jag måste ha hjälp fort...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare knasenknas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 726
K

knasenknas

ska beställa en klippmaskin..men jag är osäker på det här med skären, till maskinen får man ett skär som är 3 mm, men jga vet inte hur kort man ska klippa hästen? det är en Moser Max 45 jag ska beställa...så vad ska jga ha för skär till den?? hjälp mig fort..

Sv: jag måste ha hjälp fort...

är det verkligen ingen här som har klippt sin häst? :smirk:
vad för storlek ska man ha på skären?

Jag klipper min häst varje år, men jag hyr min maskin slipad och klar varje gång jag behöver den, men tre millimeter låter väl rimligt.
På maskinen jag hyr reglerar man hur kort man klipper pälsen med en skruv uppe på klipphuvudet dvs det övre skäret flyttas framåt eller bakåt beroende på hur lång päls man vill att hästen ska ha.
Trodde det var så på alla klippmaskiner

Apo

Jag har ingen koll alls, men beställde precis en maskin och blev rekommenderad 1 mm-skär.

3 mm använde jag på polarens ponny, det blev bra! tror att 1 mm kan bli för kort!

Köpte den maskinen förra året. Jag helklippte mina hästar med skäret som följde till maskinen, bev super! :banana: Men jag ska köpa till det bredare skäret, tog lite lång tid med det smala..

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
621
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
513
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
1 104
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Minska antalet fästingar på katt
  • Smitare - hur gör ni?