Jag ska till gekås, du om jag köper allt innan ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare glasss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 170
G

glasss

Jag ska snart till gekås och hade tänkt att kolla in hästavdelninge litegrann :)

jag rider en som ej är min men han ska väl få lite saker och sen ska jag få en egen häst i vinter, så mamma tycker att vi ska köpa lite hästgrejjor i förväg dels för att vi ska dit nu snart och det blir nog inte nån mer gång på väldigt länge, sedan har vi ju inte världens bästa ekonomi så det duger väl iallafall som slit och släng.

Men tycker ni att det är hel dumt att köpa lite i förväg ?

Täcken är väl ganska svårt, men jag kommer ju att köpa storhäst, och så många olika storlekar är det ju inte?!
Benskydd , det kan man väl köpa ?
Schabrak , samma där ?
grimmor, lindor osv. ?

nu vill jag veta vad ni tycker så in med massor med svar! :) :)

Sv: Jag ska till gekås, du om jag köper allt innan ?

Jag gjorde som du, visste att jag skulle köpa stor häst och "vågade" köpa träns/grimmor (strl full), lindor, schabrak (strl full), senskydd (strl full).

Täcken köpte jag några när jag hade bestämt mig för vilken häst jag skulle ha, men hon gick inte igenom besiktningen så det ångrar jag :p.

Så om jag var dus kulle jag vänta med täcken tills köpet är färdigt :). Det är ju viktigt att de passar så de inte glider omkring, är för korta eller skaver eller liknande.
Det andra passade utmärkt och hade passat på vilken häst jag än köpt eftersom jag ändå inte skulle ha någon jättehäst.
Köpte bara några schabrak/lindor eftersom jag var tvungen att hålla mig till färger som passar alla hästfärger :p

Schabrak, lindor, paddar, träns, grimma, benskydd, reflexer kan man allt köpa bara man vet om hästen har stl ponny eller full tycker jag:D
Skulle inte köpa täcken eller bett innan jag visste stl. Men ländtäcke o skrittäcke kan man väl köpa.

O du kan ju alltid uppdatera stallapoteket lite och köpa nya ryktgrejjor :D

Jag har bytt häst en gång, och nästan allt i utrustningsväg åkte ut på grund av inte optimal passform. Spara pengarna i stället, du behöver inte allt på en gång och sen kommer vår-reorna :)

Borstar och möjligen schabrak/ vojlock är vad jag skulle våga köpa. Grimskaft, stallapotek är också "ofarliga".

Grimmor, skydd, flyveils, schabrak och lindor och sånt som inte är så storleksspecifikt skulle jag köpa. Men täcken, bett och annat som man behöver exakta storlekar till skulle jag väntat med tills jag hade hästen i stallet och hade lärt känna den lite bättre.

okej, tack ska ni ha :)
då vet jag lite ungefär vad jag kan köpa. Tack! :)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 585
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 059
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 342
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31