Jag har blivit vräkt!!

Q

Qudexco

jag har blivit vräkt!! varför kan man fråga sig? Ja det har stallägaren inget svar på!!!! ursäkta men hur kan man vräka någon som inte gjort något fel? Jag har varit trevlig mot alla jag har hjälpt till och målat hela stallet förra sommaren hjälper till med fodringar och in och utsläpp, och ändå!! Tårarna bara rinner och jag vet inte vart jag ska ta vägen! enda alternativet är att stå på ridskolan i spilta eller ev hyra en box som är alldeles för liten! vad ska jag göra!? jag pratade med några kompisar i stallet igår. och dom ska skriva protest listor, inte för att jag tror att det hjälper. men det är iaf skönt att veta att man har folk omkring sig som verkligen bryr sig och tycker om en.
 
Ni har väl skrivit kontrakt om uppsägningstid?

Utan det har du nog inte så mycket att säga till om.

Hoppas det löser sig!
 
Men om du har en månads uppsägningstid så har du ju iaf en månad på dig innan du måste flytta.
Finns det inga andra alternativ än ridskolan?
VARFÖR har du blivit vräkt, stallägaren måste ju kunna komma med en anledning/orsak?
 
sätt ut annons i NWT, du kommer få flera svar!
Jag hittade stallplatser direkt, men dock genom kontakter.
Men det finns, så sätt ut en annons omgående!
(men stallet brevid då, travstallet? dom tog ju emot folk)
 
Var du inte ändå på väg att flytta eftersom det var så mycket strul i stallet?

Stallägaren behöver inte tala om varför du inte får vara kvar, jag har en kompis som råkat ut för samma sak.
 
Någon kanske sett dina inlägg om platsen på buke och vet vem du är? Du kritiserar ju lite i en av dina trådar. hade jag varit stallägaren och sett att inackorderingen skrev att det inte fungerade hade inte jag heller velat att den personen stod kvar i mitt stall. Därmed inte sagt att du hade fel i kritiken men det kan ju uppfattas som skitsnack?

:angel:
 
Som stallägare behöver man inte ge en anledning (även om man har kontrakt) till att säga upp en inackordering. Normalt sätt så gör man givetvis det - det hör till "god ton", men det kan man inte kräva, precis som det inte krävs en anledning för att ta sin häst och flytta till annat stall (som kanske 'svider' för stallägaren).
Kanske, som många sagt tidigare under denna tråd, att stallägaren inte tycker om din kritik. Du verkar inte trivas så bra hursomhelst, så varför är du så arg och besviken?
Det här är kanske det bästa som hänt er?! Se framåt inte bakåt! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 102
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 673
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 294
Senast: Whirlie
·
Hästmänniskan Hej! Jag och min mamma har i åratal varit sugna på att skaffa häst. Tidigare har vi båda ridit ca 4 år men har aldrig själv haft...
Svar
12
· Visningar
1 486
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp