jag gråter innombords

Sv: jag gråter innombords

Stå på dig! Ringa upp är ett superförslag. Sen skulle jag prata med stallägaren som ju faktiskt är den som bestämmer och be om ett möte där ni gör upp schema för in-utsläpp och fodringar. Jag tycker inte att du ska göra allt bara för att du är sjukskriven men det ska såklart vara lika per häst.

Lycka till och hoppas det löser sig!
 
Sv: jag gråter innombords

Jag håller med er del av de andra. När du får ett sms, ring upp!

Mvh Domino_s
 
Sv: jag gråter innombords

Jag skulle inorera sms tramset så fick dom ta upp saker som folk i stället.
Är det vuxna mänisskor detta?
 
Sv: jag gråter innombords

Du har säkert fått detta svar redan, har inte läst alla inlägg ännu.


Prata med lillasystern. Kanske förstår hon inte hur jobbigt det är för dig.

Sen finns det ju människor som är så pass egocentriska att de skiter i hur andra mår bara de själv får klaga. Kanske är hon en sådan. Men helt ärligt så skulle jag nog i ditt fall sätta ner foten eller börja fundera på en annan lösning. Kanske bygga en lösdrift hos ngn annan granne och sen låna sällskap (shettis?) till hästen?

Men bäst vore ju om du satte ner foten och löste det hela. Kan inte lillasystern och stallägaren förstå hur du känner det så är det nog snarare där problemet ligger.

Jag läste en bra bok för ett par månader sedan men minns inte dess namn.

Kort ur denna så stod det (fritt återgivet) att det är ditt ansvar att berätta för andra hur du känner det och det är deras ansvar att ta till sig. Men du kan förbättra dina chansen till att bli förstådd i hur du säger saker.

I ditt fall skulle jag samla alla inblandade och säga ngt i stil med:

Jag känner att ni inte förstår hur jag upplever alla sms. Jag tar illa vid mig, känner att jag inte duger och det fungerar inte för mig att jag ska må så här som jag gör nu. Jag behöver få stabilitet i min tillvaro och inte behöva oroa mig över stallet och hästarna. De är till för att jag ska må bra och vi vill ju alla ha roligt i stallet. Jag upplever att det som smsas om är orimligt och att det inte är saker som behöver klagas om. Jag önskar att vi kan komma till en lösning och jag föreslår att antigen duger det jag gör, eller så sköter var och en sin egen häst. (eller snarare du din och de får göra som de vill med sin)

Försök att skala bort allt i kommunikationen som blir anklagande mot dom och fokusera på hur Du känner det.

Risken finns alltid att de blir sura och tycker att du ska flytta för att du inte vill underkasta dig deras åsikter men helt ärligt, då ska du flytta för du ska inte behöva må dåligt för att de inte tycker att du räcker till!
Antagligen håller de på så här för att de ser att det funkar och att de inte förstår hur du känner dig!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 952
Senast: Hazel
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 200
Senast: manda
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 645
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 625
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Engelsk grammatik
  • Köpa hus
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp