilder, allt bara hänger sig. Det händer med oregelbunden intervall. Jag har tolkat det som att det händer andra också, då folk skriver "jag kunde inte ladda upp en bild just nu".

Det är inte bildens fel, det kan gå jättebra att ladda upp samma bild dagen efter.
 
Du hade alltså redan fått en möjlig lösning på problemet, men valde att inte prova den. Jag blir lite matt.
Förlåt för att jag glömde bort det? Tycker dock inte att man ska behöva använda extern programvara för att en webbsidas funktioner ska kunna nyttjas, det gör mig matt.
 
Förlåt för att jag glömde bort det? Tycker dock inte att man ska behöva använda extern programvara för att en webbsidas funktioner ska kunna nyttjas, det gör mig matt.
Om ett problem uppstår på grund av att en tillverkare av mobiltelefoner har en programvara som är buggig eller inte fungerar som andra programvaror är det tyvärr lite svårt att komma runt det utan att föreslå att man använder en bättre fungerande programvara.
 
@Gunnar ibland har jag problem med att ladda upp bilder, allt bara hänger sig. Det händer med oregelbunden intervall. Jag har tolkat det som att det händer andra också, då folk skriver "jag kunde inte ladda upp en bild just nu".

Det är inte bildens fel, det kan gå jättebra att ladda upp samma bild dagen efter.
Jo, jag har sett att några nämnt detta. Jag tänkte att det kanske berodde på att de försökte ladda upp enormt stora bilder över 20M. I och med att nyare mobiler tar större och större bilder kan detta bli ett problem.

Vad är det för typ av bild på de problematiska bilderna? JPG, PNG eller något annat?

Men om det är så att samma bild går bra att ladda upp dagen efter känns det som ett annat problem än tidigare nämnda.

Just den här typen av problem som händer för vissa och dessutom inte alltid är rejält svåra att lösa.
 
Förlåt för att jag glömde bort det? Tycker dock inte att man ska behöva använda extern programvara för att en webbsidas funktioner ska kunna nyttjas, det gör mig matt.
Jag minns det här. Jag rekommenderade också SwiftKey som funkar urbra men du vägrade av principsak. Så i såna fall tänker jag att det lite fult att säga att ingen gjort något. Då ett fåtal har problem är det ju ofta inte själva programmet som det är fel på utan något på den egna enheten. Det kan man ofta lösa med till exempel en annan programvara på den egna enheten.
 
Jo, jag har sett att några nämnt detta. Jag tänkte att det kanske berodde på att de försökte ladda upp enormt stora bilder över 20M. I och med att nyare mobiler tar större och större bilder kan detta bli ett problem.

Vad är det för typ av bild på de problematiska bilderna? JPG, PNG eller något annat?

Men om det är så att samma bild går bra att ladda upp dagen efter känns det som ett annat problem än tidigare nämnda.

Just den här typen av problem som händer för vissa och dessutom inte alltid är rejält svåra att lösa.
Det är egentligen samtliga bilder tagna med mobilen, jag vet inte filformat på dom. Och det är inte "bildens fel", utan det känns som att det är buke som hänger sig just när det gäller bilduppladdning.

Jag förstår att det är svårt att felsöka, jag trodde problemet låg hos mig/min mobil, men har sett att fler har haft problem. Jag sitter bara via telefonen, android.
 
Det är egentligen samtliga bilder tagna med mobilen, jag vet inte filformat på dom. Och det är inte "bildens fel", utan det känns som att det är buke som hänger sig just när det gäller bilduppladdning.

Jag förstår att det är svårt att felsöka, jag trodde problemet låg hos mig/min mobil, men har sett att fler har haft problem. Jag sitter bara via telefonen, android.
Vad har du för mobil, vad händer, får du någon typ av felmeddelande?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 375
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 498
Senast: Unafraid
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp