Bukefalos 28 år!

Jag misstänker att det är något lurt, men vad?

Shaggy

Trådstartare
Jag fick just det här meddelandet
Screenshot_20230910-144818~3.png


Vad sjutton är detta och vad är det för scam?
Jag har inte öppnat meddelandet och kommer inte heller göra så. (Strök koden för säkerhets skull)
 
Någon försöker bryta sig in på ditt facebook konto? Men hur det skulle lyckas då koden skickas till dig vet jag inte.
 
Någon försöker bryta sig in på ditt facebook konto? Men hur det skulle lyckas då koden skickas till dig vet jag inte.
Om det är planen så antar jag att det är någon länk med också och så ska man säkert verifiera genom sitt lösenord eller liknande. Har som sagt inte öppnat och har inga planer på att göra det utan det går direkt i papperskorgen.
Sen är ju frågan vad de ska med min fb till då alla vet att min aktivitet där väldigt liten när det gäller interaktion med mina vänner
 
Jag fick just det här meddelandet
Visa bifogad fil 127726

Vad sjutton är detta och vad är det för scam?
Jag har inte öppnat meddelandet och kommer inte heller göra så. (Strök koden för säkerhets skull)

Nar jag borjade fa den typen texter eller emails sa kollade jag alltid varifran det kom ... och det var aldrig en official Facebook address :cautious: sa numera tar jag mig inte tid att ens kolla upp det langre.
 
Nar jag borjade fa den typen texter eller emails sa kollade jag alltid varifran det kom ... och det var aldrig en official Facebook address :cautious: sa numera tar jag mig inte tid att ens kolla upp det langre.
Jag har fått det som sms. Är det mail är ju adressen en ställe att kolla.
 
Öppna aldrig NÅGOT som ser skumt ut. Ingenting! NÅGONSIN!!! Jag öppnade en sk zipfil med mitt namn på, då jag nyss skickat en liknande fil och trodde den studsat eller något. De tog över HELA min dator, ALLT. Vi miste precis allt - emails, dokument, foton, rubbet.
De ville att vi skulle betala dem, med nån kryptovaluta, för att de skulle öppna våra filer igen. No way Jose´!

Så - öppna ALDRIG NÅT som är det lilla minsta suspekt!
 
Öppna aldrig NÅGOT som ser skumt ut. Ingenting! NÅGONSIN!!! Jag öppnade en sk zipfil med mitt namn på, då jag nyss skickat en liknande fil och trodde den studsat eller något. De tog över HELA min dator, ALLT. Vi miste precis allt - emails, dokument, foton, rubbet.
De ville att vi skulle betala dem, med nån kryptovaluta, för att de skulle öppna våra filer igen. No way Jose´!

Så - öppna ALDRIG NÅT som är det lilla minsta suspekt!
Det gjorde jag inte. Det gick i papperskorgen oöppnat. Jag är nyfiken inte korkad 😁
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag fick ett meddelande i torsdags av en av mina fb vänner. Idag fick jag som synes ett nytt. Jag tycker inte att språket stämmer...
Svar
7
· Visningar
727
Senast: Rosett
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 789
Senast: Stefffie
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
825
Senast: Squie
·
IT & mobiler Hur får man den att sluta visas över hela skärmen? Vilket otyg. Har stängt av allt utom just att få dem (för det vill jag ju) överallt...
Svar
7
· Visningar
553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp