Bukefalos 28 år!

Jag har köpt en elcykel!

Nu har jag testat, 3,5 km för att kolla om sadelhöjd o styre kändes ok. Lite obehagligt dom första gångerna det stack iväg men huj va det gick. Min rumpa var väl inte helnöjd...Och det var sådan himla skillnad på växlarna. Den är treväxlad och på tvåan trampade ju en luft med elhjälpen men la jag i trean så blev det jobbigt. Nåväl, jag kommer väl upptäcka vad som är lagom. Och även om jag inte behövde anstränga benen så var rörelserna ovana.
 
Nu har jag testat, 3,5 km för att kolla om sadelhöjd o styre kändes ok. Lite obehagligt dom första gångerna det stack iväg men huj va det gick. Min rumpa var väl inte helnöjd...Och det var sådan himla skillnad på växlarna. Den är treväxlad och på tvåan trampade ju en luft med elhjälpen men la jag i trean så blev det jobbigt. Nåväl, jag kommer väl upptäcka vad som är lagom. Och även om jag inte behövde anstränga benen så var rörelserna ovana.
Det går fort att vänja sig. Våra två elcyklar är också helt olika där den ena mer driver hela tiden medan den andra ”sticker iväg”. Det tog lite tid för mig att komma in i att man måste växla ner inför backar på ett annat sätt än med vanlig cykel tex. Men vi använder våra cyklar jättemycket mer än vi trodde, och ofta istället för att ta bilen/bussen så även om man får mindre motion än med vanlig cykel så är vi ute och rör oss mer.
 

Liknande trådar

Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 403
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
745
Senast: Pilot
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: sjoberga
·
Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
687
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp