Bukefalos 28 år!

Jag tackar gud för tradera...

Alexandra_W

Trådstartare
Viktor strikes again. Det är knappt så jag vågar åka och jobba längre, man vet aldrig vad för förödelse man hittar när man kommer hem :crazy:

Senast på marodörkontot fick jag skriva upp mammas Ecco-skor. Iaf den ena hade modifierats till en mer luftig, somrig stil med öppen tå..

När han ändå var i skomakartagen beslöt han sig för att de ENDA finskor jag har, och som jag letade som en gnu efter när det begav sig och har vårdat mycket ömt (dock tydligt inte tillräckligt ömt då jag lämnade dem framme) nog hade för hög klack och för många remmar. I alla fall den ena, av någon anledning tyckte han visst att jag skulle göra mig bra som låghalt. Så han förkortade raskt klacken med sisådär hälften, och bet bort några - i hans tyckte överflödiga - remmar.

Personligen kan jag ju anse att t ex vristremmen har en ganska betydande och väsentliig funktion på ett par högklackade sandaletter, men vad vet väl jag...

För att lägga ytterligare en dimension till det hela så hade min mor fått en halv hjärtattack av den sönderbitna eccoskon, och då drabbats av akut blodbrist i hjärnan eller något då hon utan vidare bryderier lagt upp skon på en hylla, att senare användas som bevisföremål 1A. Och samtidigt tänkt att 'det var ju tur i oturen att det var Alex sko'. Hur hon nu kunde få ihop det..

Låt oss säga att hon fick en viss blodtryckshöjning när hon senare insåg mer specifikt vems sko det var - sin egen. Och att det inte bara var hennes skor, utan hennes favoritskor.

Till hennes försvar måste jag säga att hon tog det ganska bra ändå, varken jag eller hund har blivit hemlösa eller deporterade, och hon försökte ansträngt med viss darrning på rösten tycka att 'de började ju ändå bli lite slitna'. I översättning från mammaspråk till allmänt språk skulle en mer korrekt formulering bli i stil med 'de hade ju ändå bara två - tre år kvar på nacken..'

Men tack gud för tradera. För efter att ha försökt erbjuda mamma att köpa nya likadana skor till henne och fått veta att dylika fuldojor visst utgått i sortimentet (säkert för sådär hundra år sedan). Samt fått information från säker källa om att den nyare, uppgraderade varianten av samma sko tydligen inte är fullt kompatibel med mammafötter, så fick jag snilleblixten. Att kika på tradera.

Och jajamensan, ibland har man tur. Inte identiska men snarlika fuldojor i rätt storlek befinner sig bara några stenkast (med långdistansslangbella, men ändock) härifrån. Och dess ägare anser tydligen att dessa skor är precis lika fula som jag anser, och vill snarast bli av med dem för en väldigt liten peng.

Phu..

(nej, inlägget har ingen större mening, men jag är ganska trött på att såfort jag lämnar gården förvandlas kräket till The Black Destructor..)
 
Sv: Jag tackar gud för tradera...

Haha, visst är tradera underbart!

Jag kommer så väl ihåg när en viss ung dam här hemma ansåg att den stora lädersoffan behövde ett prydnadshål, istället för att bara vara extremt sliten på just en liten punkt.. Hålet blev större än området som varit slitet...
Av någon konstig anledning (som jag inte förstår än idag) så skrattade morsan. Hon skrattade högt, länge och sa någonting i stil med "Ja jisses, vad hon kan hitta på det lilla monstret". Själv ville jag sjunka genom golvet och bosätta mig hos grannarna ett tag (vilket inte säger lite eftersom grannarna där är hemska).
När den unga damen däremot gav sig på en blomma, då var det katastrof. "Den där blomman är gammal och jättefin! Den kommer ! Mördarvalp!"
Blomman är idag betydligt mycket mer levande än lädersoffan...
 
Sv: Jag tackar gud för tradera...

:rofl: Åh, du skriver underbart!
Jag minns själv hur det var med alla dessa skor. Underbart när valpen blivit vuxen och man kan se tillbaka på mardrömsperioden och skratta:D
 
Sv: Jag tackar gud för tradera...

Men om jag inte minns fel har du en riesen? Dom är ju valpar tills dom är 5 har jag hört :D Bara att bita ihop och lägga undan finskorna ;)
 
Sv: Jag tackar gud för tradera...

Jo, de brukar bli vuxna nångång efter åttaårsåldern, strax innan de dör ungefär ;)
 
Sv: Jag tackar gud för tradera...

Jag hoppas att du spara alla dina inlägg. Så att du senare kanske kan göra en bok eller nåt?
Tänker på Hundsport där - åtminstone tidigare - en kvinna kåserade tillsammans med festliga teckningar.
Jag kastade mig över tidningen så fort jag kom åt, bara för att läsa detta kåseri.

Dina inlägg ligger lite i samma klass tror jag.

Konstaterar med en blick i backspegeln att jycken vår kom fram med en sko några dagare efter att vi tagit hem honom 9 veckor gammal. Då sa vi åt honom att vi inte ville att han skulle röra våra skor - och det gjorde han aldrig efter det.Inte en enda gång - egentligen helt otroligt - särskilt när man läser alla era historier här.
 
Sv: Jag tackar gud för tradera...

Settrar ingår i det uttalandet med :crazy: :grin:

Där ingår tydligen blandrashundar med, som nyss fyllda tre år gamla får för sig att börja riva i sopskåpet när inte matte är hemma, vilket resulterar i en härlig röra av kaffesump, utgången gräddfil och gammal sallad över hela köksgolvet :grin:

:bump::bump: tänker matte när hon kommer hem, att städa klockan 23 en fredagkväll är nämligen det bästa hon vet!

:mad::mad::angel:
 
Sv: Jag tackar gud för tradera...

Jag hoppas att du spara alla dina inlägg. Så att du senare kanske kan göra en bok eller nåt?
Tänker på Hundsport där - åtminstone tidigare - en kvinna kåserade tillsammans med festliga teckningar.
Jag kastade mig över tidningen så fort jag kom åt, bara för att läsa detta kåseri.

Dina inlägg ligger lite i samma klass tror jag.

Konstaterar med en blick i backspegeln att jycken vår kom fram med en sko några dagare efter att vi tagit hem honom 9 veckor gammal. Då sa vi åt honom att vi inte ville att han skulle röra våra skor - och det gjorde han aldrig efter det.Inte en enda gång - egentligen helt otroligt - särskilt när man läser alla era historier här.

Tror det beror mycket på typ av hund också? Det här är faktiskt den första skoätare vi haft, och slår man ihop familjens hundar under åren blir det ganska många. Och förutom The Black Destructor, som inte bara har skor på sitt samvete... så den enda som käkat upp någonting är afghanen, som var jämbördig med Viktor i att käka sönder saker.

Ingen av hundarna, inkl destructor, har gnagt på möbler eller liknande (ÄN iaf kanske ska tilläggas).

Och jag tror det har med typ av hund att göra så att säga, individen? Bara en teori dock.

Eller ja, Bella tog faktiskt en strumpa som valp, Och Utter åt plastpennor när han kom som treåring, båda la av tämligen omgående efter korrigering. Viktor vet man inte får ta, men glömmer sig. Säger man då till med ett enkelt nej så släpper han direkt och låter vara. Men om ingen ser, och ingen säger till, och han glömmer sig.. så.. (Målet verkar alltså i stöldstadiet inte vara att äta upp/massakera, utan han tycker det är kul att fara omkring med saker i munnen, så börjar han leka med dem, och tuggar sönder. Utter var likadan att fara omkring med saker i munnen, men hade inte sönder dem, tacksamt nog..)

Dvs, matte är borta, min mamma sitter vid datorn, iiiingen bryr sig om stackars Viktor, som roar sig själv och sen är det klippt.. Typ.
 
Sv: Jag tackar gud för tradera...

Där ingår tydligen blandrashundar med, som nyss fyllda tre år gamla får för sig att börja riva i sopskåpet när inte matte är hemma, vilket resulterar i en härlig röra av kaffesump, utgången gräddfil och gammal sallad över hela köksgolvet :grin:

:bump::bump: tänker matte när hon kommer hem, att städa klockan 23 en fredagkväll är nämligen det bästa hon vet!

:mad::mad::angel:

Vi har hasp på sopskåpet, sedan många år :angel: Haspen för att en viss katt gärna öppnar skåpdörrat, och när katten öppnat skåpdörren så tar gärna hundarna vid.

Nu har vi dock stensäkert, hasp + plåtsoptunna med lock (den sistnämnda pga vissa små gnagare som inte ingår i husdjursbeståndet)
 
Sv: Jag tackar gud för tradera...

Jag hoppas att du spara alla dina inlägg. Så att du senare kanske kan göra en bok eller nåt?
Tänker på Hundsport där - åtminstone tidigare - en kvinna kåserade tillsammans med festliga teckningar.
Jag kastade mig över tidningen så fort jag kom åt, bara för att läsa detta kåseri.

Dina inlägg ligger lite i samma klass tror jag..

Glömde, Ursula Wilby heter hon, och skriver än, och håller med dig om att hennes kåserier är klockrena. Jag läser dem också alltid först =)

Men nä, jag sparar i princip aldrig det jag skriver, och är alldeles för begränsas i mitt skrivande för jag ska ha någon större nytta av det, jag är eg bara bra på just kåserier och faktaartiklar. I övrigt är jag rätt kass faktiskt..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp