Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag bor i ett villaområde med soptunnor för hundskit i vartenda hörn. Man behöver inte gå långt för att stöta på en. Jag träffar många hundägare och alla har bajspåsar med sig och jag ser många som ochså plockar upp efter sin hund.Men bor du på landet - givetvis.
Men för plastpåsarna tar bra många fler år på sig att försvinna....Bor man i tätbebyggt områda är det hemskt med all hundskit som inte plockas bort...på asfalten försvinner den inte av sig självt,
Själv såg jag inte så många hundbajsar faktiskt någon här och där som man gjorde förr då det inte var vanligt att plocka upp efter sin hund, däremot ser jag mängder med ihopknutna svarta plastpåsar.och nu när snön försvann var det rentäckligt att se all hundskit....( martha med 2 hundar och bajspåsar)
Nej, jag bor i ett villaområde med soptunnor för hundskit i vartenda hörn. Man behöver inte gå långt för att stöta på en. Jag träffar många hundägare och alla har bajspåsar med sig och jag ser många som ochså plockar upp efter sin hund.
Jag letar murklor den här tiden och så mycket svarta bajspåsar överallt att jag blir bedrövad.
gulan
(om vår hund bajar på olämplig stället tar jag alltid upp det, men sker det intill en buske så gör jag det inte...)
Fast det är inte så hemskt kul när hunden klämmer ut ett par rejäla lass i början av promenaden och sen ska man bära runt på det i en timme. Iallafall inte om man, som jag, faktiskt tycker att bajs är lite äckligt och inte klarar av att ha det i fickan utan måste just bära den...Och så har man dessutom hund och koppel att ha koll på.
Här finns alltså sopkorgar men väldigt få och det är inte bara hundpåsar som hamnar på fel ställen
(Men nog plockar jag upp efter min hund ändå, och bär runt på påsarna tills jag kommer till lämpligt kärl att slänga påse med innehåll i. Hemskt om någon såg en slänga påse på marken/inte plocka upp alls för man har ju inget försvar när man själv tycker det är klart man ska plocka upp efter sin hund om man nu ska ha en)