Jag ser dig (inte)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommer till jobbet. Går förbi hans rum. Jag behöver inte säga hej. Jag gör det inte.

Det går en kvart eller två. Sen kommer han in på vårt rum. Säger hej och snurrar ett varv och går igen. Välartat. Så gör man mot kollegor. Man går inte bara förbi. Ibland är detta det enda jag ser av honom på en hel dag.

För ett år sedan sökte jag ett nytt jobb, men fick det tyvärr inte. Nu letar jag igen. Samtidigt som jag blir lite förbannad att jag skulle behöva lämna mitt jobb som jag älskar bara för att jag tycker att han tilltalar mig. Så jäkla dumt och onödigt.

Men när han sitter där och är söt och nyklippt och ögonen bara lyser så kan jag inte låta bli att le. Söt. Jag kallar honom för söt. Jag brukar inte gå omkring och tänka att män är söta när de är nyklippta. Men det gör jag med honom. (Slå något hårt i huvudet på mig)

Jag pratade med en kollega från en annan avdelning och eventuellt har de en intressant och ledig tjänst om ca ett halvår. Vi får se. Samtidigt som mannen med de busiga ögonen säger att de inte klarar sig utan mig. Men ingen är oersättlig. Det vet vi ju. Det blir bara lite annorlunda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
683
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
538
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 289
Senast: Cattis_E
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 407
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka