Jag har inte en aning längre

Sv: Jag har inte en aning längre

Någon som har provat Biotin? Ska vara bra för dåliga och sköra hovar.
Foderjäst kanske också kan hjälpa mot sköra hovar, det står nämligen på hinken att det är bra för hud, hårrem och hovar.

Min pålle har super hovar :) (och jag har en superhovslagare :) ), så jag har inte själv provat biotin, men däremot ger jag min häst foderjäst dock av andra anledningar än för hovarna. Har haft tappsko en gång under de 10 åren jag ägt honom!
 
Sv: Jag har inte en aning längre

Mitt sto fick biotin på hovis inrådan förra året, men det hade ingen direkt effekt. Dessvärre fungerar fodertillskott inte på alla hästar, inte Enzion heller, men det var värt att prova i alla fall! Ska köpa en hink Enzion i höst och prova det med.
 
Sv: Jag har inte en aning längre

Nej, det är helt riktigt, tyvärr fungerar det inte på alla hästar. Jag känner mig lyckligt lottad som har en häst med riktigt bra hovkvalitet!
 
Sv: Jag har inte en aning längre

Och jag fick tag på en annan som verkat bättre men någon som har en hovis i vellinge kan pm:a och berätta vem dom har och erfaranheter
 

Liknande trådar

Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
2 815
Ridning Vilka alternativ till järnskor borde jag titta på? Mitt sto har alltid gått med järnskor, sista åren också med sula. Detta efter en...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 555
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 924
Senast: Marvin
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
2 607
Senast: muslidag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp