Bukefalos 28 år!

Jag kvävs

Sv: Jag kvävs

Jättebra , rid på den vågen


Jag klippte mig också jättekort efter min skräll, många år sen när man inte hade killkort hår :rage:
 
Sv: Jag kvävs

Jag är imponerad, du är uppenbarligen fan så mycket starkare än du själv ens trodde. Du har tagit itu med tunga saker direkt och bygger redan upp ditt nya liv, ett steg i taget. :) Det här grejar du. Och ja, det får kännas skit ibland, men du är helt klart på väg åt rätt håll. När saker och ting börjar falla på plats kommer det nog att dyka upp en hel del trevliga känslor istället.
 
Sv: Jag kvävs

Jag har bokat en tid på banken för att titta på min ekonomi, mina lån, lånelöfte etc - även det nästa vecka.
Jättebra. När du har svar därifrån är det betydligt enklare att se framtiden.

Och du kommer att klara detta. Du är ju på jättebra väg och du har tagit flera viktiga beslut för att gå framåt med ditt liv. Familjerådgivning, banken, allt. Jättebra ju! :)
 
Sv: Jag kvävs

Förekom istället för att förekommas!!

Prata med din man, du kan själv skapa kontroll över den där klumpen i magen.
 
Sv: Jag kvävs

WOW!

Du har kommit en bra bit på väg!:)

Fortsätt på samma spår, i slutänden kommer du antagligen att se den här omställningen som en positiv och utvecklande del i ditt liv;)

Lycka till!
 
Sv: Jag kvävs

Oavsett hur dåligt ett förhållande varit måste man få sörja att det är över! Svär, muttra, klaga högt över hur han ställt till det - det hjälper, jag lovar! Sen gör man det inte när barnen är hemma, bara när man är ensam... men man måste faktiskt få vara lite ledsen även om det var en total idiot man var tillsammans med (been there ;) )

Även om det inte känns så just nu så läker tiden faktiskt såren. Fort går det inte, men det går framåt. Inte rakt och inte enkelt, men varje dag utan honom är en dag när du blir starkare på egen hand.
 
Sv: Jag kvävs

Men om du känner och tänker så, varför i all världen tar du inte upp det med honom?

Han är knappt hemma "jobb?" sen en tid. Kommer hem 24.00 och då har det inte varit läge för prat om detta. Jag har fått ett pm från partnern till den andra kvinnan om det hela :-( .
 
Sv: Jag kvävs

Han är knappt hemma "jobb?" sen en tid. Kommer hem 24.00 och då har det inte varit läge för prat om detta. Jag har fått ett pm från partnern till den andra kvinnan om det hela :-( .
Men du måste ju ta upp det! Du kan ju inte gå omkring såhär förstår du väl.

Ta upp det och red ut det. Vad har du att förlora ifall du mår dåligt redan?
 
Sv: Jag kvävs

Men du måste ju ta upp det! Du kan ju inte gå omkring såhär förstår du väl.

Ta upp det och red ut det. Vad har du att förlora ifall du mår dåligt redan?

För att då rasar mitt liv. Inget jobb, ingen utbildning, ingen förmögenhet så jag vet inte hur jag ska överleva om vi skiljer oss. Kvinnofällan som alla varnade mig för.
 
Sv: Jag kvävs

För att då rasar mitt liv. Inget jobb, ingen utbildning, ingen förmögenhet så jag vet inte hur jag ska överleva om vi skiljer oss. Kvinnofällan som alla varnade mig för.
Så om jag har förstått det rätt väntar du hellre på den dagen han berättar och under tiden så lever du hellre i ovisshet och mår jättedåligt över att han är otrogen bara för att du inte klarar dig på egen hand än att fråga och få reda på sanningen?

Snälla, ta makten över ditt eget liv istället.
 
Sv: Jag kvävs

Liten uppdatering -

Status - allt är kapitalt skitdåligt, men livet rullar vidare fast inte i samma form som förut.

Tycker du är jätteduktig! Allt du har tagit tag i, hur du bit för bit kommer vidare. Du kommer komma igenom detta! Ditt liv kommer att bli bra igen. Du och dina barn har alla chanser att få ett bättre liv. Du prioriterar rätt när det gäller boende, hästar mm. De närmaste åren kanske inte hus och hästar kan rymmas. Men du hinner. Ett steg i taget, ett beslut i taget bygger du upp ditt nya liv. En grund som håller. Jag tror på dig.
 
Sv: Jag kvävs

Så om jag har förstått det rätt väntar du hellre på den dagen han berättar och under tiden så lever du hellre i ovisshet och mår jättedåligt över att han är otrogen bara för att du inte klarar dig på egen hand än att fråga och få reda på sanningen?

Snälla, ta makten över ditt eget liv istället.

Oavsett vad som händer så är det väl inte alls klart att det är exakt så som hon beskriver? Mannen kanske inte alls tänkt att de ska gå skilda vägar - utan kanske har enorma problem på annat håll. Förhållandet verkar väl sakna minst en eller ett par kommunikationsvägar....

Det måste, trots läget, vara bättre att ta makten själv efter förutsättningarna och få bilda sig en uppfattning om läget med så mycket information som möjligt.

Samhället ser till så att du överlever oavsett vilket utgångsläge du har. Så det behöver man definitivt inte vara orolig för.
 
Sv: Jag kvävs

Han är knappt hemma "jobb?" sen en tid. Kommer hem 24.00 och då har det inte varit läge för prat om detta. Jag har fått ett pm från partnern till den andra kvinnan om det hela :-( .

Det jag tänkte var att du måste prata om din oro med honom. Oavsett vad som har hänt eller inte. Finns han bara till hands på natten får ni väl prata på natten. Ser inte problemet med just det.
 
Sv: Jag kvävs

Det jag tänkte var att du måste prata om din oro med honom. Oavsett vad som har hänt eller inte. Finns han bara till hands på natten får ni väl prata på natten. Ser inte problemet med just det.

V i måste prata, men inte mitt i natten, det känns lite fel. Jag fungerar åtminstone trögt under natten och min man är stressad så det blir bara fel. Jag vet att vi har problem, jag har varit nöjd och tyckt att allt är bra men han har plötsligt ändrat sig och nu förstår jag ju varför.

Om det värsta händer: att han kastar ut mig till förmån för den nya, vilket stöd kan jag få från samhället? Jag har tyvärr ingen aning...Jag är i chock.
 
Sv: Jag kvävs

Innan du börjar planera för något som du inte vet vad det är - ta reda på fakta. Prata. Mitt i natten, på morgonen eller när det nu blir. Men sluta skjut upp det. Ta kontrollen över DITT liv. Just nu kontrollerar han dig, genom att komma hem när han förstår att han får vara ifred.

Ta reda på var du står, och agera utifrån det. Innan ni haft samtalet så kan du ju inte göra något.
 
Sv: Jag kvävs

Oavsett vad som händer så är det väl inte alls klart att det är exakt så som hon beskriver? Mannen kanske inte alls tänkt att de ska gå skilda vägar - utan kanske har enorma problem på annat håll. Förhållandet verkar väl sakna minst en eller ett par kommunikationsvägar....

Det måste, trots läget, vara bättre att ta makten själv efter förutsättningarna och få bilda sig en uppfattning om läget med så mycket information som möjligt.

Samhället ser till så att du överlever oavsett vilket utgångsläge du har. Så det behöver man definitivt inte vara orolig för.

Jag har inte misstänkt något förrens i tisdags då hände det något som fick mig att börja undra. Och på onsdagen kom pm:et från kvinnans särbo. Kvinnans särbo tjatar på att jag ska ringa upp honom, men jag är inte mogen för det än. Jag måste prata med min man först.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 228
Senast: Jahaja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 112
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 904
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 140
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp