Jag hittar ingen sadelgjord som passar!

LMCarlsson

Trådstartare
Jag har en häst som har väldigt mkt massa och en sadel som har "långa" stroppar men för att vara långa så är de väldigt korta. Problemet blir alltså att alla sadelgjordar jag hittar, som jag kan tänka mig, är antingen för korta eller för långa. Är det någon som vet en bra sadelgjord som är 85-90 cm lång, i svart läder av ok kvalitet (dvs ej stenhård) som kostar max runt 700 kr? Det verkar helt omöjligt att hitta. :confused:

Sv: Jag hittar ingen sadelgjord som passar!

Har aldrig stött på ditt problem, men jag vet att det finns en sadelgjordsförlängare iallafall.
Du kanske kan ha en sån tills du har hittat rätt sadelgjord?

Har en på 85cm där jag jobbar... M* O*e. Men det är inget särskilt märke.

Hade samma problem - dressyrgjordar som inte var så långa. Dock en islänning och har nu en gjord ("Ronja) som är 45 som är bra :) Och jag tror Globus kan ha en åt dig också, fast troligen billigare än ditt maxpris.

Sortiment och återförsäljarlista hittar du på: http://www.globussport.se/

går det inte använda en liiten "vanlig" sadelgjord då??:)

jag tävnkte ocgså på det! en ponnygjord kanske?

Det måste inte vara en dressyrgjord. Men jag vill ha en i svart läder helst med resår på båda sidorna och utan en "påsydd" förstärkning som går i mitten av hela sadelgjorden (gick det att förstå min konstiga förklaring?). Jag har inte hittat någon sådan i 85 eller 90 oavsett om det är en dressyrgjord eller en ponnygjord osv. Där av behöver jag tips. Jag tror att globus har en 90 cm som ser ok ut men då har jag hört att de skulle vara av dålig kvalitet och att lädret ska vara väldigt hårt, och det känns inte heller så kul. :crazy: Så är det någon som har erfarenhet av globusgjorden eller som har ett annat förslag? :bump:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 078
Senast: Cattis_E
·
Äldre Nu är jag absolut inte den som går i klänning i vanliga fall, men skulle ändå vilja ha en "riktig" långklänning att kunna plocka fram... 2 3
Svar
53
· Visningar
6 910
Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först... 2
Svar
21
· Visningar
2 632
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka