Jag har tänkt

Tranan

Trådstartare
Jag har tänkt på att jag ber om ursäkt för precis allt även saker som jag inte har någon del i. Hemsk irriterande och onödigt beteende. Och jag förstår inte varför jag gör det. Men fan om jag inte kan ändra det.

Jag har tänkt på att jag ber om ursäkt för precis allt även saker som jag inte har någon del i. Hemsk irriterande och onödigt beteende. Och jag förstår inte varför jag gör det. Men fan om jag inte kan ändra det.

Känner igen det! Jag tror grunden är ett försök till lågaffektivt, lugnande, bemötande. Visa att den andra blir hörd och minska risken för konflikt. Egentligen är det ofta bara undvikande. Särskilt när det liksom slängs in som en del i konversationen.

Känner igen det! Jag tror grunden är ett försök till lågaffektivt, lugnande, bemötande. Visa att den andra blir hörd och minska risken för konflikt. Egentligen är det ofta bara undvikande. Särskilt när det liksom slängs in som en del i konversationen.
Jag vet inte om det är därför. Jag tror att det blev bokstavligen slagen in i mitt huvud.

Jag ber också om ursäkt för saker hela tiden, så jag har försökt ändra det till att säga tack till till den andra personen istället, t ex. "Tack för att du är förstående" istället för "förlåt för jag är på det här sättet" eller "tack för att du tog dig tid till det här" istället för "förlåt för att jag störde dig så mycket".

Tycker det hjälper min självkänsla en hel del :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag köpte en duschkräm från Rituals häromveckan och provade den första gången i onsdags, luktar gott och allt var okej. Men sedan...
Svar
15
· Visningar
622
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 339
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 943
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
285
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka