Bukefalos 28 år!

Jag hittade en gammal LEWA!!!

S

sleepy

I min egen stall!!!! :eek:
Det er en allround/sprangmodell, og jeg har islandshest, men hva gjør vel dét, jeg har jo tenkt til å hoppe litt med han, og i tillegg skal jeg kjøpe en bomløs, så! :) Ser ut til å passe fint til min brede, svankige, overbygde hest! :banana:

På torsdag kommer en salmaker/saltilpasser, håper ikke hun skal ha 1000000kr for å ta en titt (kolla) og stoppe den om. :rofl:

Lewa-sadler er vel OK selv om de er GAMLE? Den så ikke sned ut, hvertfall! :)
 
Vart hittade du den? Låter lite som stallägaren till vårt stall, han hittade en mobiltelefon i höhuset. Ingen kände igen den, den måste kommit med höet. :rofl:
 
har en gammal Lewa till ponnyn. Är rätt så schysst kvaliet på dem. Äldre märkessadlar är ofta bättre än nyare i kvaliteten. Leworna var inte allra dyrast då men står sig fortfarande i prisklass. Många nyare sadlar säljs billigare efter fyra fem år än vad en 17 årig lewa gör nu. Min är från 83 tror jag och fortfarande fiin :banana:
 
Har en LEWA, som jag haft i 18 år......Den är otroligt fin, faktiskt. Ser inte alls gammal ut och jättefint läder. Använder den dock inte längre, eftersom den inte passar min häst.....
Bra kvalitét till humant pris.
 
Hi hi! :rofl: Nei, den kom ikke med høyet! :rofl: Ei på stallen hadde den på fjordingen sin, men den var alt for "banan" i bommen til hennes hest, som er mer rett i ryggen. 19 februar kommer salmaker OG kiropraktor for å se på hesten min og salen... :)
 
Jag har haft en Lewa till min fjordning förut, en jättebra sadel tyckte jag. Skulle gärna köpa en sådan till min nuvarande häst också, men tycker att de flesta man ser är ganska gamla och risiga. Finns det nya? Var? Pris?
 
De slutade tillverkas för rätt så länge sedan men har man tur så kan man hitta en begagnad i bra skick. När de tillverkades så fanns fortfarande DDR (där de tillverkades tror jag). Min fortfarande väldigt fin men den är välvårdad och inte såå väldigt använd. Använde den kanske regelbundet bara de två första åren jag hade ponnyn. De senaste 6 åren har hon nästan enbart ridits barbacka och körts. Jag vet iaf att jag de som hade hästen innan köpte sadeln begagnad.

Har sett väldigt välanvända exemplar ute på annons. Men är sadeln över 20 år så får man ju räkna med slitage. De är ändå förhållandevis bra i kvaliteten. Dagens sadlar ser oftast risigare ut efter kortare tid :smirk:
 
Jag skall sälja min.....Den används inte, synd att den bara ligger...
 

Liknande trådar

Utrustning Jeg kjøpte Sprenger bøyelig gummibitt med litt tungefrihet til unghesten min Når jeg prøvde henne gikk hun med et kjempetykt enkelt...
Svar
2
· Visningar
481
Senast: EZMK
·
Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
568
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Trenger en anbefaling! I dag fikk jeg beskjed om at jeg satt skjevt på ponnien av saltilpasser, jeg har også fått beskjed om at jeg er...
Svar
9
· Visningar
775
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hei, så jeg har skadet ankelen min og legen sier jeg må ha en støtteskinne på i hvertfall i 2 måneder... og siden jeg bare har en...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp