Jag hoppas detta inte är en sådan "vågar du".

Jag vill inte heller spekulera i det aktuella fallet (dessutom en gammal kollega till mej som är OPA).

MEN det skulle inte vara första gången som:
  • En förälder begår självmord och tar barnen med sig
  • En förälder ska rädda ett barn som ställt sig på spåret och då också omkommer
  • En ren olycka där ett barn smitit från föräldern och råkat komma ut i spårområdet
I det aktuella fallet så får polisen utreda saken. Det finns så många olika parametrar att fundera på. Fanns det en historik av psykisk sjukdom? Hur uppfattade lokföraren situationen? Låg de ner? Stod barnen hand i hand med den vuxne? Försökte de göra något som springa? Finns det promenadvägar i området över spåret? Och en massa andra frågor som man behöver kunna svara på.
 
Jag vill inte heller spekulera i det aktuella fallet (dessutom en gammal kollega till mej som är OPA).

MEN det skulle inte vara första gången som:
  • En förälder begår självmord och tar barnen med sig
  • En förälder ska rädda ett barn som ställt sig på spåret och då också omkommer
  • En ren olycka där ett barn smitit från föräldern och råkat komma ut i spårområdet
I det aktuella fallet så får polisen utreda saken. Det finns så många olika parametrar att fundera på. Fanns det en historik av psykisk sjukdom? Hur uppfattade lokföraren situationen? Låg de ner? Stod barnen hand i hand med den vuxne? Försökte de göra något som springa? Finns det promenadvägar i området över spåret? Och en massa andra frågor som man behöver kunna svara på.
Tycker att du börjar bra, sen resten av inlägget är den ena spekulationen efter den andra. Den typen av inlägg tycker jag vi kan vara utan här.
 
Tycker att du börjar bra, sen resten av inlägget är den ena spekulationen efter den andra. Den typen av inlägg tycker jag vi kan vara utan här.

Om man tycker att inlägget bryter mot forumreglerna så får man väl rapportera till moderator. Annars är det ju faktiskt fritt fram för diskussion, hur osmakligt man än tycker att det är.
 
Tycker att du börjar bra, sen resten av inlägget är den ena spekulationen efter den andra. Den typen av inlägg tycker jag vi kan vara utan här.
Det är inte spekulation om vad som hänt. Det är ett påpekande om hur många parametrar som kan vara inblandade och att vi inte kan veta något om de aktuella omständigheterna innan polisens arbete är klart. Dvs. motsatsen till någon spekulation om den aktuella olyckans förlopp och orsaker.
 
Det är inte spekulation om vad som hänt. Det är ett påpekande om hur många parametrar som kan vara inblandade och att vi inte kan veta något om de aktuella omständigheterna innan polisens arbete är klart. Dvs. motsatsen till någon spekulation om den aktuella olyckans förlopp och orsaker.
Håller tyvärr inte med dig alls, tycker att det är eakt samma sak. Dubbelmoral i en textruta.
 
Håller tyvärr inte med dig alls, tycker att det är eakt samma sak. Dubbelmoral i en textruta.
Det står dig fritt att tycka och rapportera inlägg.
Jag ville belysa hur svårt det faktiskt kan vara att ge ett rakt svar och att man inte kan eller ska dömma på förhand innan all fakta är framtagen, vilket polisen samlar in, sammanställer och presenterar.
Men vi alla tycker olika, vilket vi har rätt till.
 
Det står dig fritt att tycka och rapportera inlägg.
Jag ville belysa hur svårt det faktiskt kan vara att ge ett rakt svar och att man inte kan eller ska dömma på förhand innan all fakta är framtagen, vilket polisen samlar in, sammanställer och presenterar.
Men vi alla tycker olika, vilket vi har rätt till.
Jag tror inte att du överträder någon forumregel, därav att jag inte ser någon anledning till att rapportera ditt inlägg. Men jag kan och får tycka att ditt inlägg var en lång rad spekulationer och att du inledde det med att du inte ville spekulera vilket jag tycker ger summasummarum - ett inlägg med spekulativ dubbelmoral.
 
Jag vill inte heller spekulera i det aktuella fallet (dessutom en gammal kollega till mej som är OPA).

MEN det skulle inte vara första gången som:
  • En förälder begår självmord och tar barnen med sig
  • En förälder ska rädda ett barn som ställt sig på spåret och då också omkommer
  • En ren olycka där ett barn smitit från föräldern och råkat komma ut i spårområdet
I det aktuella fallet så får polisen utreda saken. Det finns så många olika parametrar att fundera på. Fanns det en historik av psykisk sjukdom? Hur uppfattade lokföraren situationen? Låg de ner? Stod barnen hand i hand med den vuxne? Försökte de göra något som springa? Finns det promenadvägar i området över spåret? Och en massa andra frågor som man behöver kunna svara på.
Som någon ovan skrev, så har ju polisen redan berättat ganska mycket och jag kan förstå varför de har fattat sina misstankar som de gjort. De har förhört vittnen, tex lokföraren och de har synat området olyckan skedde på. Kan tänka mig att de har en ganska klar bild av vad som hände, vilket de också har förmedlat i media.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp